Salut
Am fost cam ocupat in ultima vreme si de aceea am intarziat cu variantele de traseu promise.
Cu ceva timp in urma am prezentat o schita de traseu bazata pe discutiile care au avut loc la ultima sedinta tehnica.
Aceasta era asa:
Eu am numit-o versiunea 2.
In urma discutiilor in particular cu mai multe persoane, membrii ai clubului sau alti pasionati, am decis sa incercam sa mai introducem inca o linie dubla in zona muntoasa, practic aceasta va fi mai la ses/campie, deci ceva mai jos decat cele doua trasee initiale, va fi destul de aproape de marginea blatului (spre interior) si va fi cat se poate de dreapta, curbe vor fi doar la colturi iar acestea cu raza de curbura mare (ceva in genul R9 sau R10).
Ca urmare a luat nastere versiunea 3, care e identica cu 2 doar ca are aceasta linie de viteza (linie de shpan) in plus.
Schita ar arata cam asa:
din linia de viteza apar schitate doar zonele vizibile ale acesteia ( in schita le-am delimitat cu liniile subtiri de culoare rosie), restul fiind pe sub restul peisajului, zonele sunt delimitate de intrari si iesiri de tunele.
Revenind la versiunea 2, am incercat sa realizez aceasta schita in trainz pentru a vedea cam ce pante sunt necesare, si cum se pot suprapune traseele.
M-am gandit la 2 variante de a suprapune traseele, le voi prezenta pe amandoua, cele doua variante sunt valabile si pentru versiunea 3 a schitei, unica diferenta fiind prezenta liniiei de viteza.
Initial am vrut sa reproduc diorama cat se poate de bine in Trainz, din pacate tunelele disponibile nu m-au satisfacut deloc, si nu putea sa le utilizez intr-un mod asemanator cu modul in care vor fi utilizate la diorama. Ca si idee, se poate vedea cat este de supradimensionat tunelul in raport cu vagonul in imaginea:
Drept urmare am renuntat la ideea de a face relieful complet si am folosit trainz-ul doar pentru a vedea cum se pot suprapune sinele, asa ca sa nu va mirati daca veti vedea sine suspendate in aer in imaginile urmatoare.
Totusi trainz-ul este destul de util, plansa de lucru este impartita in patratele de aproximativ 10 pe 10 cm, poti alege inaltimea relativa a anumitor puncte ale sinei (se pot alege si punctele), se poate seta panta la sina, si multe altele.
Voi prezenta in paralel cate o zona a schitei si imaginea corespunzatoare in mod 3d:
Incep cu prima varianta (varianta A)
Zona de iesire din gara lui Ionut spre zona muntoasa:
Am notat pe poza cum as vedea eu conficuratia traseului, de remarcat ca practic atunci cand un traseu este vizibil, celalat e in tunel, si invers, deci dispare senzatia de aglomeratie de linii.
imagine 3d:
putin mai la dreapta:
distanta intre cele doua trasee e de 5,5 cm pe traseul virtual si au rezultat pante de 3-4%, ramane sa testam care e limita minima pe care o putem folosi
Putin mai la dreapta ne aporpiem de zona de abatere spre modulul central, schita:
M-am gandit ca ar merge poduri pentru a traversa liniile ce vin din centrul dioramei peste traseul direct.
Imagini 3d:
Traseul din dreapta coboara in acelasi timp cel din stanga urca (prin tunel) ambele folosesc panta de maxim 4%. astfel se ajunge ca la poduri diferenta sa fie iarasi de 5,5 - 6 cm.
Am ajuns la ramificatia spre centru, continui pe calea directa. Pe schita apare asa:
Dupa traversarea tronsonului direct, ramificatia simpla face o curba prin tunel.La iesire mai traverseaza odata tronsonul pe alt pod, apoi incepe sa coboare, in acelasi timp tronsonul principal intra in tunelul 4 si incepe sa urce, ramificatia incepe sa coboara pentru a se intalni la acelasi nivel cu tronsonul principal la iesirea acestuia din tunel:
Imagini 3d:
ajungem la iesirea din tunel si intrarea pe modulul 5, aici Eusebiu va face o gara mixta, Ho si Hoe, pe alocuri incalecate.
schita:
Traseul hoe pleaca spre modulul din colt in urcare, aici face 180 grade si se intoarce, traverseaza modulul cu gara dar pe o zona undeva mai sus si se opreste pe modulul din coltul de sus dreapta.
Continui cu schita:
imagini 3d:
In timp ce ne apropiem spre modulul 2 (gara lui Ionut) tronsonul principal si triajul se apropie de aceeasi "altitudine".
Cam asta a fost varianta A la care m-am gandit pentru zona muntoasa.
Varianta B ar fi in mare masura identica, diferenta e ca linia dubla ce pleaca din modulul central in directia modului 2 (in sus si la stanga) sa treaca peste tronsonul principal si toate trecerile sa fie peste el, sa nu mai coboare pe dedesubt asa cum am aratat la inceputul acestei prezentari.
Ramane sa vedem cum vom face cu traseul ce vinde din centru, eu m-am gandit ca ar fi mai bine ca acest traseu sa treaca pe sub cel principal la intrarea in gara lui Ionur pentru ca tronsonul principal trebuie sa fie conectat de gara lui Ionut pe cand acesta trebuie sa il ascundem pe undeva, solutii ar fi sa treaca pe sub gara sau intre gara si perete.
Am uitat sa precizez ca la schita am folosit numai raze de curbura r3, r4 si r9 (mici exceptii la triaj)
Imaginile 3d pot induce putin in eroare, sinele nu sunt chiar la scara, sunt putin supradimensionate.
Asteptam si alte idei, intre timp Sandy a zis ca va face niste experimente. Bafta!