@LDH:
pai daca vrem dezbatere, dezbatere sa fie...
"Opel Blitz" era denumirea generica la marca Opel (inca din 1928 in grupul GM) pentru camioane de orice fel... asa cum la SAAB tot din grupul GM camioanele se numesc si azi Scania... denumirea vine din anii 1920, cand se facea reclama cu camioanele Opel rapide ca fulgerul...
camioane Opel Blitz au existat de 0,5t, de 1t, de 1,5t, de 2t, de 3t (faimosul Opel 3S din razboi, cu transmisie integrala sau doar pe osia din spate) si dupa razboi camioane usoare de 1,5 si 3T; ultimele camioane (de fapt, camionete) Opel si Bedford (marca Vauxhal, grupul GM in Marea Britanie) Blitz au fost fabricate dupa 1970, si si acum la Opel Movano (echivalent Renault Master) s-a incercat comercializarea ca Opel Blitz Movano in Germania...
Blitz defineste deci marca si nu modelul... asa cum spun si eu BMW 520iA (dupa care adaug bineinteles si E60, ca sa se stie de ce generatie e vorba)
acum pompierii in Romania in epoca WW2...
am niste poze cu incendii cauzate de bombardamente in Bucuresti in 1943 si 1944, in care se vad DL25 pe sasiuri Magirus-Deutz, cu cabine deschise, clopot de alama si de culoare inchisa... in alte poze din jurul lui 23 august 1944 apar autospeciale LF16 pe sasiuri Mercedes (L6000 sau L5000 pesemne) de culoare mult mai deschisa, greu de interpretat...
nu vreau sa te derutez cu Opelurile, insa desi in modelism totul e posibil greu de imaginat ca au circulat asa in Romania; Drehleiter (scara) a aparut in 1943, LF8 abia in martie 1944 si s-au livrat direct la Luftschutzpolizei in orasele medii germane (care incepeau sa fie si ele distruse, dupa cele mari) evident verzi, si direct la Wehrmacht in Panzergrau (surprinzator, dat fiind ca din 1943 culoarea de baza a vehiculelor de lupta din Europa era Panzergelb); dupa 1950, cand pompierii au redevenit civili, masinile au fost revopsite in rosu rubiniu si cam dupa 1953 in rosu aprins Feuerrot...
de altfel, nu am cunostinta de nici un Opel 3S in Romania dupa 1950... are cineva o poza sa ma contrazica?