Hop si eu ca si musca in lapte. Dar am cateva sfaturi pe baza a experientei acumulate la Cluj.
1. Planul "sentimental" : dupa atatea luni , am observat ca desi modelismul feroviar e destul de specific totusi cati oameni sunt atatea gusturi: unii vor multe linii, altii mult peisaj, la unii pe place tersamentul nu stiu cum la altul in alt fel, unul vrea stancile negre altul albe, etc.... Pot sa spun ca e imposibil sa impaci pe toata lumea. Lucrul in comun la o macheta e la fel de greu (daca nu mai greu) decat o casnicie . Adica fiecare trebuie sa faca compromisuri si sa acceptati toti ca nu toti vor avea tot timpul aceiasi opinie in plus nu toti au aceiasi indemanare cand e vorba de pus in practica. In plus avem oamenii rabdatori care vor sa faca totul ca la carte, perfect, si avem oamenii care pun mult suflet dar vor sa faca cat mai mult deodata sunt nerabdatori sa munceasca la diorama (explicabil si prin faptul ca multii asteapta de ani de zile asta) si din cauza asta nu au rabdare sa treaca saptamani ca sa se faca un blat de exemplu ...
2. Planul practic: da, e frumos sa existe un standard sa fie totul ca si la carte dar eu ma intreb: oare cate cluburi din germania de exemplu respecta acest standard (si aici vorbim de cluburi cu vechime mare) ? Oare cand o sa fie in Romania o expozitie de asemenea amploare incat sa vina mai multe cluburi care sa respecte toate standardele respective. Oare prima voastra diorama o sa iasa perfect sau o sa va dati seama ca datorita faptului ca multi lucreaza prima data, innerent o sa apara greseli sau o sa faceti anumite lucuri gresit ?. Eu la Cluj, vad dorama la care lucram mai mult ca o diorama de experiente, de studiat cat mai multe tehnici de lucru, materiale, de "facut" mana. Realizez ca am facut foarte multe greseli si chiar daca rezultatul final o sa fie frumos e departe de a fi perfecta.
Am vazut ca deja de luni de zile discutati de planuri. Sfatul meu e sa nu va mai cramponati de atatea detalii si sa-i dati bataie. Chiar daca e pagubasul spiri romanesc "e bine si asa rau cum ii" dar in cazul asta eu spun sa va lasati dusi de val si sa treceti la munca
1. Planul "sentimental" : dupa atatea luni , am observat ca desi modelismul feroviar e destul de specific totusi cati oameni sunt atatea gusturi: unii vor multe linii, altii mult peisaj, la unii pe place tersamentul nu stiu cum la altul in alt fel, unul vrea stancile negre altul albe, etc.... Pot sa spun ca e imposibil sa impaci pe toata lumea. Lucrul in comun la o macheta e la fel de greu (daca nu mai greu) decat o casnicie . Adica fiecare trebuie sa faca compromisuri si sa acceptati toti ca nu toti vor avea tot timpul aceiasi opinie in plus nu toti au aceiasi indemanare cand e vorba de pus in practica. In plus avem oamenii rabdatori care vor sa faca totul ca la carte, perfect, si avem oamenii care pun mult suflet dar vor sa faca cat mai mult deodata sunt nerabdatori sa munceasca la diorama (explicabil si prin faptul ca multii asteapta de ani de zile asta) si din cauza asta nu au rabdare sa treaca saptamani ca sa se faca un blat de exemplu ...
2. Planul practic: da, e frumos sa existe un standard sa fie totul ca si la carte dar eu ma intreb: oare cate cluburi din germania de exemplu respecta acest standard (si aici vorbim de cluburi cu vechime mare) ? Oare cand o sa fie in Romania o expozitie de asemenea amploare incat sa vina mai multe cluburi care sa respecte toate standardele respective. Oare prima voastra diorama o sa iasa perfect sau o sa va dati seama ca datorita faptului ca multi lucreaza prima data, innerent o sa apara greseli sau o sa faceti anumite lucuri gresit ?. Eu la Cluj, vad dorama la care lucram mai mult ca o diorama de experiente, de studiat cat mai multe tehnici de lucru, materiale, de "facut" mana. Realizez ca am facut foarte multe greseli si chiar daca rezultatul final o sa fie frumos e departe de a fi perfecta.
Am vazut ca deja de luni de zile discutati de planuri. Sfatul meu e sa nu va mai cramponati de atatea detalii si sa-i dati bataie. Chiar daca e pagubasul spiri romanesc "e bine si asa rau cum ii" dar in cazul asta eu spun sa va lasati dusi de val si sa treceti la munca