Deschid un topic pentru toate aceste tipuri gari din Romania.
Incep cu gara de la actuala Uzina Dacia, gasita in monografia fabricii din 1972 (probabil azi nu mai exista):
In 1952 se intemeiaza uzina sub numele "Uzina de piese auto Vasile Tudose" Colibasi. Vasile Tudose fiind cica "erou utecist din ilegalitate nascut in satul Pitigaia, comuna Stalpeni, mort la 4 aprilie 1944 in timpul bombardamentului din Bucuresti".
In 1957, pentru ca muncitorii faceau pe jos 4 km de la gara Mioveni la uzina, s-a constuit racordul de cale ferata si gara uzinala (probabil a purtat numele uzinei?). In monografie se dau doua fotografii, circa 1960, eu le am doar in varianta proasta a scanarii de pe net:
In afara de gara Steagul Rosu din Brasov - dar care nu a avut trafic de calatori - si (parca) gara uzinei de tevi din Roman, mai erau si altele? N-as include in aceasta categorie si punctele de oprire in linie curenta, care deserveau fabrici, dar si acestea ar merita o lista a lor.
Incep cu gara de la actuala Uzina Dacia, gasita in monografia fabricii din 1972 (probabil azi nu mai exista):
In 1952 se intemeiaza uzina sub numele "Uzina de piese auto Vasile Tudose" Colibasi. Vasile Tudose fiind cica "erou utecist din ilegalitate nascut in satul Pitigaia, comuna Stalpeni, mort la 4 aprilie 1944 in timpul bombardamentului din Bucuresti".
In 1957, pentru ca muncitorii faceau pe jos 4 km de la gara Mioveni la uzina, s-a constuit racordul de cale ferata si gara uzinala (probabil a purtat numele uzinei?). In monografie se dau doua fotografii, circa 1960, eu le am doar in varianta proasta a scanarii de pe net:
In afara de gara Steagul Rosu din Brasov - dar care nu a avut trafic de calatori - si (parca) gara uzinei de tevi din Roman, mai erau si altele? N-as include in aceasta categorie si punctele de oprire in linie curenta, care deserveau fabrici, dar si acestea ar merita o lista a lor.