Mai intai multumesc pentru fotografiile cu boghiul.
Alimentarea turnantei poti s-o faci in doua moduri.
Cel mai simplu este ca in Fig.1.
Asta presupune ca sub turnanta sa existe o placa de baza pe care sa fixezi cele doua inele metalice, de preferat, din alama sau cupru pentru o mai buna conductivitate.
Inelele se leaga la un intrerupator de comanda sau, mai bine, la un variator de tensiune ca locomotiva sa plece incet de pe podul rotitor.
Pe cele doua inele “se plimba” doua lamele colectoare, tot din alama sau cupru, care sunt solidare cu intradosul turnantei tale si montate asimetric fata de axa liniei de pe pod. De la ele, e vizibil din desen, pleaca doi conductori de legatura, cate unul pentru fiecare sina.
Singura problema care apare este ca linia pe care urmeaza sa intre locomotiva sa fie alimentata si cu aceiasi polaritate.
Eu, cand m-am gandit cum sa-mi fac depoul, momentan nici macar pe hartie, am prevazut o zona tampon, linie intrerupta, de asteptare dupa coborarea de pe turnanta care sa fie alimentata de linia turnantei.
Adica doi colectori lamela care atunci cand turnanta ajunge in dreptul liniei selectate se aseaza pe doua “scaune” ale liniei de asteptare alimentand-o si pe ea.
Evident pintenii se monteaza pe linia de intrare si pe fiecare linie de iesire iar lamelele sun la ambele capete ale liniei podului, Fig.2.
In timpul invartirii podului linia nefiind alimentata riscul de “scurt circuit” este eliminat..
Probabil ca exista si alte modalitati de alimentare. Mie mi s-a parut cea mai simpla. Avand un "bloc" intre turnanta si linia curenta nu risc sa intre o locomotiva pe pod atunci can acesta nu este aliniat.
Sa ne tii la curent cu mersul montajului si poate te gandesti si la o actionare.
Bafta!