Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notă: This feature may not be available in some browsers.
Poze de la 1900
Autor subiectAnonymous
Dată creare
In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei.
Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Folosești un browser învechit. Se poate să nu afișeze situl acesta sau alte situri corect. Ar trebui să actualizezi sau să folosești un browser alternativ.
Pagina următoare (a 5-a) tot nu funcţionează....aşadar, Cătăline....postarea ta nu ştiu care este ultima, că asta de pe pagina 4 este "Pallas"-interbelic..... şi ş-ar putea ca ceea ce scriu eu să fie prima notare pe pagina 5 !
De remarcat "bordura" peronului. Am observat in diferite imagini ca era ceva comun in epoca...
Chiar ar fi interesant de modelat o gara epoca I-II, cu peronul din pamant batatorit si linia prinsa pe traverse pe post de bordura.
Gara veche "la bai" era unde acum este cazinoul din Mamaia. Gara Mamaia din poza numita 1939 era 5 km mai sus pe actualul bulevard al statiunii, la km 8,6. La km 10.07 s-a construit halta hotelului Rex, care exista si astazi. In functie de acest ultim reper poti determina zona aproximativa a vechii gari. Adica 1400m sud de actualul hotel Rex, pe linia bulevardului.
Nici macar nu m-am gindit ca si gara din Jebel e schimbata. Aici in Timiseni cred ca s-a schimbat o data cu podul peste Timis dupa inundatiile din 1912.
ca fapt divers, ceea ce in poza este peron, este de fapt incinta vechii statii Gara de Nord fosta Targoviste mai exact locul unde garau trenurile. Ulterior au scos liniile (mai putin una in dreptul salonului oficial) apoi si pe aceasta si in anii '60, fosta grupa de linii de garare a devenit ceea ce stim noi astazi.
O completare daca imi dai voie. La Ploiesti Vest este prima varianta a cladirii destinate calatorilor, pe vremea cand Ploiestii nici nu se zareau in departare. Actuala cladire e alta, pe acelasi amplasament. Poza originala o gasiti in rezolutie mare pe situl cenafer.
Cladirea actuala a inglobat-o pe cea veche. Am mai discutat pe forum, nu este nicicum un caz singular. Estetic, actuala pastreaza putine elemente vizibile din prima cladire si doar un ochi bun le regaseste. Cladirea actuala se extinde mult spre NV fiind aproape dubla in dimensiuni.