Dacă tot îl am în preajmă şi mă bucur de el de cîteva zile, încerc aici o mică recenzie, poate uşor subiectivă.
în primul rînd, vagonul CFR de la Fleischmann a picat la ţanc pentru un rodaj pe cinste în prima zi de TrainFest.
Aşa cum a remarcat toată lumea, e o piesă fin lucrată, o construcţie nouă care îi face cinste producătorului. Fără să fiu foarte rău, nu aş face comparaţii cu G 10-le de la Roco, care a fost de mult demolat - şi la propriu, şi la figurat - de nişte băieţi serioşi aici: http://www.awlingen.de/Modelle/Xf08%20Roco%20G10/index.html (al doilea articol).
în schimb, m-am gîndit că poate ar fi interesant să vedem cum îi stă în compania unui G 10 de la Brawa (despre care se spune că foloseşte la ora actuală cea mai exactă matriţă).
în primul rînd, înălţimea cutiei - marele păcat al G 10-lui Roco (unde e cu 2 mm mai înaltă!), este perfect la scară la ceferistul nostru. Acurateţea detaliior de pe cutie şi a inscripţiilor - jos pălăria. în schimb, cabina de frînare, chiar dacă o fi de la Roco, are cîteva detalii care mi s-au părut chiar mai fine decît la Brawa
.
Faţă de matriţa mai veche de G 02, unde lestul era continuu şi era "învăluit" cu o podină ciudată, nu ştiu cum să-i spun altfel - cu secţiune trapezoidală în zona uşii, aici s-a recurs la o soluţie mai ingenioasă - lestul a fost împărţit pe osii şi zona deschiderii uşii a fost lăsată liberă, astfel că nivelul podelei apare în mod realist acolo unde îi e locul.
Ar fi totuşi un bai - înălţimea mai mare a tampoanelor de care spune Cosmin: şasiul e mai gros, lonjeroanele au aproximativ 1 mm mai mult în grosime. Recunosc, pentru mine e destul de supărător (dar nu vă luaţi neapărat după mine, sînt un purist
)
După părerea mea, aici ar fi singurul minus serios. Restul imperfecţiunilor, care ies în evidenţă doar la o privire mai atentă sau prin comparaţie (şi asta, la lupă) cu modelul Brawa, cum ar fi mînerele în relief, înălţimea uşii (care mi se pare uşor mai scundă, însă asta e din raţiuni constructive), treptele nu atît de filigranate ca la Brawa - pot fi considerate chiar avantaje prin robusteţea lor - mai ales în cazul în care vrem să-l rulăm fără griji&probleme.
Deci, m-am întors la plusuri
oricît de purist şi cîrcotaş aş fi
Una peste alta, e un vagon de care nu-mi pare rău că îl am în colecţie din ziua apariţiei lui în magazin.
Concluzie:
Bra
Wo Fleischmann
şi să nu uităm de Florin şi Horia ai noştri, care s-au ocupat de documentaţie şi ne dau garanţia autenticităţii! Mulţumim băieţi!