- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
25 aprilie 2011 = Mocăniţa (locomotiva cu aburi 762.209) de la Moldoviţa<i></i>
Dragi pasionaţi FeRoviaRi şi nu numai,
Vă invit în minutele ce urmează la o călătorie cu trenul cu aburi. în epoca tracţiunii electrice, iată că oameni inimoşi şi cu drumul de fier în suflet au pus cărbuni pe foc şi au făcut presiune în cilindrii de acţionare a roţilor locomotivei 0-4-0 (cum zic americanii si englezii) sau 0-2-0 (cum zic romanii), nr. 762-209. Locomotiva, de construcţie germană şi de acum aproape 8 decenii, a pufăit şi a şuierat triumfătoare de-a lungul văii râului Moldoviţa.
Contrar dorinţei CFR-ului de a repara linia ferată Vama-Moldoviţa stricată anul trecut de furia apelor, d-nul Georg Hocevar şi CFI.ro au organizat la Moldoviţa un parcurs de aproximativ 11 kilometri cu trenul cu abur. Turiştii, veniţi de prin Galaţi, de prin Bucureşti sau de prin împrejurimi şi din toată ţara, au gustat cu drag şi cu nesaţ fum, aer curat şi abur încins în timpul călătoriei. Timp de 2 ore m-am simţit şi eu, ca şi ei, în timpurile bunicilor noştri, când dacă stăteai lângă locomotivă riscai să te pârleşti de unsoare, când dacă stăteai în ultimul vagon simţeai smucituri puternice, când dacă treceai pe lângă fii de răzeşti sau fiice de iobagi, te salutau cu respect, când copacii erau la locul lor, când râurile erau resursă de bucurie şi hidratare, când... când...
Fluierul curajos al locomotivei, precum şi inima bătândă cu emoţie a mecanicilor de locomotivă s-au resimţit în ecoul zilelor de Paşte de la Moldoviţa. Totodată, găini şi cocoşi aburiţi la propriu cu 200-300 de grade fugeau din calea ââŹĹžzmeului de focââŹÂ, poduri zdruncinate de ape rezistau cu putere la tonele dinamice de fier, iar biciclişti făloşi făceau semn de ââŹĹžhai mai repede!ââŹÂ unei locomotive mai veche decât bunica lor...
Cu tristeţe observăm zâmbetul ascuns al oamenilor care încă mai fac serviciu în slujba ââŹĹžcarului care fuge fără boiââŹÂ, dar şi cu bucurie ne încânta glasul cristalin al celor care vor urma să le ia locul în aceeaşi meserie şi în aceeaşi ţărişoară.
Dragii mei cititori şi ââŹĹžyoutubeââŹÂ-o spectatori, vă mulţumesc pentru atenţie şi nu uitaţi: calea ferată drum de fier rămâne!!
http://www.youtube.com/watch?v=ztzAjQ3P3rI
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngustă de la Moldoviţa...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngustă de la Moldoviţa...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 manevrată cu pasiune şi răbdare de un mecanic experimentat în tracţiunea cu aburi din România.
Dragi pasionaţi FeRoviaRi şi nu numai,
Vă invit în minutele ce urmează la o călătorie cu trenul cu aburi. în epoca tracţiunii electrice, iată că oameni inimoşi şi cu drumul de fier în suflet au pus cărbuni pe foc şi au făcut presiune în cilindrii de acţionare a roţilor locomotivei 0-4-0 (cum zic americanii si englezii) sau 0-2-0 (cum zic romanii), nr. 762-209. Locomotiva, de construcţie germană şi de acum aproape 8 decenii, a pufăit şi a şuierat triumfătoare de-a lungul văii râului Moldoviţa.
Contrar dorinţei CFR-ului de a repara linia ferată Vama-Moldoviţa stricată anul trecut de furia apelor, d-nul Georg Hocevar şi CFI.ro au organizat la Moldoviţa un parcurs de aproximativ 11 kilometri cu trenul cu abur. Turiştii, veniţi de prin Galaţi, de prin Bucureşti sau de prin împrejurimi şi din toată ţara, au gustat cu drag şi cu nesaţ fum, aer curat şi abur încins în timpul călătoriei. Timp de 2 ore m-am simţit şi eu, ca şi ei, în timpurile bunicilor noştri, când dacă stăteai lângă locomotivă riscai să te pârleşti de unsoare, când dacă stăteai în ultimul vagon simţeai smucituri puternice, când dacă treceai pe lângă fii de răzeşti sau fiice de iobagi, te salutau cu respect, când copacii erau la locul lor, când râurile erau resursă de bucurie şi hidratare, când... când...
Fluierul curajos al locomotivei, precum şi inima bătândă cu emoţie a mecanicilor de locomotivă s-au resimţit în ecoul zilelor de Paşte de la Moldoviţa. Totodată, găini şi cocoşi aburiţi la propriu cu 200-300 de grade fugeau din calea ââŹĹžzmeului de focââŹÂ, poduri zdruncinate de ape rezistau cu putere la tonele dinamice de fier, iar biciclişti făloşi făceau semn de ââŹĹžhai mai repede!ââŹÂ unei locomotive mai veche decât bunica lor...
Cu tristeţe observăm zâmbetul ascuns al oamenilor care încă mai fac serviciu în slujba ââŹĹžcarului care fuge fără boiââŹÂ, dar şi cu bucurie ne încânta glasul cristalin al celor care vor urma să le ia locul în aceeaşi meserie şi în aceeaşi ţărişoară.
Dragii mei cititori şi ââŹĹžyoutubeââŹÂ-o spectatori, vă mulţumesc pentru atenţie şi nu uitaţi: calea ferată drum de fier rămâne!!
http://www.youtube.com/watch?v=ztzAjQ3P3rI
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngustă de la Moldoviţa...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngustă de la Moldoviţa...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 manevrată cu pasiune şi răbdare de un mecanic experimentat în tracţiunea cu aburi din România.