Salutari!
Am cumparat o batrana Piko BR 55 de pe ebay si ma gandesc sa o transform intr-o locomotiva CFR. Nu am mai facut asa ceva, asa ca o sa va rog sa ma ajutati cu cateva lamuriri.
In primul rand, locomotiva am cumparat-o fara cupla dintre masina si tender, asa cum se vede in fotografii:
Ma poate ajuta cineva cu cotele piesei lipsa? Vreun posesor de acest tip de locomotiva? As vrea sa confectionez din alama sistemul de cuplare.
Acum, presupunand ca vo rezolva aceasta problema, as vrea sa fac modificarile de rigoare la locomotiva pentru a o incadra ca CFR 40.001, dar in perioada anilor imediat dupa primul razboi mondial. Stiu din cartea Dlui. Lacriteanu ca in acea vreme s-a primit un lot de Pr. G8.1 ca despagubiri de razboi la CFR. Locomotivele respective nu erau dotate cu ardere mixta, ulterior facandu-se modifcarile la tender si la locomotiva pentru rezervorul si arzatorul de pacura. Imi este mai simplu sa o incadrez in epcoa respectiva, fiinca pur si simplu nu trebuie sa modific tenderul.
Am achizitionat setul de placute de inmatriculare, ramane sa il vopsesc.
Din alte lucrari similare , am inteles ca la acea vreme , locomotivele de acest tip nu aveau rotile si fremul vopsite in rosu RAL 3000, ci in rott-braun. Este aceasta culoare corecta pentru epoca respectiva? Este aceeasi culoare cu RAL 3009? Bandajele rotilor si bielele erau albe sau nu erau vopsite? Vreau sa ma documentez cum trebuie inainte de a ma apuca de treaba.
In plus, am observat in pozele interbelice ca aceste locomotive CFR 40.000 nu erau dotate cu rezervor suplimentar de aer. Asta inseamna ca trebuie sa elimin rezervorul cel mare de pe laterala?
Din ce am citit, ar trebui eliminat si clopotul, pentru ca nu este specific CFR, si ar trebui adaugat si farul central. Ma poate ajuta cineva cu detalii despre acest far? Cum pot sa il fac, sau de unde sa l achizitonez?
Locomotiva mai are o problema la unul din tampoanele frontale , pe car sper sa o pot rezolva usor cu un adeziv.
Si inca o intrebare, in ce priveste montajul placutelor de inmatriculare: pe marchiza, observ ca sunt in relief o simulare a placutelor germane. Trebuie "rase" aceste placute? sau pur si simplu le ignor, vopsesc si aplic noile placute?
Imi este teama ca daca bag freza in suprafetele acelea cu placutele actuale stric tot aspectul marchizei, nituri, etc... ce sa fac?
Desigur, ma gandesc sa dotez locomotiva cu lumini fata spate. Intrebare: Fata am priceput ca sunt numai felinare albe, dar pe spate locomtiva a avut felinare rosii? sau pur si simplu nu avea lumina decat in sensul de mers?
Ce alte modificari mai trebuiesc aduse modelului pentru a il incadra corect in epoca respectiva?
Multumesc anticipat pentru ajutorul oferit!
Am cumparat o batrana Piko BR 55 de pe ebay si ma gandesc sa o transform intr-o locomotiva CFR. Nu am mai facut asa ceva, asa ca o sa va rog sa ma ajutati cu cateva lamuriri.
In primul rand, locomotiva am cumparat-o fara cupla dintre masina si tender, asa cum se vede in fotografii:
Ma poate ajuta cineva cu cotele piesei lipsa? Vreun posesor de acest tip de locomotiva? As vrea sa confectionez din alama sistemul de cuplare.
Acum, presupunand ca vo rezolva aceasta problema, as vrea sa fac modificarile de rigoare la locomotiva pentru a o incadra ca CFR 40.001, dar in perioada anilor imediat dupa primul razboi mondial. Stiu din cartea Dlui. Lacriteanu ca in acea vreme s-a primit un lot de Pr. G8.1 ca despagubiri de razboi la CFR. Locomotivele respective nu erau dotate cu ardere mixta, ulterior facandu-se modifcarile la tender si la locomotiva pentru rezervorul si arzatorul de pacura. Imi este mai simplu sa o incadrez in epcoa respectiva, fiinca pur si simplu nu trebuie sa modific tenderul.
Am achizitionat setul de placute de inmatriculare, ramane sa il vopsesc.
Din alte lucrari similare , am inteles ca la acea vreme , locomotivele de acest tip nu aveau rotile si fremul vopsite in rosu RAL 3000, ci in rott-braun. Este aceasta culoare corecta pentru epoca respectiva? Este aceeasi culoare cu RAL 3009? Bandajele rotilor si bielele erau albe sau nu erau vopsite? Vreau sa ma documentez cum trebuie inainte de a ma apuca de treaba.
In plus, am observat in pozele interbelice ca aceste locomotive CFR 40.000 nu erau dotate cu rezervor suplimentar de aer. Asta inseamna ca trebuie sa elimin rezervorul cel mare de pe laterala?
Din ce am citit, ar trebui eliminat si clopotul, pentru ca nu este specific CFR, si ar trebui adaugat si farul central. Ma poate ajuta cineva cu detalii despre acest far? Cum pot sa il fac, sau de unde sa l achizitonez?
Locomotiva mai are o problema la unul din tampoanele frontale , pe car sper sa o pot rezolva usor cu un adeziv.
Si inca o intrebare, in ce priveste montajul placutelor de inmatriculare: pe marchiza, observ ca sunt in relief o simulare a placutelor germane. Trebuie "rase" aceste placute? sau pur si simplu le ignor, vopsesc si aplic noile placute?
Imi este teama ca daca bag freza in suprafetele acelea cu placutele actuale stric tot aspectul marchizei, nituri, etc... ce sa fac?
Desigur, ma gandesc sa dotez locomotiva cu lumini fata spate. Intrebare: Fata am priceput ca sunt numai felinare albe, dar pe spate locomtiva a avut felinare rosii? sau pur si simplu nu avea lumina decat in sensul de mers?
Ce alte modificari mai trebuiesc aduse modelului pentru a il incadra corect in epoca respectiva?
Multumesc anticipat pentru ajutorul oferit!