Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Masini de serviciu din Romania, anii 1970-80

Prezentari automobile, avioane, vapoare, etc.

Moderator: rrzxxx

Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Sep 29, 2014 12:18 pm

Horia_Radulescu scrie:
Inca ceva: nu au fost singurele masini de import la Militie. Au existat si VW 1200/1300 ("broasca"), Volga M21 si apoi si M23 (tatal meu s-a pozat langa una din acestea in 1977 in Covasna), Jaguar, etc. "Broscutele" erau albastru-verzui (apar si in faimoasa poza cu vizita lui Nixon in Romania), Volgile de ambele modele si Jaguarurile erau negre.
"broaste" de militie:

[Link Removed for Guests]

colectia Florin Cicos

[Link Removed for Guests]

Muzeul Politiei Targoviste



Ma gandesc ca lista de vehicule care se pot "converti" este mai lunga. Poate ca cineva o sa faca vreodata un subiect similar cu "locomotive ce pot fi ceferizate".... Locomotive CFR sunt, vagoane sunt, poate e randul vehiculelor...?

Zilele trecute ma gandeam la ZIS-ul 154 inca existent in Bucuresti (autobuz care a circulat prin Romania post razboi in multe orase) si care are model la HO sau N spre exemplu (bine...modelul este al originalului GMC nu al copiei rusesti). Tot din 154 a aparut primul troleibuz din Bucuresti. Il fac cei de la Classic Metal Works (Noch e dealer in Europa).

Autobuzul GM din care a aparut troleibuzul sovietic MTB82D (a circulat in Bucuresti si Timisoara) exista la N (parca si la HO). Eu il am de la Weels of Time, nu stiu daca au importator oficial pe continent.

Parca am vazut pe undeva si un model Ho al International Harvester KR 11 (nu mai stiu exact pe unde) camion cunoscut la noi ca SR 101. Si ma gandesc ca cei mult mai in tema ca mine in domeniu pot sa mai adauge exemple.
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5026
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Oct 01, 2014 10:23 am

Broscutele Militia din 1967 sunt in Ploiesti. Asa vazusem pe alt site.

Pai hai sa facem subiectul. Eu la N nu stiu ce modele sunt si nu ma bag.
Chiar zilele trecute am gasit o poza cu un camion Skoda cu numere de Bucuresti fotografiat undeva prin Europa. Pot sa zic ca a fost luna auto, dupa atatia ani am gasit un film in care apare maturatoarea portocalie IFA.

La topicul nou sa punem si drezinele? :grin:
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Oct 01, 2014 11:09 am

Buna Florin,

poza cu broastele aliniate e in muzeul din Targoviste, dar nu spune unde este luata. Referitor la conversia de vehicule trebuie sa mai adun ceva date ca sa pot face un topic. Nu e tocmai punctul meu forte si la timpul liber pe care il mai am e posibil sa dureze cativa ani :)

Referitor la drezine, in mod clar un topic separat. Sunt vehicule foarte interesante si diverse si despre ele s-a mai discutat pe aici.

E cel putin o discutie despre Skoda VOS de la Sinaia, despre Buick-ul Roadmaster de la Zlatna (apropos, ce se mai intampla cu el ?), ZIL-ul tau la inceput de conversie, etc....
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Oct 12, 2014 12:51 am

La N exista cam tot ce exista si la H0, Florine. E drept, multe in serie mica si nu disponibile peste tot.
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Mar 24, 2017 9:19 pm

Horia_Radulescu scrie:...Nu numai Militia, ci si Securitatea Statului folosea BMW-uri 2500 si 2800 in anii 1970. Exista imagini de arhiva care arata masina sefului statului (dupa caz, faimosul Cadillac decapotabil sau Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet) escortata de Mercedes-Benz 280/8 si BMW 2500, in deplasari in Bucuresti si provincie.

Masinile Securitatii erau negre...
Imagine

de pe [Link Removed for Guests]
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Masini de serviciu din Romania, anii 1970-80

Mesaj de catalin » Sâm Mar 25, 2017 8:42 am

Foarte fain ca ai adus in discutie si primul Cadillac al tarii :)))

Masina (Cadillac Series 62 Convertible) inca exista si apare in sute de poze ( atentie, a purtat numere diferite) si cei interesati de detaliere au material de studiu.
La fel si Mercedesul....

aici pe cand Cady -ul avea nr 1-B-103, la Iasi, cu escorta de rigoare, poza in care se vad bine Mercedesurile 280 si BMW:

Imagine

Am pe undeva si cateva rare imagini color cu Ceausescu la Focsani si coloana ofociala. Toate masinile erau negre asa cum scrie mai sus HR. Interesant e ca "dispozitivul" pare sa fie acelasi la multe vizite, cu BMW-ul in stanga Cadillacului.

Imagine

Dar, nu era nici pe departe singura masina oficiala deosebita... Prea Fericitul acelor ani avea in 1972 un Cadillac Fleetwood Brougham mult mai rar ca cel al lui Ceasca :)

Imagine
sursa, volganeagra.blogspot.ro

Aruncati un ochi si pe acest blog, merita:

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Masini de serviciu din Romania, anii 1970-80

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Mar 25, 2017 4:16 pm

Salut,

Prezenta in dreapta masinii sefului statului al BMW-ului E3 isi are logica ei. Este un dispozitiv clasic de protectie folosit si in tari care nu au avut nimic de-a face cu comunismul.

Masina nu apartinea - contrar a ce afirmam acum cativa ani - Securitatii Statului ci Militiei. A apartinut dintotdeauna Militiei si a fost ulterior, la sfarsitul anilor 1970, dupa ce a fost scoasa din parcul de protocol, vopsita in alb-albastru asa cum am prezentat-o ca fotografie reala si model 1:87 aici pe forum.

BMW-ul tip E3 in versiunea 2800 cu motor M30 era o masina puternica si rapida (viteza maxima 200 km/h, acceleratie 0-100km/h 9 secunde), capabila de acceleratii mult mai puternice ca MB-urile /8 din coloana. Ea juca rolul asa numitului "deschizator de drum" in caz de urgenta. Condusa de personal de Militie (in unele poze se vad uniformele) si aflata prin pozitia sa in imediata apropiere a masinii 1 (cea a sefului statului) ea avea rolul ca intr-o situatie de urgenta sa treaca rapid in fata acesteia si sa "deschida drumul" pentru a asigura o evacuare rapida a personalitatilor oficiale spre cea mai apropiata unitate militara sau cel mai apropiat spital. De aceea era echipata cu ceea-ce par a fi doua "faruri de ceata", care de fapt luminau intermitent. La un moment dat masina a fost echipata de asemenea cu un girofar albastru in pozitie centrala, vizibil si unele fotografii, pe care l-a conservat si dupa vopsirea in culorile tipice ale Militiei.

Sunt foarte curios ce s-a intamplat cu ea dupa scoaterea din serviciu in 1979. In anii 2000 mai exista in Bucuresti un BMW tip E3 rosu-visiniu in starea de epava, insa nu stiu daca era vorba de aceeasi masina.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Masini de serviciu din Romania, anii 1970-80

Mesaj de catalin » Sâm Mar 25, 2017 4:35 pm

Daca maresti poza de la Iasi o sa vezi bine uniformele de militie ale celor ce ocupa bancheta din fata.

Interesanta, nu stiam rolul acestei masini.
Nu stiu de ce dar am intr-un colt de memorie si niste Alfa Romeo...tot cu acest rol in coloana langa Cady....
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Masini de serviciu din Romania, anii 1970-80

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Mar 25, 2017 4:45 pm

In orice caz, sunt cel putin doua masini distincte. Una este un BMW E3 2800 model 1968-1971 cu masca frontala cromata, cealalta (cea cu girofar si "faruri de ceata") este un model post-1971. Ar putea fi teoretic si un BMW 3.0 S sau 3.0 Si, capabila de 211 km/h si care atingea suta in sub 8 secunde... O jucarie faina si in ziua de azi.
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Aug 08, 2017 1:51 am

Diferite numere de inmatriculare pentru Cadillac-ul prezidential

in 1963

Imagine

in 1967

Imagine

in 1973

Imagine

in 1975

Imagine

in 1978

Imagine

Imagine

Sursa comunismulinromania.ro
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Masini de serviciu din Romania, anii 1970-80

Mesaj de victorian » Lun Sep 25, 2017 8:44 pm

Hello,

Nu mai stiu ce poze s-au adaugat aici, daca s-a mai vazut poza asta sau nu. Intamplarea a facut sa dau peste o poza a unei Broscute de militie din anii '70, asa ca o postez aici.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Scrie răspuns

Înapoi la “Alte categorii de modele”