Duminica ora 8:30 in gara Brasov peronu 1 , ploua , bate vantul , fum negru , roti imense , ce sa fie ??
Eu chiaun de somn , 2 mecanici rupti de oboseala de atata munca la acea ora ca doar monstrul se trezeste greu dimineata mai ales ca e foarte frig , 5 Grade , si focul se inteteste greu iar parca si carbunii sunt mai grei in lopata .
Ora 9:10 , Sefu de tren frumos imbracat fluiera plecarea si il anunta pe mecanic "Liber pe directa, opriti la gara Bartolomeu .
3 suieraturi scurte , fum , abur , robinetele se invart , regulatorul , frana directa , acul vitezometrului urca incet 10 km/h , 20 km/h .... si ramane la 3o km/ h, mecanicul..... "usor cu Mariuta ca sunt macaze multe si curba'i stransa catre Bartolomeu" vorbeste el cu bestia imblanzita ....
In Bartolomeu oprim 2 minute si primim liber catre Rasnov , ruta trenului este foarte mult timp insotita in paralel de drumul auto Brasov-Zarnesti si astfel pe tot parcusul toti soferi si pasagerii autovehicolelor faceau poze cu ce aveau la indemana , claxonau si nu le venea sa creada minunatia invaluita in fum .
Dupa o scurta oprire de 3 minute in Rasnov , ajungem in Zarnesti .
Aici trenul este garat pe prima linie , si in gara sunt executate o groaza de manevre du 1 automotor , un LDH , cateva vagoane de marfa si o locomotiva portocalie , un diesel nemaivazut de mine pana atunci .
Aburoasa este eliberata de cele 3 vagoane care raman singurele trase la peron pana aceasta isi reface provizia de apa .
La ora 12:00 plecam din zarnesti spre Brasov , admir in viteza (70 km/h) prin geamul monstrului cetatea Rasnovului cetate ce probabil a mai asistat la trecerea unor astfel de monstrii ai aburului .
Intram in gara Brasov cu suiere si pufaituri fiind pozati de toti calatorii de pe peroanele ce asteptau trenurile moderne
A fost o experienta unica , multumesc insotitorilor de tren si celor 2 mecanici care m-au lasat sa iau parte la aceasta mica intoarcere in timp .
Urmeaza pozele
Eu chiaun de somn , 2 mecanici rupti de oboseala de atata munca la acea ora ca doar monstrul se trezeste greu dimineata mai ales ca e foarte frig , 5 Grade , si focul se inteteste greu iar parca si carbunii sunt mai grei in lopata .
Ora 9:10 , Sefu de tren frumos imbracat fluiera plecarea si il anunta pe mecanic "Liber pe directa, opriti la gara Bartolomeu .
3 suieraturi scurte , fum , abur , robinetele se invart , regulatorul , frana directa , acul vitezometrului urca incet 10 km/h , 20 km/h .... si ramane la 3o km/ h, mecanicul..... "usor cu Mariuta ca sunt macaze multe si curba'i stransa catre Bartolomeu" vorbeste el cu bestia imblanzita ....
In Bartolomeu oprim 2 minute si primim liber catre Rasnov , ruta trenului este foarte mult timp insotita in paralel de drumul auto Brasov-Zarnesti si astfel pe tot parcusul toti soferi si pasagerii autovehicolelor faceau poze cu ce aveau la indemana , claxonau si nu le venea sa creada minunatia invaluita in fum .
Dupa o scurta oprire de 3 minute in Rasnov , ajungem in Zarnesti .
Aici trenul este garat pe prima linie , si in gara sunt executate o groaza de manevre du 1 automotor , un LDH , cateva vagoane de marfa si o locomotiva portocalie , un diesel nemaivazut de mine pana atunci .
Aburoasa este eliberata de cele 3 vagoane care raman singurele trase la peron pana aceasta isi reface provizia de apa .
La ora 12:00 plecam din zarnesti spre Brasov , admir in viteza (70 km/h) prin geamul monstrului cetatea Rasnovului cetate ce probabil a mai asistat la trecerea unor astfel de monstrii ai aburului .
Intram in gara Brasov cu suiere si pufaituri fiind pozati de toti calatorii de pe peroanele ce asteptau trenurile moderne
A fost o experienta unica , multumesc insotitorilor de tren si celor 2 mecanici care m-au lasat sa iau parte la aceasta mica intoarcere in timp .
Urmeaza pozele