După proximativ 2 ani am avut iar ocazia de a apela la serviciile de transport ale CFR.
Un drum scurt la Bucuresți, de la capitală (capitala Ardealului - Cluj).
Plecat cu IR1742, retur cu IR1645
Una dintre cele mai faine lucruri care funcționeaza e biletul on-line. Pe lângă 5% discount, e super ca nu mai trebuie consumată hârtie pentru a tipări biletul.
La ambii nași le-a ajuns să le arăt pe iPad PDF-ul biletului. (M-am speriat că vrea să scoată perforatorul la iPad)
Dar....
La achiziție am căutat o variant comodă, și astya o fost singura acceptabila pentru mine. Ceea ce m-a frapat e faptul că la trenurile de zi spre/dinspre București nu sunt vagoane restaurant, ci numai la cele de seară/noapte, IR 1672/IR 1671.
Nu m-am prins care e logica să pună crâșme doar de noapte... Poate au ceva fetițe. Ziua astepți să ajungi la Brașov, să fugi la tonetele de pe peron să-ți iei ceva de-ale gurii.
Vagonul de dormit cred că a avut revizia inventarului prin 1990... Obosit, zgâriat, nu se deschidea geamul, nu functiona maneta de reglare a temperaturii.
Pe urma, chiar dacă avea revizia de circullație la zi, nu s-a ținut cont de loc de confortul pasagerilor. E drep că on-line mi-a dat ”cel mai bun loc” aflat pe boghiu, dar ceva garnitură de cauciuc uzata rău scârția din toate puterile. Pe urmă, neputând regla temperatura, după ce insoțitorul a dat drumul la căldură, s-a putut face sauna. Geamul avea manivela de acționare ruptă.
Lanțul cu care asigurai ușa la dorimitor era scurtat, tocmai ca să nu-l poți pune. Mai simplu il puteau demonta.
O paret din becurile de iluminatfuncționau, o parte nu.
O imagine foarte neîngrijită, obosită.
Toaleta de la capătul vagonului, avea prins colacul de WC cu piulite și șuruburi tocmai pe partea pe care așezi cărnița! O fi ceva sado mai modern....
Chiuveta plină de silicon sanitar, neîngrijită...
Era un vagon modernizat de câțiva ani.
Pe urma, conductorul mi-a spus că de un an intarzie cu regularitate un ceas... De ce drk nu modifica mersul?
La retur.
Erau tot ceva vagoane modernizate, celebrele bou-vagon.
Aspectul neîngrijit (nu discut de bazarul din gara de Nord) ci de IR1645. Vagoanele murdare pe dinafară. Tabelele electronice exterioare ale vagoanelor funcționau din 3 in trei vagoane. Pe geamuri lipte hartii cu numerele de vagon.
Apropo... există o superstiție legată de nr. 3? IR 1645 avea vag 1,2, 4,5,6,... cu grupă de Târgu Mureș
Nașul mi-a spus de de vreo 2 ani nu mai este vagonul 3!
Interiorul vagoanelor obosit, se vedea urzeala țesăturii scaunelor.
Parcă totul stă să cadă de pe șine, nu este o persoana energica la conducere să mâie instituția CFR.
CFR e ca o turmă fără stăpâni
Vagonele altor companii erau mai ingrijite.
In concluzie, e util trenul, voi mai călători, dar îmi voi reduce așteptăriel, care mi-au fost ridicate la mari înălțimi după 15 zile de călătorit cu diverse trenuiri prin A, DE....
Un drum scurt la Bucuresți, de la capitală (capitala Ardealului - Cluj).
Plecat cu IR1742, retur cu IR1645
Una dintre cele mai faine lucruri care funcționeaza e biletul on-line. Pe lângă 5% discount, e super ca nu mai trebuie consumată hârtie pentru a tipări biletul.
La ambii nași le-a ajuns să le arăt pe iPad PDF-ul biletului. (M-am speriat că vrea să scoată perforatorul la iPad)
Dar....
La achiziție am căutat o variant comodă, și astya o fost singura acceptabila pentru mine. Ceea ce m-a frapat e faptul că la trenurile de zi spre/dinspre București nu sunt vagoane restaurant, ci numai la cele de seară/noapte, IR 1672/IR 1671.
Nu m-am prins care e logica să pună crâșme doar de noapte... Poate au ceva fetițe. Ziua astepți să ajungi la Brașov, să fugi la tonetele de pe peron să-ți iei ceva de-ale gurii.
Vagonul de dormit cred că a avut revizia inventarului prin 1990... Obosit, zgâriat, nu se deschidea geamul, nu functiona maneta de reglare a temperaturii.
Pe urma, chiar dacă avea revizia de circullație la zi, nu s-a ținut cont de loc de confortul pasagerilor. E drep că on-line mi-a dat ”cel mai bun loc” aflat pe boghiu, dar ceva garnitură de cauciuc uzata rău scârția din toate puterile. Pe urmă, neputând regla temperatura, după ce insoțitorul a dat drumul la căldură, s-a putut face sauna. Geamul avea manivela de acționare ruptă.
Lanțul cu care asigurai ușa la dorimitor era scurtat, tocmai ca să nu-l poți pune. Mai simplu il puteau demonta.
O paret din becurile de iluminatfuncționau, o parte nu.
O imagine foarte neîngrijită, obosită.
Toaleta de la capătul vagonului, avea prins colacul de WC cu piulite și șuruburi tocmai pe partea pe care așezi cărnița! O fi ceva sado mai modern....
Chiuveta plină de silicon sanitar, neîngrijită...
Era un vagon modernizat de câțiva ani.
Pe urma, conductorul mi-a spus că de un an intarzie cu regularitate un ceas... De ce drk nu modifica mersul?
La retur.
Erau tot ceva vagoane modernizate, celebrele bou-vagon.
Aspectul neîngrijit (nu discut de bazarul din gara de Nord) ci de IR1645. Vagoanele murdare pe dinafară. Tabelele electronice exterioare ale vagoanelor funcționau din 3 in trei vagoane. Pe geamuri lipte hartii cu numerele de vagon.
Apropo... există o superstiție legată de nr. 3? IR 1645 avea vag 1,2, 4,5,6,... cu grupă de Târgu Mureș
Nașul mi-a spus de de vreo 2 ani nu mai este vagonul 3!
Interiorul vagoanelor obosit, se vedea urzeala țesăturii scaunelor.
Parcă totul stă să cadă de pe șine, nu este o persoana energica la conducere să mâie instituția CFR.
CFR e ca o turmă fără stăpâni
Vagonele altor companii erau mai ingrijite.
In concluzie, e util trenul, voi mai călători, dar îmi voi reduce așteptăriel, care mi-au fost ridicate la mari înălțimi după 15 zile de călătorit cu diverse trenuiri prin A, DE....