Cu siguranta, vedeta acestei linii a fost drezina speciala construita de Malaxa si livrata ....1935 (conform Radu Bellu), 1939 conform memoriilor lui Henry Holban.
Destinatia ei este cu siguranta una deosebita insa datele sunt...confuze....
Se vorbeste despre un cadou oferit de Malaxa regelui Carol al II-lea vehiculul fiind blindat si dotat cu geamuri speciale. Nu pot nici sa confirm nici sa infirm, informatiile sunt din lucrarile istoricului RB. Deci, se presupune ca este un vehicul destinat vanatorii, acesta fiind conmartimentat astfel : doua posturi de conducere care incadreaza un salon prevazut cu trapa.
Existenta trapei poate sa fie un indiciu asupra destinatiei drezinei (post mobil de vanatoare). Faptul ca drezina era echipata cu doua motoare Ford V6 de 45 CP fiecare este un indiciu despre o greutate suplimentara care nu poate fi justificata la un vehicul de 5,5m decat printr-o caroserie foarte grea. Unde incapeau cele doua motoare, nu ma intrebati. Cataloagele Ford din acei ani arata un motor destul de lung, care teoretic ar ocupa tot postul de conducere... Dar, ambele surse consultate vorbesc de cele doua motoare.
Viteza maxima era de 65 km/h, vopsirea rosu/crem, schema de vopsire a automotoarelor produse de Mlx.
Vedem din poze o constructie ingrijita si in mod evident, nu vorbim de o drezina obisnuita.
Aceasta drezina inca exista, nu stiu acum in ce stadiu. Autorul topicului poate ne lamureste, fiind semnatarul unui articol interesant dedicat:
http://romrail.blogspot.ro/2013/01/drezina-de-vanatoare-regelui-carol-ii.html
poza de la livrare: