Salutare tuturor
Navigand pe net am descoperit producatorul danez Heljan care produce niste vagoane de calatori care , dupa parerea mea , sunt cele mai aproape de design-ul vagoanelor romanesti de calatori ( ep. IV) seria
20-57, prodese de IVA Arad . Consider ca aceste vagoane ar fi foarte bune pt ceferizare.
Cateva argumente:
- lungimea 282 mm (din cate am vazut pe un alt site decat cel al producatorului) - nu garantez pt aceasta informatie
- acoperisul usor tesit la capete
- boghiuri Minden-Deutz
- geamul de la WC de latime corspunzatoare adica mai putin lat
( la Y-urile tip Bautzen, DDR-ste facute de Tillig / Sachsenmodelle, geamul de la WC este mai lat , spre deosebire de Y -urile facute la IVA Arad)
- acoperisul cu striatii
- geamurile de la usi coresund marimii de la vagoanele romanesti de calatori ( ep. IV) seria 20-57, prodese de IVA Arad
Vagonul ceferizabil are codul 6055 ( pret 50, 68 EUR) pe site-ul http://www.heljan.dk/
Alte coduri de incercat si vazut:
6057,
9910,
9920,
Vagoanele daneze de clasa 1 nu sunt ceferizabile fara modificari majore
deoarece au 8 ferestre in loc de 9.
Vagoanele de personal necompartimentate seamana bine cu ale noastre , seria 21-47 insa au doar 4 ferestre la sectorul de mijloc nu 5 ca ale noastre. au insa avantaje fata de o ceferizare a unui Tillig:
- acoperisul usor tesit la capete
- boghiuri Minden-Deutz (la Tillig sunt Gorlitz V)
- acoperisul cu striatii
Vagoanele de personal necompartimentate de Heljan au codurile:
6085, 6086, 6087, 6088
Iata in ce se poate CFR-iza vagonul cod 6055:
vagonul cod 6055 scara H0 (1:87) :
scara 1:1 - vagon de calatori seria 20-57 (ep III - IV):
Navigand pe net am descoperit producatorul danez Heljan care produce niste vagoane de calatori care , dupa parerea mea , sunt cele mai aproape de design-ul vagoanelor romanesti de calatori ( ep. IV) seria
20-57, prodese de IVA Arad . Consider ca aceste vagoane ar fi foarte bune pt ceferizare.
Cateva argumente:
- lungimea 282 mm (din cate am vazut pe un alt site decat cel al producatorului) - nu garantez pt aceasta informatie
- acoperisul usor tesit la capete
- boghiuri Minden-Deutz
- geamul de la WC de latime corspunzatoare adica mai putin lat
( la Y-urile tip Bautzen, DDR-ste facute de Tillig / Sachsenmodelle, geamul de la WC este mai lat , spre deosebire de Y -urile facute la IVA Arad)
- acoperisul cu striatii
- geamurile de la usi coresund marimii de la vagoanele romanesti de calatori ( ep. IV) seria 20-57, prodese de IVA Arad
Vagonul ceferizabil are codul 6055 ( pret 50, 68 EUR) pe site-ul http://www.heljan.dk/
Alte coduri de incercat si vazut:
6057,
9910,
9920,
Vagoanele daneze de clasa 1 nu sunt ceferizabile fara modificari majore
deoarece au 8 ferestre in loc de 9.
Vagoanele de personal necompartimentate seamana bine cu ale noastre , seria 21-47 insa au doar 4 ferestre la sectorul de mijloc nu 5 ca ale noastre. au insa avantaje fata de o ceferizare a unui Tillig:
- acoperisul usor tesit la capete
- boghiuri Minden-Deutz (la Tillig sunt Gorlitz V)
- acoperisul cu striatii
Vagoanele de personal necompartimentate de Heljan au codurile:
6085, 6086, 6087, 6088
Iata in ce se poate CFR-iza vagonul cod 6055:
vagonul cod 6055 scara H0 (1:87) :
scara 1:1 - vagon de calatori seria 20-57 (ep III - IV):