Trenul Regal format din vagoane fabricate in Italia la Ernesto Breda , Officine Mechaniche Silvestri Grandona, Officine Mechaniche Regia Emila in 1928.
In 1937 existau in circulatie 41 vagoane regale si saloane diverse si 4 vagoane casabile (cu defecte nereparabile).
In anul 1964 in parcul DGCF erau 15 vagoane saloane Guvernamentale care erau administrate de serviciul special transporturi.
- 10 vagoane italiene
- 3 vagoane Astra (bucatarie, salon, transport auto)
- 2 vagoane cu boghiuri pe 3 osii constructie noua Flamura Rosie Arad. (In anul 1950 la Flamura Rosie Arad, s-au fabricat la comanda speciala, 3 vagoane salon-guvernamentale pe 6 osii: salon 110; nr fabricatie 24959; salon 111; nr fabricatie 24961;salon 112; nr fabricatie 24960)
In anul 1962, vagonul salon 110 trece de la MFA la CFR si devine VR 00138 / VR 50 53 88-29 012-2 / WBC 80 53 97-10 004-3. Vagonul ajunge la Iasi la trenul macara. Undeva prin 2010 nu mai exista, se presupune ca a fost taiat.
Din parcul de vagoane regale din 1937, astazi mai exista 9 vagoane.
Cele 5 vagoane ce compun astazi Trenul Regal:
Vagon regal salon Nr. 1 CFR 51 53 89-10 001-4 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
Contine un salon regal cu 5 locuri, doua dormitoare regale cu paturi dispuse pe lungimea si latimea vagonului, avand intre ele o sla de baie cu toaleta, doua cabine cu 2 locuri pentru personal insotitor, un compartiment bucatarie si o toaleta dispusa la capatul vagonului.
Vagon regal dormitor Nr. 10 CFR 51 53 89-10 010-5 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
Are o capacitate de 4 locuri dispuse in 2(doua) apartamente regale cu baie comuna, compet utilata cu acces numai din apratamente, 2(doua)locuri in cuseta cu paturi suprapuse fiind destinata servitorilor regali iar in capatul vagonului se afla un mic salon pentru servirea micului dejun, folosit adeseori de Majestatile Regale. luminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.
Vagon regal sufragerie Nr. 11 CFR 51 53 89-10 011-3 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
Vagonul are o capacitate de 24 locuri în salonul mare la masa de şi 12 locuri în salonul mic ce poate fi folosit ca fumoar sau salon pentru servirea micului dejun, prânzului si cinei. In salon se tineau intruniri, consfatuirile cu oamneni politici ale vremurilor. Iluminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.
Vagon regal dormitor Nr. 15 CFR 51 53 89-10 015-4 pentru insotitori construit in anul 1928 la Officine Meccaniche Italiane Reggio Emilia.
Are o capacitate de 6 locuri dispuse in 6(sase)cabine cu un pat dotate cu lavoar în fiecare cabina. luminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.<br/>
Vagon regal dormitor Nr. 55 CFR 51 53 89-10 055-0 pentru insotitori construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
Are o capacitate de 8 locuri dispuse în 2(doua)cuşete cu paturi duble şi 2 cuşete cu 2 paturi suprapuse. Vagonul beneficiază de oficiu şi grup sanitar, in capatul vagonului se afla un salon unde se servea micul dejun. luminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.
Vagoane ce au facut parte din Trenul Regal/Guvernamental si sunt prin diferite locatii din tara.
Vagon salon nr 3 (80 53 98-50 004-3) construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano. A fost la Sibiu iar acum este la Teius.
Vagon salon bucatarie - la trenul macara reg. Galati
Vagon transport auto nr 28 - la remiza Mogosoaia.
Vagon transport auto nr 29 - la trenul macara reg. Galati
In 1937 existau in circulatie 41 vagoane regale si saloane diverse si 4 vagoane casabile (cu defecte nereparabile).
In anul 1964 in parcul DGCF erau 15 vagoane saloane Guvernamentale care erau administrate de serviciul special transporturi.
- 10 vagoane italiene
- 3 vagoane Astra (bucatarie, salon, transport auto)
- 2 vagoane cu boghiuri pe 3 osii constructie noua Flamura Rosie Arad. (In anul 1950 la Flamura Rosie Arad, s-au fabricat la comanda speciala, 3 vagoane salon-guvernamentale pe 6 osii: salon 110; nr fabricatie 24959; salon 111; nr fabricatie 24961;salon 112; nr fabricatie 24960)
In anul 1962, vagonul salon 110 trece de la MFA la CFR si devine VR 00138 / VR 50 53 88-29 012-2 / WBC 80 53 97-10 004-3. Vagonul ajunge la Iasi la trenul macara. Undeva prin 2010 nu mai exista, se presupune ca a fost taiat.
Din parcul de vagoane regale din 1937, astazi mai exista 9 vagoane.
Cele 5 vagoane ce compun astazi Trenul Regal:
Vagon regal salon Nr. 1 CFR 51 53 89-10 001-4 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
Contine un salon regal cu 5 locuri, doua dormitoare regale cu paturi dispuse pe lungimea si latimea vagonului, avand intre ele o sla de baie cu toaleta, doua cabine cu 2 locuri pentru personal insotitor, un compartiment bucatarie si o toaleta dispusa la capatul vagonului.
Vagon regal dormitor Nr. 10 CFR 51 53 89-10 010-5 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
Are o capacitate de 4 locuri dispuse in 2(doua) apartamente regale cu baie comuna, compet utilata cu acces numai din apratamente, 2(doua)locuri in cuseta cu paturi suprapuse fiind destinata servitorilor regali iar in capatul vagonului se afla un mic salon pentru servirea micului dejun, folosit adeseori de Majestatile Regale. luminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.
Vagon regal sufragerie Nr. 11 CFR 51 53 89-10 011-3 construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
Vagonul are o capacitate de 24 locuri în salonul mare la masa de şi 12 locuri în salonul mic ce poate fi folosit ca fumoar sau salon pentru servirea micului dejun, prânzului si cinei. In salon se tineau intruniri, consfatuirile cu oamneni politici ale vremurilor. Iluminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.
Vagon regal dormitor Nr. 15 CFR 51 53 89-10 015-4 pentru insotitori construit in anul 1928 la Officine Meccaniche Italiane Reggio Emilia.
Are o capacitate de 6 locuri dispuse in 6(sase)cabine cu un pat dotate cu lavoar în fiecare cabina. luminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.<br/>
Vagon regal dormitor Nr. 55 CFR 51 53 89-10 055-0 pentru insotitori construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano.
Are o capacitate de 8 locuri dispuse în 2(doua)cuşete cu paturi duble şi 2 cuşete cu 2 paturi suprapuse. Vagonul beneficiază de oficiu şi grup sanitar, in capatul vagonului se afla un salon unde se servea micul dejun. luminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.
Vagoane ce au facut parte din Trenul Regal/Guvernamental si sunt prin diferite locatii din tara.
Vagon salon nr 3 (80 53 98-50 004-3) construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano. A fost la Sibiu iar acum este la Teius.
Vagon salon bucatarie - la trenul macara reg. Galati
Vagon transport auto nr 28 - la remiza Mogosoaia.
Vagon transport auto nr 29 - la trenul macara reg. Galati
Ultima editare: