Interesante imagini si bravo celui care a pastrat asa ceva.
Aceasta drezina de CF nu este un prototip. Au fost mai multe astfel de drezine construite. Ele serveau la transportul ,,organului L" in lungul caii pentru revizia acesteia. Pe vremuri, acesti oameni care inspectau linia se deplasau cu asa ceva. In alte tari se folosesc drezine cu motor de diferite tipuri. Azi, la noi, ,, organul L" se deplaseaza pe jos pe linie in baza unui grafic de revizii la calea de rulare. Acest grafic tine seama de calendar, dar si de starea vremii pentru ca in cazul unor inundatii sau zapezi abundente (de exemplu) trebuie verificata linia si intre reviziile planificate.
Aceste drezine au fost date in dotarea districtelor de linii si, in mare parte, au fost executate in sectiile de intretinere mecanizate ale caii, pe vremuri. Aceste vehicule se incadreaza din punct de vedere instructional la ,,vehicule care se pot ridica de pe cale cu bratele".
O astfel de drezina se gaseste expusa si in Muzeul CFR, pentru cei ce vor sa il viziteze.
Domnul care a facut precizarea ca aceste drezine au fost construite in depouri pentru inspectia liniilor, este destul de departe de adevar, din pacate. Spun asta pentru ca am lucrat in depou si niciodata nu a fost vorba despre asa ceva. Daca as fi spus o asemenea prostie in depou cu siguranta as fi creat o stare de ilaritate generala din care as fi iesit zambind amar.
In afara acestui aspect trebuie sa intelegem ca un depou se ocupa de vehicule motoare (locomotive, automotoare, etc) si nu de vehicule pentru intretinerea si verificarea caii de rulare. Aceste probleme revin celor de la ramura ,,Linii" (adica prescurtat ,,L"). Depourile nu repara niciodata linii ci doar intretin si repara locomotive si/sau automotoare care circula pe linii. Cum ar putea un depou sa repare utilaje de cale sau drezine ? Atunci sectiile de intretinere a utilajelor de cale cu se mai ocupa ? (azi aceste sectii mai numesc si SIMC, IMCF, etc).
Daca totusi cineva ar fi vazut o astfel de drezina pe liniile vreunui depou atunci cu siguranta aceasta drezina a adus personalul care se ocupa de revizia sau intretinerea liniilor din depou. Spun asta pentru ca intretinerea liniilor din depouri nu este in sarcina depourilor pentru ca nu au personal de specialitate. Pentru aceste lucrari, se fac adrese regionalelor CF care, in baza unor contracte, trimit firme sau pe cei de la CFR SA sa execute lucrarile.
Cred ca inainte de a face afirmatii, e bine sa ne mai documentam putin sa nu mai aruncam petarde ...