Salut.
Se impun cateva mentiuni. Cele doua locomotive in cauza au functionat bine timp de 1 an. Mai am altele achizitionate odata cu el care nu au probleme. Au fost rulate destul de rar pentru ca diorama mea este in lucru. Mergeau bine cand le-am cumparat, la cat sunt de perfectionist altfel nu le luam. Nu le-am putut proba decat in DC la momentul achizitiei. Ajuns acasa evident ca am instalat decodoare si am inceput sa gadil CV-uri (... deh jucarii noi ). Motoarele nu par sa aiba diferente intre infasurari testate cu un ohm-metru digital Fluke in care am destula incredere pentru ca il folosesc la munca din '99. Cred ca de vina este modul de constructie al colectorului. Desi l-am curatat cat am putut de bine tot nu-mi mai inspira incredere. In fine. Revenind la problema eu de fel sunt tipicar si nu prea ma impac cu orice. Din princiu nu fac compromisuri si nu se prea intampla sa-mi iau chestii de calitate indoielnica, din surse nesigure, pe care sa nu le pot testa sau de care sa nu fiu complet multumit, nu in acest hobby, nu in viata. Nu stiu la ce va referiti voi cand spuneti calitatea plasticului era mai buna la modelele dinainte de 2005. Eu unul, ca si voi probabil, am foarte mare grija de modelele mele si niciodata nu mi s-a intamplat sa-mi pocnesca vreo carcasa de locomotiva Roco productie mai noua din vina mea. Exceptiile sunt doar doua o Ludmila 132 (Roco 52503) care a fost scapata de jos (intamplare produsa chiar in fata mea, de atunci nimeni nu mai ating alte persoane modelele mele!). Chiar si asa si s-a ciobit putin carcasa in jurul unuia dintre farurile centrale, s-a rupt o scarita din fata (sau ce sunt chestiile alea de sub tampoane), s-a rupt o goarna de deasupra si s-a zgariat vopseaua la unul din colturile acoperisului din capatul impactat. Mi s-a rupt sufletul cand am vazut-o scapata si parca a durat o vesnicie caderea pana in momentul impactului. Sincer ma asteptam sa se verse de tot, ca nah locomotiva de 553,4g scapata de la 90cm ... insa nu, a sarit doar un boghiu din locasul lui si clema respectiva care tine "viermele" pe pozitie ... evident viermisorul si el misuna pe parchet ai daunele mai sus mentionate. Pana si o locomotiva cu carcasa metalica de alelasi gabarit ar fi suferit daune in urma impactului respectiv. Bun ... inainte de asta am fost la un prieten cu cateva locomotive si m-am intors cu scarita de capota rupta la v36 (Roco 72995). V36-le respectiv fiind una dintre locomotivele mele favorite din colectie deoarece o consider un etalon pentru ca nu am intalnit pana acum o locomotiva care sa porneasca mai lin si mai incet decat aceasta si accept provocari de la oricare dintre voi care considera ca are o locomotiva cu un rulaj mai bun si plecari de pe loc mai line decat aceasta, cu orice model de la orice producator
Plasticul este foarte bun, nu pocneste singur daca avem un minim de grija la manipularea modelelor noastre, dar eu nu la plastic ma refeream, ci la design-ul si solutiile vechi de mai bine de 10 ani intalnite la modele mai vechi, care desi functionau perfect la vremea respectiva si poate ca mai functioneaza perfect si acum, dar functioneaza perfect la nivelul conceptual al vremii atunci cand poate pareau normale unele solutii care nu mai sunt acceptate si implementate in construirea modelelor noi. Ma refer aici in mod special la transmisie, (cardane si lagare si evident la modul constructiv de realizare al rotilor dintate, inclusiv la materialul din care sunt confectionate) care desi este mult mai silentioasa decat a altor producatori, nu se poate compara cu o transmisie noua. Respectivele design-uri si solutii mai vechi palesc in fata celor noi, mai ingenioase, intalnite in constructia modelelor noi, nu exista discutii din acest punct de vedere, este vorba despre evolutia acestui hobby si despre evolutia tehnologiei si implementarea acesteia precum si a ideilor noi in constructia noilor modele, pentru ca un producator bun asculta de clienti si invata din greseli, uneori mai tarziu, alteori prea tarziu. Sigur evident ca exista si exceptii, dar in general eu personal sunt mai multumit din punct de vedere constructiv si functional de modelele noi de la Roco si Fleischmann. Evident suntem oameni, suntem diferiti si asta este doar parerea mea si punctul de vedere al unui om care prefera un model care sa ruleze mai lin dar care poate ca nu are ventilator care se invarte sau unele detalii optice, in locul unei bijuterii cu cele mai fine detalii dar care ruleaza ca o cizma doar on-off Evident ca am dus totul la absurd, dar sper ca ati inteles ideea.
Referitor la achizitionarea unei loco SH fie ea si Roco, noua si produsa inainte de 2005, daca nu exista alte impedimente care sa ma impiedice sa fac acest lucru (epoca gresita, inmatriculare gresita, lipsa respectivului model de generatie mai noua, etc) atunci intotdeauna eu o sa aleg o productie mai recenta de 7-8 ani, repet ... daca acest lucru este posibil. Atentie ma refer aici strict la locomotive. Vagoanele pot fi oricat de vechi.
Toate bune.
Se impun cateva mentiuni. Cele doua locomotive in cauza au functionat bine timp de 1 an. Mai am altele achizitionate odata cu el care nu au probleme. Au fost rulate destul de rar pentru ca diorama mea este in lucru. Mergeau bine cand le-am cumparat, la cat sunt de perfectionist altfel nu le luam. Nu le-am putut proba decat in DC la momentul achizitiei. Ajuns acasa evident ca am instalat decodoare si am inceput sa gadil CV-uri (... deh jucarii noi ). Motoarele nu par sa aiba diferente intre infasurari testate cu un ohm-metru digital Fluke in care am destula incredere pentru ca il folosesc la munca din '99. Cred ca de vina este modul de constructie al colectorului. Desi l-am curatat cat am putut de bine tot nu-mi mai inspira incredere. In fine. Revenind la problema eu de fel sunt tipicar si nu prea ma impac cu orice. Din princiu nu fac compromisuri si nu se prea intampla sa-mi iau chestii de calitate indoielnica, din surse nesigure, pe care sa nu le pot testa sau de care sa nu fiu complet multumit, nu in acest hobby, nu in viata. Nu stiu la ce va referiti voi cand spuneti calitatea plasticului era mai buna la modelele dinainte de 2005. Eu unul, ca si voi probabil, am foarte mare grija de modelele mele si niciodata nu mi s-a intamplat sa-mi pocnesca vreo carcasa de locomotiva Roco productie mai noua din vina mea. Exceptiile sunt doar doua o Ludmila 132 (Roco 52503) care a fost scapata de jos (intamplare produsa chiar in fata mea, de atunci nimeni nu mai ating alte persoane modelele mele!). Chiar si asa si s-a ciobit putin carcasa in jurul unuia dintre farurile centrale, s-a rupt o scarita din fata (sau ce sunt chestiile alea de sub tampoane), s-a rupt o goarna de deasupra si s-a zgariat vopseaua la unul din colturile acoperisului din capatul impactat. Mi s-a rupt sufletul cand am vazut-o scapata si parca a durat o vesnicie caderea pana in momentul impactului. Sincer ma asteptam sa se verse de tot, ca nah locomotiva de 553,4g scapata de la 90cm ... insa nu, a sarit doar un boghiu din locasul lui si clema respectiva care tine "viermele" pe pozitie ... evident viermisorul si el misuna pe parchet ai daunele mai sus mentionate. Pana si o locomotiva cu carcasa metalica de alelasi gabarit ar fi suferit daune in urma impactului respectiv. Bun ... inainte de asta am fost la un prieten cu cateva locomotive si m-am intors cu scarita de capota rupta la v36 (Roco 72995). V36-le respectiv fiind una dintre locomotivele mele favorite din colectie deoarece o consider un etalon pentru ca nu am intalnit pana acum o locomotiva care sa porneasca mai lin si mai incet decat aceasta si accept provocari de la oricare dintre voi care considera ca are o locomotiva cu un rulaj mai bun si plecari de pe loc mai line decat aceasta, cu orice model de la orice producator
Plasticul este foarte bun, nu pocneste singur daca avem un minim de grija la manipularea modelelor noastre, dar eu nu la plastic ma refeream, ci la design-ul si solutiile vechi de mai bine de 10 ani intalnite la modele mai vechi, care desi functionau perfect la vremea respectiva si poate ca mai functioneaza perfect si acum, dar functioneaza perfect la nivelul conceptual al vremii atunci cand poate pareau normale unele solutii care nu mai sunt acceptate si implementate in construirea modelelor noi. Ma refer aici in mod special la transmisie, (cardane si lagare si evident la modul constructiv de realizare al rotilor dintate, inclusiv la materialul din care sunt confectionate) care desi este mult mai silentioasa decat a altor producatori, nu se poate compara cu o transmisie noua. Respectivele design-uri si solutii mai vechi palesc in fata celor noi, mai ingenioase, intalnite in constructia modelelor noi, nu exista discutii din acest punct de vedere, este vorba despre evolutia acestui hobby si despre evolutia tehnologiei si implementarea acesteia precum si a ideilor noi in constructia noilor modele, pentru ca un producator bun asculta de clienti si invata din greseli, uneori mai tarziu, alteori prea tarziu. Sigur evident ca exista si exceptii, dar in general eu personal sunt mai multumit din punct de vedere constructiv si functional de modelele noi de la Roco si Fleischmann. Evident suntem oameni, suntem diferiti si asta este doar parerea mea si punctul de vedere al unui om care prefera un model care sa ruleze mai lin dar care poate ca nu are ventilator care se invarte sau unele detalii optice, in locul unei bijuterii cu cele mai fine detalii dar care ruleaza ca o cizma doar on-off Evident ca am dus totul la absurd, dar sper ca ati inteles ideea.
Referitor la achizitionarea unei loco SH fie ea si Roco, noua si produsa inainte de 2005, daca nu exista alte impedimente care sa ma impiedice sa fac acest lucru (epoca gresita, inmatriculare gresita, lipsa respectivului model de generatie mai noua, etc) atunci intotdeauna eu o sa aleg o productie mai recenta de 7-8 ani, repet ... daca acest lucru este posibil. Atentie ma refer aici strict la locomotive. Vagoanele pot fi oricat de vechi.
Toate bune.