silviu20061 a spus:
Cam asa arata garnitura de calatori pe osii epoca II ,evident ca ii lipseste locomotiva care va trage aceasta garnitura eu gindindu-ma la o BR 75 DRG epoca II acum ramine de vazut pina la urma daca se potriveste la garnitura
Pai nu prea se potriveste garnitura.
Daca faci o analiza sumara a vagoanelor ai sa constati diferente de conceptie, arhitectura generala, si de detalii.
Vagonul de Cl. a II-a
Nu are nimic in comun cu vagonul de Cl. aIII-a
Si, mai ales, cu vagonul postal
Decat faptul ca sunt DRG.
Ele fac parte din trei garnituri de calatori distincte.
Nemtii au fost foarte meticulosi din punctul asta de vedere. Popor tehnic prin excelenta cand au spus ca surubul asta este pentru partea stanga, pentru partea stanga a fost.
Comparand puntile de trecere ale vagonului postal cu a celor de calatori constati ca postalul are o singura bara de sprijin, balustrada, deci trebuie imperecheat cu unul similar. Vagoanele de calatori au doua bare de sprijin la puntea de intercomunicare,
In alta ordine de idei forma, desenul si dispunerea ferestrelor este total diferita.
Ca sa incurce si mai mult lucrurile, pentru noi modelistii, ca sa realizezi un tren autentic trebuie sa vezi si ce locomotiva a tras garnitura respectiva deoarece nu orice locomotiva a tractat orice garnitura de calatori.
In alte tari merge amestecul asta de vagoane dar la nemti nu. Vezi cazurile de la noi unde nu conteaza ca amestecam vagoanele daca putem forma o garnitura.
Probabil ca una din cauzele pentru care au pierdut doua razboaie este specializarea stricta si creerea unei diversitati de modele care nu puteau fi reparate datorita pieselor de schimb.
La vagoanele de marfa se pot amesteca tipurile dar si aici trebuie avut grija cum arata vagonul. In Ep.II b nu mai gasesti vagoane cu reclame publicitare pe ele si toate sunt vopsite maron.
Atentie! Nu vorbesc de tipul de vagon. Acesta poate veni, bine merci, din Ep.I K.Bay.Sts.B si sa-l regasesti pana prin Ep.IV sau Ep.V. Difera culoarea si inmatricularea si, poate, datorita uzurii au fost inlocuite rotile cu spite cu roti pline.
Ideal ar fi ca sa faci o documentare legata de componenta trenurilor de calatori, a vagoanelor de marfa si a locomotivelor ce le-au tractat pentru a face trenuri care au circulat cu adevarat. Evident daca nu vrei sa te plasezi imediat dupa 1945 cand au circulat si amestecate.
Spun asta ca sa ai o colectie coerenta altfel este pacat de investitie.
Mergand pe Google sau pe siturile producatorilor de material rulant in miniatura gasesti informatiile de care ai nevoie.
Spor!