Dintre toti producatorii de locomotive NOHAB (Nydqvist Och Holm AB) din Suedia a fost singurul care a produs locomotive dupa licenta americana EMD ( o companie a grupului american GM ). Designul , unic in Europa a adus o reputatie de invidiat firmei suedeze.
Aceste locomotive se bazau pe motorul Diesel GM in 2 timpi de 1500 CP , preluat de pe locomotiva americana FT si tractiune electrica.Pentru Europa NOHAB a modificat modelul american , adaugand inca un post de conducere si modificand dimensiunile conform standardului UIC.
Primele comenzi au venit din partea DSB ( caile ferate daneze ) pentru care a livrat prima serie de 4 buc din tipul My , cu putera de 1700 CP. Acestea aveau formula osiilor A1A A1A , 2 boghiuri la care axa centrala nu era antrenata , locomotivele avand doar 4 motoare electrice. Locomotivele aveau 102t si atingeau vit. max. de 133 km/h. Dupa testarea acestor 4 buc s-au mai comandat inca 55 exemplare , marea majoritate cu motoare de 1900 CP. Acestora s-au alaturat si 45 exemplare din tipul Mx , destinate liniilor secundare , cu puterea de 1450 CP si sarcina de doar 15t / osie.
Succesul lor nu s-a limitat doar la Danemarca , si in Norvegia au fost vandute 22 buc , sub denumirea de Di3 , majoritatea acestora a fost Co Co , cu vit. maxima de 105 km/h . Din acellasi model s-au vandut si in Belgia 9 buc , dar cu vit. de 120 km /h . In urma succesului din Belgia , firma AFB a cumparat licenta pentru fabricatia acestor locomotive in aceasta tara, dintre cele fabricate in Belgia 4 buc. au ajuns si in Luxemburg.
Ungaria , desi facea parte din blocul socialist a reusit sa cumpere 20 buc. din acest tip , denumite M61
Cu inceputul noului mileniu a inceput retragera din circulatie a acestor locomotive si s-a trecut la casarea acestora sau vanzarea catre companii private
Cateva poze cu un model Roco DSB My:
Cate ceva despre modelul Roco :
Barele de sustinere sunt metalice si atasate separat .Motorul este cu 5 poli si 2 volante , lumini alb / rosu realizate cu beculete , interfata NEM 652 , are loc pentru montare difuzor.
Aceste locomotive se bazau pe motorul Diesel GM in 2 timpi de 1500 CP , preluat de pe locomotiva americana FT si tractiune electrica.Pentru Europa NOHAB a modificat modelul american , adaugand inca un post de conducere si modificand dimensiunile conform standardului UIC.
Primele comenzi au venit din partea DSB ( caile ferate daneze ) pentru care a livrat prima serie de 4 buc din tipul My , cu putera de 1700 CP. Acestea aveau formula osiilor A1A A1A , 2 boghiuri la care axa centrala nu era antrenata , locomotivele avand doar 4 motoare electrice. Locomotivele aveau 102t si atingeau vit. max. de 133 km/h. Dupa testarea acestor 4 buc s-au mai comandat inca 55 exemplare , marea majoritate cu motoare de 1900 CP. Acestora s-au alaturat si 45 exemplare din tipul Mx , destinate liniilor secundare , cu puterea de 1450 CP si sarcina de doar 15t / osie.
Succesul lor nu s-a limitat doar la Danemarca , si in Norvegia au fost vandute 22 buc , sub denumirea de Di3 , majoritatea acestora a fost Co Co , cu vit. maxima de 105 km/h . Din acellasi model s-au vandut si in Belgia 9 buc , dar cu vit. de 120 km /h . In urma succesului din Belgia , firma AFB a cumparat licenta pentru fabricatia acestor locomotive in aceasta tara, dintre cele fabricate in Belgia 4 buc. au ajuns si in Luxemburg.
Ungaria , desi facea parte din blocul socialist a reusit sa cumpere 20 buc. din acest tip , denumite M61
Cu inceputul noului mileniu a inceput retragera din circulatie a acestor locomotive si s-a trecut la casarea acestora sau vanzarea catre companii private
Cateva poze cu un model Roco DSB My:
Cate ceva despre modelul Roco :
Barele de sustinere sunt metalice si atasate separat .Motorul este cu 5 poli si 2 volante , lumini alb / rosu realizate cu beculete , interfata NEM 652 , are loc pentru montare difuzor.