Unul dintre firele ce duce la segment se taie si se inseriaza BODul (LSP1 si LSP2).
Se taie intotdeauna acelasi fir (corespunzator fie sinei interioare, fie exterioare buclei dioramei). Eu folosesc o conventie: sina interioara este alimentata prin fire negre; cea exterioara prin fire rosii. Segmentarea o fac numai pe sina exterioara, deci tai firele rosii pt. inseriere BODuri.
In ceea ce priveste lungimea segmentelor si pozitionarea lor pe diorama, povestea este destul de complicata si necesita o buna analiza prealabila. Consensul general este o lungime care sa cuprinda cu rezerve cel mai lung tren.
Totusi, pt. o pozitionare cat mai precisa a garniturilor in statii eu folosesc segmente cat mai mici care sa includa locomotiva intreaga (cam dublul ei ~ 50cm). Distanta dintre segmente trebuie sa fie mai mare de un tren (pt. a evita coliziunile).
Exista insa si exceptii: segmente care nu au rolul de a gazdui un tren ci doar de a semnaliza trecerea lor (bariere, poduri, tuneluri) pt a declansa semnale, macazuri, etc.
Se taie intotdeauna acelasi fir (corespunzator fie sinei interioare, fie exterioare buclei dioramei). Eu folosesc o conventie: sina interioara este alimentata prin fire negre; cea exterioara prin fire rosii. Segmentarea o fac numai pe sina exterioara, deci tai firele rosii pt. inseriere BODuri.
In ceea ce priveste lungimea segmentelor si pozitionarea lor pe diorama, povestea este destul de complicata si necesita o buna analiza prealabila. Consensul general este o lungime care sa cuprinda cu rezerve cel mai lung tren.
Totusi, pt. o pozitionare cat mai precisa a garniturilor in statii eu folosesc segmente cat mai mici care sa includa locomotiva intreaga (cam dublul ei ~ 50cm). Distanta dintre segmente trebuie sa fie mai mare de un tren (pt. a evita coliziunile).
Exista insa si exceptii: segmente care nu au rolul de a gazdui un tren ci doar de a semnaliza trecerea lor (bariere, poduri, tuneluri) pt a declansa semnale, macazuri, etc.