ai uitat pe 71-90, noul WLAB, si el este un AVA200
in ordine au fost:
21-90 - UIC Z1, climatizat, B11 cu compartimente, boghiu Y32R, vmax 200km/h, din 1996 in 2002, ultimile 2 (049 si 050) abia in 2005, cu RIC; acestea au inca geamuri in chedere metalice, restul lipite.
10-70 - UIC Z1, climatizat, A10 salon, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2004-2005, fara RIC
10-90.0 - concomitent cu 10-70, boghiu Y32R, vmax 200km/h, cu RIC
21-86 - UIC Z1, climatizat, B11 salon, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2004-2006, fara RIC, se foloseste pe Ungaria pe baza de conventie speciala, doua au fost trimise de partea maghiara din greseala in Austria (Zwischenverwendung al trenului)
10-91 - UIC Z1, climatizat, A10 salon cu minibar, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2007, fara RIC
21-76 - UIC Z1, climatizat, B11 salon, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2007-09, fara RIC
89-87 - UIC Z1, climatizat, B6 salon cu bar, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2007, fara RIC
10-90.1 - UIC Z1, climatizat, A10 salon, boghiu Y32R, vmax 200km/h, 2007, cu RIC, identic ca amenajare cu 10-91 insa fara minibar la mijlocul salonului
71-90 - UIC Z1, climatizat, WLAB30, boghiu Y32R, vmax 200km/h, 2008, cu RIC
ce e comic e ca in fisa oficiala de la Astra Z-urile cu Y32RS sunt catalogate ca "Z2" desi sunt climatizate, inca nu au inteles cum se codeaza fisa UIC 567-2
ce am scris aici sunt spicuri din lucrarea mea in curs de redactare...