Prin bunavointa unor oameni de bine am reusit sa pun mana pe mai multe materiale . O sa incep azi cu un indrumator "pentru intretinerea si depanarea instalatiilor de iluminat si incalzit sistem pintsch-bamag utilizate la noile vagoane de calatori" editia 1969, editat de Ministerul Transporturilor, autori D. Tilea, T. Masgareanu, I. Zaharia, N. Martin.
Din acestea am scanat partea referitoare la boghiu si aparat de tractiune si tamponare.
Daca cineva doreste material suplimentar referitor la depanarea acestor vagoane poate sa ceara pe PM.
"In cadrul actiunii de reinoire si modernizare continua din parcul C.F.R. se incadreaza si constructia de noi vagoane de calatori de clasa I-a si clasa II-a realizate de Uzina de vagoane Arad.
Adaptarea acestor vagoane pentru a corespunde maririi vitezei de circulatie de la 120km/h la circa 160 km/h a fost posibila datorita perfectionarii tehnice aduse in costructia aparatelor de rulare, suspensiei, boghiului etc.
Utilizarea franei cu aer comprimat de tipul KE de mare putere, cu doua etaje de presiune, permite ca noile vagoane de calatori sa dispuna de un efect mare de franare pentru a pemite circulatia cu viteza maxima de 140 km/h"
Din acestea am scanat partea referitoare la boghiu si aparat de tractiune si tamponare.
Daca cineva doreste material suplimentar referitor la depanarea acestor vagoane poate sa ceara pe PM.
"In cadrul actiunii de reinoire si modernizare continua din parcul C.F.R. se incadreaza si constructia de noi vagoane de calatori de clasa I-a si clasa II-a realizate de Uzina de vagoane Arad.
Adaptarea acestor vagoane pentru a corespunde maririi vitezei de circulatie de la 120km/h la circa 160 km/h a fost posibila datorita perfectionarii tehnice aduse in costructia aparatelor de rulare, suspensiei, boghiului etc.
Utilizarea franei cu aer comprimat de tipul KE de mare putere, cu doua etaje de presiune, permite ca noile vagoane de calatori sa dispuna de un efect mare de franare pentru a pemite circulatia cu viteza maxima de 140 km/h"