Buna,
A scrie o lucrare in lipsa de timp si fara a avea habar de ce scrii nu e treaba buna. Asta se numeste pe romaneste diletantism.
Singurele asemanari intre seriile AcBcee 44-31 si WLABmee 70-91 sunt faptul ca amandoua fac parte din familia vagoanelor de calatori, ca au doua boghiuri cu cate doua osii si ca circula in Romania in trenuri de noapte.
AcBcee 44-31 sunt vagoane cuseta de tip Y/B (fisa UIC 567-1) clasa I (4 locuri pe compartiment in configuratia de noapte) si a II-a (6 locuri pe compartiment in configuratia de noapte). Provin din seria 59-50, sunt fabricate in fosta DDR in anii 1983-84, au existat 50 de bucati din care cam 45 au fost convertite in 44-31. Aparat de rulare tip Görlitz Va, v.max. 140, la modernizare au primit climatizare. Unul (fost 44-76 001) a fost echipat temporar cu aparat de rulare cu boghiuri MD 362.
Au fost obtinute de CFR din DDR in regim barter la schimb cu locomotive fabricate la uzinele 23 August din Bucuresti, schimbul totalizand cam 500 de vagoane (19-, 20-, 39-, 59-, 60-, 70-50 si 26-26). A fost probabil una din cele mai proaste afaceri facute de DDR in Romania, calitatea locomotivelor livrate fiind nula.
WLABmee 70-91 sunt vagoane de dormit de constructie noua fabricate la Astra Vagoane Calatori Arad incepand cu 2007. Sunt de tipul Z1, fisa UIC 567-2, climatizate, nepresurizate insa adaptate la intrebuintarea pe linii de mare viteza, simbol )p(. Aparatul de rulare este format din boghiuri Y32R. Exista 10 bucati, au compartimente de lux cu doua paturi si compartimente normale care pot fi intrebuintate cu doua sau trei paturi. Pretul unui vagon il poti afla intreband la firma constructoare, acesta se situeaza cam la 1 200 000ââÂŹ in functie de dotari. Un WLABmz Z1 presurizat construit la Siemens / SGP ca seria recenta pentru RZD sau cele care vor urma din 2016 pentru ÖBB este net mai ieftin la un echipament superior si un spatiu interior mai bine adaptat unui WL (inaltimea recomandata de UIC pentru WL este de 4230-4260 mm de la ciuperca sinei, 70-91 al Astra are cutia unui AVA 200 normal de numai 4050mm).
Pentru mai multe detalii iti recomand cu caldura sa consulti forumul, firma reparatoare a seriei 44-31 (At. Grivita Bucuresti) sau cea constructoare a 70-91 (Astra Vagoane Calatori Arad).
P.S.: Atunci cand nu ai timp, incerci sa-ti faci. Graba strica treaba.