buna,
situatia cailor ferate romane, ca e vorba de CFR Calatori sau CFR Marfa sau o buna parte a operatorilor privati de marfa, este extrem de similara cu cea din Serbia sau Muntenegru - numa ca in Romania situatia nu este datorata razboaielor ci mentalitatilor retrograde.
pe scurt, totul se trage cu aceeasi "cutie" de 120 de tone, asa cum la ei exista o cutie asemanatoare insa mult mai polivalenta si mai adaptata situatiei, de doar 80 de tone si cu doar 4 osii.
mai mult de EA nici industria (al naibii cuvant) si nici reparatorii de material rulant romani nu pot imagina.
Siemens Transportation Systems nu a dat un comision suficient de mare ca sa fie luata in serios, si nici un partener roman nu a existat (vezi situatia la ÖBB din 2001-2002, la majoritatea locomotivelor "Taurus II" alias 1116 montajul final s-a facut la TS Linz, atelier propriu al ÖBB).
si nu, imi pare rau,
Poate pe unele sectii la trenurile de marfa sunt mai adecvate niste EA clasice
nu cred asta deloc.
o locomotiva din anii 1960 care "omoara sina" in asemenea hal incat nici nu a primit dreptul sa circule in Germania si Austria nu mai este adaptata niciunde, in afara tarilor bananiere unde tot ce trage se foloseste pana crapa.
totul are un sfarsit candva, si cel al EA ar fi trebuit sa vina deja de mai bine de 15 ani, insa in lipsa de inlocuitori le vom mai vedea o vreme, de la IC la ultimul marfar.