Sentinel-Cammell

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut.

Rog pe cei care au citit despre acest automotor, sa vorbeasca despre el.
Daca cineva are un desen de ansamblu sau o schita il rog sa o posteze.

Multumesc.
 
http://www.cfr.ro/jf/romana/2001_9/automotoare.htm
Aici e o referire mică’: c㒠erau cu abur, din seriile 500/600. Din pozele de pe railfaneu 500 e simplu şi 600 dublu.
 
Automotoare CFR cu abur, construite de firma engleza Sentinel-Cammell in anul 1932, in doua variante, automotor simplu pe 4 osii seria BC 501-506 si automotor dublu pe 6 osii seria BC 601-602. Partea mecanica era construita de firma Sentinel Waggon Works Ltd iar vagonul de catre Metropolitan- Cammell Carriage, Waggon and Finance Co Ltd din Birmingham

Au fost repartizate depourilor Craiova, Dej si Bacau pentru deservirea liniilor Craiova - Filiasi - Tg Jiu , Craiova - Calafat, Dej - Cluj, Bacau - P.Neamt.

Au fost retrase din serviciu si casate in anii 1950.
 
http://www.lner.info/locos/Railcar/sentinel.shtml
Istorie a celor englezeşti şi la un moment dat un tabel cu dimensiuni. oare ale noastre au fost comandate special? adic㒠cu anumite caracteristici, doar pentru CFR?
 
Domnilor,

Imaginile de pe railfaneurope.eu sunt dintr-o lucrare intitulata Automotoarele la Caile Ferate Romane, semnata A Zaganescu tiparita 1937. Daca cel care scana imaginile ar fi indicat si sursa lor (practica rar intalnita la noi) probabil demersul de cercetare ar fi fost mult simplificat.

In lucrarea cu pricina gasiti foarte multe detalii legate de partea tehnica a acestor vehicule, o premiera pe liniile CFR, dar si schita cu principalele cote ale acestor automotoare, atat unitatea simpla ca si cea dubla (pag 18 ). Schitele o sa incerc sa le scanez undeva spre sfarsitul acestei zile, insa de vorbit despre ele ... e mult. Prefer sa va raspund la intrebari punctuale.

O anumita poza, facuta in zona Bucurestiului ma indreptateste sa cred ca cel putin o astfel de unitate a supravietuit ca vagon in trenuri de lucru mult dupa anii '50. Dar, sunt lucruri de cercetat si poate timp pentru ele in alta viata.
 
catalin a spus:
Domnilor,

Imaginile de pe railfaneurope.eu sunt dintr-o lucrare intitulata Automotoarele la Caile Ferate Romane, semnata A Zaganescu tiparita 1937. Daca cel care scana imaginile ar fi indicat si sursa lor (practica rar intalnita la noi) probabil demersul de cercetare ar fi fost mult simplificat.

Sunt aceleasi cu ce am gasit aici?
 
Catalin multumesc.

O alta intrebare este cu ce model din UK corespunde automotorul simplu care a circulat in Romania? Am cautat poze pe google dar nu am gasit nimic in UK, ce am gasit are diferente majore fata de automotorul simplu CFR.
 
Din cate stiu eu nu prea are frate geaman. Asa cum era practica epocii, inginerii romani mergeu in tara de origine, observau si apoi elaborau un caiet propriu, adaptat la nevoile noastre.
Era bine pentru ca la sfarsit aparea un model destul de bine adaptat nevoilor nationale (vezi si faptul ca acest automotor era adaptat la arderea pacurii) este insa rau pentru modelistii de mai tarziu pentru ca nu au modele decat aproximative.

Eu insa nu sunt un mare amator de material britanic si se poate sa existe ceva similar. Poate Victorian sau Felippe sa ma corecteze.

PS: din presa britanica a vremii (1932), un Sentinel intr-o statie pe relatia Craiova-Calafat, cu dedicatie pentru Cosmin78.

 
multam frumos!

coloane de apa erau la Segarcea,Afumati,Calafat....aici sigur le-am vazut cu ochii mei...
 
Va rog sa comparati planul Automotorului CFR cu acesta:
post-6751-127620719497_thumb.jpg


Stiu ca difera dar este cel mai apropiat model pe care l-am gasit pana acum este un Sentinel Railcar No 331.
 
Pot sa confirm cele spuse de Catalin mai sus, automotoarele CFR au fost facute dupa specificatiile noastre si nu sunt asemanatoare pana la identitate cu nici un automotor britanic. Desi, evident, fiind facute de aceeasi firma, au un "aer de familie" cu surorile lor. Ganditi-va de exemplu la cum arata DA-urile noastre in varianta facuta pentru polonezi sau pentru chinezi. E aceeasi masina si totusi, parca-i alta...

Vestea buna este ca avem totusi niste scheme ale lor si cate o fotografie, asa ca, totusi, cu un pic de munca, s-ar putea reconstitui desenul acestora si se pot construi niste modele! Este cineva interesat? ;-)
 
as vrea sa incerc (incepand de la anu' evident) o modelare 3d, dar as avea nevoie de schite la calitate ceva mai buna, si eventual schita cu vedere din "fata" si din "spate". catalin, scan-urile transira sunt facute destul de pe fuga, cu pagina curbata (nu inclinata, pur si simplu nu a fost "lipita" de sticla scanner-ului). Ma poti ajuta cu niste scanuri mai bune, te rog? de asemenea, cine are ceva schite cu vederile fata spate de care ziceam mai sus....
 
Automotorul simplu, lateral si sectiune:



Nu am vazut niciodata o schita cu "fata" acestor automotoare.
Victorian, fotografii sunt mai multe insa nu am originalele ci doar reproducerile din presa vremii si toate sunt de calitatea celei prezentate mai sus.
Imaginile sunt luate in Gara de Nord la drumul inaugural traditional pentru CFR, Bucuresti-Predeal, dar si pe sectiile Bacau-Piatra si Craiova-Calafat acolo unde aceste motoare au desfasurat mare parte din activitatea lor.
Din motive de copy-right nu le pot posta aici.

O sa revin si cu un scan dupa schita automotorului dublu.
 
Un articol foarte interesant despre folosirea generatorul de abur cu ardere catalitica Traian Vuia pe unul din automotoarele CS duble (experiment)

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=4703
 
Din inventarul general din august 1936:

vagoane automotoare cu aburi de cl a 2 a si a 3 a, cu 4 osii
BCAMmot 501 - statia de domiciliu Cluj-Dej
BCD 502 - statia de domiciliu Cluj-Dej
BCD 503 - statia de domiciliu Cluj-Dej
BCD 504 - statia de domiciliu Bucuresti
BCD 505 - statia de domiciliu Bucuresti
BCD 506 - statia de domiciliu Bucuresti

vagoane automotoare cu aburi de cl a 2 a si a 3 a, cu 6 osii
BCYMDmot 601 - statia de domiciliu Bucuresti
BCD 602 - statia de domiciliu Iasi
seria corecta conform ord.nr. 82445 RA 1937 - BCIIMDmot
 
Fotografii de presa:

1932: unitate simpla in drum de proba Bucuresti Nord-Ploiesti.



1933: unitate simpla in gara Bacau, gata de drum spre Piatra Neamt:



1933: unitate simpla legata de un vagon clasa in gara veche din Craiova gata de plecare spre Calafat:



PS: imaginile sunt scanate din presa acelor ani, nu le am la o calitate mai buna.