Seria 40.000 C.F.R.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
cosmin78 a spus:
LDH a spus:
......Fa bine si cata o molocotiva, o fotografie cu una care are lampasele si alte multe poze cu detalii ale ei si incearca sa o faci pe aia......

nu gasesc o masina care sa aiba toate felinarele si in plus sa mai aiba multe poze cu detalii si alte alea :(

Ai putintica rabdare ca nu dau turcii

Se rezolva

O sa capeti un mail
 
cosmin78 a spus:
LDH a spus:
......Fa bine si cata o molocotiva, o fotografie cu una care are lampasele si alte multe poze cu detalii ale ei si incearca sa o faci pe aia......

nu gasesc o masina care sa aiba toate felinarele si in plus sa mai aiba multe poze cu detalii si alte alea :(

Daca cu detaliile inca nu te pot ajuta, adicatelea poze, iote ca felinare avem si nu cred ca trebuie sa iti faci atatea probleme ca s-au cam plimabat de pe o locomotiva pe alta.

Deci

Felinare 100% construite in Romania.

Mai intai in grup (poze mari 1024x...) sa se vaza :wink:



Remarcati, daca nu ati vazut inca, in stanga doua felinare identice care, se pare, initial, au avut lumina de la o lampa cu gaz sau ulei, desi convingerea mea, dupa un studiu atent, este ca nu ar fi avut lampa cu gaz si au fost electrice din start, iar mai apoi li sa montat un suport pentru amaratul de bec de 24V (O fi fost rosu la schimbarea directiei de mers? :twisted: )
Va las pe voi sa descoperiti de ce eu am convingerea ca au fost electrice din start :twisted:

In dreapta, minunea aia mare frumos colorata, un felinar original cu lampa.
Nu a mai apucat sa fie inlocuit sistemul de iluminat, asta daca cineva a avut initiativa asta desi ma indoiesc.


Sa le vedem pe toate fetele, ca au.




Si acuma oarece detalii



Astea doua de sus au fost construite la Atelierele CF Galati in anul de gratie 1920 desi am dubii deoarece 2-ul aduce mai de graba cu un 0




Si baubaul cel mare si original care daca-i pui fitil si gaz cred ca functioneaza :D



Construit la Atelierele RMRR in anul ... nu scrie



Cestia aia mare din spatele felinarului, cu o tija rosie, este tirajul lampii iar tija facea reglarea debitului de aer care intra in felinar, pe la partea inferioara, probabil in functie de iuteala masinii, a intensitatii luminii si a altor factori doar de mecanici stiute.
Tare as fi curios ce scrie in instructiunile de utilizare si intretinere, probabil un adevarat manual avand in vedere complexitatea.

Daca ai nevoie de cote trecem la masuratori :wink:

:cafea:
 
LDH a scris " desi convingerea mea, dupa un studiu atent, este ca nu ar fi avut lampa cu gaz si au fost electrice din start"

Parerea mea este ca orificiile laterale impieteaza asupra unei arderii corecte si constante (mai ales) a flacarii fitilului, in principal la "iutzeli" mari, si erau doar ptr impiedicarea aparitiei condensului.
 
In privinta arderii, daca orificiile de la baza erau frontale, era o problema. Toate lampile cu flacara au suflatori la baza pentru admisie si pe capac pentru evacuare, e o simpla chestiune de fizica fluidelor. Condensul iese din discutie...
@LDH, frumoasa colectie! Imi pare rau acum ca prin 87-88 un coleg de clasa m'a tarat printr'un triaj (ca i'era frica singur) sa caste gura la masini cu abur si la final a vrut sa ia lampa centrala de la o 230.000 iar eu nu l'am lasat - "Daca iei ceva de aici, te bat!". Era mult mai mare ca cele postate aici, fitilul avea vreo 10cm latime!
 
Acier a spus:
In privinta arderii, daca orificiile de la baza erau frontale, era o problema. Toate lampile cu flacara au suflatori la baza pentru admisie si pe capac pentru evacuare, e o simpla chestiune de fizica fluidelor.

O simpla chestiune de fizica fluidelor care la lampa mare nu prea se aplica.
Admisia aerului pentru intretinerea arderii se face pe sus :D

Cat priveste condensul este posibil sa nu iasa total din discutie, dau cu parerea, deoarece partea mobila a lampii, mica sau mare, are garnitura de etansare, atat la geam cat si la rama geamului ca sa nu intre apa.

Inauntru este cald, logic, fie ca este ardere sau incandescent, caldura trebuie sa iasa pe undeva in caz contrar chiar se formeaza condens.
Peretele lampii este rece, nu neaparat datorita curentului de aer creat in timpul mersului, si rezulta efectul capacului pe oala pusa pe foc.

Ete doar o parere nestiintifica, aveti mila.

:cafea:
 
Vin si eu cu o completare cu privire la felinarele locomotivelor.

Ceva mai veche (1876) si provenind de la tenderul locomotivei B IX de la Freilassing. Patru locomotive identice au functionat si la CFR dupa razboiul din 1877. Erau cele mai rapide locomotive romanesti, asadar daca era sa se puna problema "stingerii luminii" datorita curentului de aer, la ele trebuie sa se fi pus. Sincer, eu cred ca nu era cazul, lampile erau gandite in asa fel incat curentul de aer sa serveasca intetirii flacarii si nu stingerii ei.

Iata pozele "inculpatului":

Fata
b7wwpnh9r484qm57u.jpg


Profil
b7wwpzdfb3bfv53vu.jpg


Dupa cum vedeti, in plus fata de lampa aratata de LDH mai sus, mai are si o "oglinda" concava vopsita in alb. Sincer, nu cred ca era o problema foarte mare condensul pe fetele laterale. O problema era insa sigur depunerea de funingine pe acea "oglinda" concava si pe interiorul geamului. De aceea presupun ca in fiecare statie unde oprea locomotiva exista un personaj care avea drept sarcina principala stergerea acestor sticle, ajustarea fitilelor, verificarea arderii corecte etc.

O mie si una de mici probleme permanente, pe care inventia minunata a becului electric le-a aruncat in desuetudine!
 
Pai la cel pozat de mine oglinda lipseste, rama de sprijin exista, nu a putut sa fie recuperata din cauza gradului de deteriorare.
Am apelat la un tinichigiu sa faca una. Speram sa se tina de cuvant.

Daca pui pozele una langa alta ai sa observi ca lampile sunt 99% identice, adica am omologat constructia in Romania.
Lampa cu gaz este sigur romaneasca :D

Si da, la acesta orificiile de sus sunt pentru evacuare fum doar avem pereti dubli inclusiv geamul.
 
LDH a spus:
Admisia aerului pentru intretinerea arderii se face pe sus

Hm... Chiar asa? Ar fi interesanta o explicatie.
Versiunea mea:
Aerul rece (sageti albastre) intra prin cele doua orificii laterale, prin spatele oglinzii, trece apoi prin decupajul sau de jos si intra in sita fitilului. Dupa ardere, aerul cald (sageata rosie) iese prin "sticla de lampa nr. 5" care trece prin decupajul de sus al oglinzii si apoi pe horn.
Sunt regele distrugerilor, am facut experimente pe fel de fel de primusuri, petromaxuri, felinare, lampase de miner, lampi cu carbit, sobe pe motorina, forje, etc. si inca n'am vazut un arzator cu admisia dandaratelea.
Asadar, de ce este acel felinar exceptia de la regula? :evil:

lampau.jpg


@cosmin78
Scuze de off-topic-ul de mai sus.
Am gasit niste chestii, poate iti face ceva cu ochiul, sau te inspiri pentru un "scratch"
http://www.h-r-f.com/lampen.html
 
Nu Acier, aerul nu intra pe acolo.
Daca te uiti la imaginea din profil a felinarului pus de mine si la felinarul pus de Dorin se vede un "esapament", al lui Dorin are si capac, din care iese o tija cu o sfera rosie in cap.
Pe acolo intra aerul proaspat pentru intretinerea arderii.

Ideea mi sa parut putin curioasa dar precis functioneaza foarte bine ca altfel nu o regaseam pana la schimbarea felinarelor cu gaz, sau ulei, cu cele electrice.
 
Admisia aerului in mod sigur se facea prin intermediul acelui "fund dublu" care in poza din lateral se vede ca era acoperit si de un capac. Presupun ca in partea inferioara acel fund dublu avea un sir de gaurele mici care dadeau spre interiorul lampii. Curentul facut de miscarea locomotivei se "infige" in capacul acela partial deschis, se creaza o supra-presiune in acel fund dublu al lampii si prin gaurelele respective aerul proaspat vine de jos in sus la lampa cu gaz. Asa cum ai spus si tu Acier, nu este un arzator cu admisia "contra naturii", ci unul cat se poate de normal.

Functioneaza bine fiindca indiferent de directia curentilor de aer, acea camera din spate atenueaza diferentele de presiune si alimenteaza constant lampa cu aer proaspat din partea de jos. In plus, acea "pagoda" de deasupra (care as presupune ca este realizata din cateva tuburi concentrice) creaza un tiraj puternic si probabil ca ansamblul este in asa fel gandit incat sa nici nu fumege prea mult daca fitilul este corect reglat. In poza mea fitilul este evident lasat prea lung, acea lampa n-a "ars" niciodata in ultima suta de ani!

Apropo, sugerez ca acest "aparte" despre festile si lampi ar putea fi transformat intr-un topic separat, lasand "curat" aici topicul lui Cosmin despre locomotiva 40.000. Ce parere aveti?
 
victorian a spus:
acest "aparte" despre festile si lampi ar putea fi transformat intr-un topic separat

Ne ajuta un moderator :aplauze:
In lumina celor scrise de Victorian, si anume prezenta fundului dublu, perforatiile laterale de jos inseamna ca aveau rol de evacuare a suprapresiunii de admisie.
In completare, un link la o imagine cu un far complet:
http://farm3.static.flickr.com/2027/2492583839_4f9b73b374_o.jpg
Fara "fiola" flacara ar fi de rasul tantarilor :D
 
@LDH ....si nu numai

multam pentru pozne si link-uri.masuratorile trebe facute (dau un vin bun pe treaba asta :p )
 
cosmin78 a spus:
@LDH ....si nu numai

multam pentru pozne si link-uri.masuratorile trebe facute (dau un vin bun pe treaba asta :p )

Cu placere.
Maine o sa ai o schita cotata cu amandoua felinarele.
Poate mai schimbam o vorba maine dupa 12:00 ca tare ocupat am fost :D
Nu ati spus unde mutam subiectul ca, din cate vaz, Cosmin nu se supara ca felinarele sunt pe aici.

:cafea:
 
pana vad ce si cum cu felinarele, am tras o vopsea alba pe bandajele rotilor masinii.stie cineva sa imi spuna daca toate
masinile au avut schema de vopsire a bielelor (alb pe mijloc si rosu pe margini) identica masinii 40.001?




tenderul si-a primit si el portia de macelareala



bandajele rotilor urmeaza sa fie vopsite,iar carcasa modificata.
 
pana sa ma apuc de tender...cum sa fac placutele cu numarul locomotivei,depoul etc?ideal ar fi fost o fotogravura in alama,insa cred
ca ceva tiparit nu ar da rau.
 
asa ma gandeam si eu...insa trebuie studiata treaba,experienta mea cu programe de desen este nula :(