Salutari!
Vazand lucrarile colegilor in materie de hidraulice, m-am hotarat si eu sa incerc o lucrare la HO a acestei frumoase locomotive. Imi doresc un model inmatriculat in perioada anilor 70-80, fara CFR marfa, fara CFR calatori, doar CFR, asa cum l-am cunoscut eu de mic copil.
Acum ceva vreme am incercat sa fac aceasta lucrare din styren dar am dat gres, indemanarea mea fiind prea mica pentru cerintele acestei locomotive plina de detalii. Asa ca am apelat la alternativa printarii 3D si am achizitionat de la colegul Corneltt o astfel de carcasa, fiind incurajat de lucrarile sale. Carcasa printata din ABS are detalii surprinzatoare pentru mine, in plus, constat ca nu e necesara o prelucrare de finisaj asa laborioasa. Cateva poze dupa o prelucrare grosiera:
Am ales ca masina donoare pentru sasiul locomotivei un BR290 de la Roco, aceasta masina avand dimensiunile apropiate de cele ale LDH-ului nostru:
Aici la sasiu a fost munca cea mai grea, pentru ca a trebuit sa elimin cateva parti metalice pentru a se incadra cu carcasa. Dupa multa pileala :| a iesit asa ceva:
Am dat apoi gauri prin toata carcasa: pentru mainile curente, pentru tampoane, pentru furtunele de aer, pentru capacele de pe capota, am adaugat si sita ventilatorului, si asa mai departe. Deocamdata am ajuns in stadiul asta cu lucrarea:
Urmeaza un prim strat de spritzchit, dupa care voi finisa iar. nu montez nimic pe ea pana nu ma asigur ca finisarea ma multumeste. Apoi vopsire, apoi.. mai vedem.. ca este cale lunga. Deocamdata atat, voi reveni!
Vazand lucrarile colegilor in materie de hidraulice, m-am hotarat si eu sa incerc o lucrare la HO a acestei frumoase locomotive. Imi doresc un model inmatriculat in perioada anilor 70-80, fara CFR marfa, fara CFR calatori, doar CFR, asa cum l-am cunoscut eu de mic copil.
Acum ceva vreme am incercat sa fac aceasta lucrare din styren dar am dat gres, indemanarea mea fiind prea mica pentru cerintele acestei locomotive plina de detalii. Asa ca am apelat la alternativa printarii 3D si am achizitionat de la colegul Corneltt o astfel de carcasa, fiind incurajat de lucrarile sale. Carcasa printata din ABS are detalii surprinzatoare pentru mine, in plus, constat ca nu e necesara o prelucrare de finisaj asa laborioasa. Cateva poze dupa o prelucrare grosiera:
Am ales ca masina donoare pentru sasiul locomotivei un BR290 de la Roco, aceasta masina avand dimensiunile apropiate de cele ale LDH-ului nostru:
Aici la sasiu a fost munca cea mai grea, pentru ca a trebuit sa elimin cateva parti metalice pentru a se incadra cu carcasa. Dupa multa pileala :| a iesit asa ceva:
Am dat apoi gauri prin toata carcasa: pentru mainile curente, pentru tampoane, pentru furtunele de aer, pentru capacele de pe capota, am adaugat si sita ventilatorului, si asa mai departe. Deocamdata am ajuns in stadiul asta cu lucrarea:
Urmeaza un prim strat de spritzchit, dupa care voi finisa iar. nu montez nimic pe ea pana nu ma asigur ca finisarea ma multumeste. Apoi vopsire, apoi.. mai vedem.. ca este cale lunga. Deocamdata atat, voi reveni!