Autobuze ghidate pe sine

Discutii despre autobuze si troleibuze din Romania si nu numai
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Autobuze ghidate pe sine

Mesaj de sogard_2003 » Joi Feb 03, 2011 10:21 pm

Se pare ca exista in devoltare un sistem hibrid de transport:

[Link Removed for Guests]



Sa fie oare un pas inainte in domeniul transporturilor ? Avand in vedere procesul de constructie pare a fi ceva mai ieftin si mai rentabil decat calea ferata.

Iata si sistemul de ghidare al autobuzelor:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Feb 03, 2011 11:09 pm

Sincer mi se pare un mare bullshit.
Poate intr-adevar autobuzele ar necesita modificari minime (desi ma cam indoiesc ca sunt chiar minime). Soferul tot va trebui sa fie prezent acolo, deoarece vad ca practic sunt doar trasee distincte care intersecteaza alte strazi normale.
Nu stiu la costuri daca e mai ieftin sa torni niste beton (care oricum va trebui dupa aia turnat si returnat - sincer mi se pare cam dubios de subtire ce-am vazut in filme, dar poate nu se vede tot) decat niste terasamente si sine de tren, dar impactul in zona este cam acelasi, in sensul ca trebuie rezervat locul pentru 'sina' de beton respectiva (defrisari, demolari etc).
Ce as fi curios sa vad (si stiu ca exista niste cercetari in acest sens, dar care se pare ca stagneaza) ar fi un model gen faller car system. Poate ca ar costa mai mult per autobuz, dar impactul ar fi minim, trebuind doar montarea unui ghidaj magnetic in mijlocul benzilor strazii. Se tot aude de sistemul asta de cativa ani (daca nu zeci de ani), dar nu stiu daca l-a implementat careva mai mult decat o bucata de cercetare, sa nu zicem ca nu s-a facut ...
Pentru maniacul din tine:
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Feb 03, 2011 11:11 pm

Apropos, radeam mai de mult de francezi, care aveau cauciucuri la metrouri (cel putin pe unele trasee). Ziceai ca suntem intr-un banc cu romani. Dar de fapt si de drept era o explicatie cat se poate de logica, in anumite zone trebuiau reduse vibratiile la minim, si cauciucurile asigurau acest lucru. N-am inteles cum mai faceau BOD daca nu atingeau rotile de fier sinele, dar asta e deja alta mancare de peste.
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
OLECO
Mesaje: 1829
Membru din: Vin Iun 25, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti - Titan - Sector 3
Contact:

Mesaj de OLECO » Joi Feb 03, 2011 11:32 pm

In Germania stiam ca exista de prin anii '80. Mai nou, am aflat de pe net, ca exista si in Australia. Daca gasesc linkul, il afisez.
Imagine
Avatar utilizator
OLECO
Mesaje: 1829
Membru din: Vin Iun 25, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti - Titan - Sector 3
Contact:

Mesaj de OLECO » Joi Feb 03, 2011 11:46 pm

Iata un link:

[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
manlif2_0
Mesaje: 548
Membru din: Vin Oct 30, 2009 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de manlif2_0 » Vin Feb 04, 2011 12:07 am

macleod scrie:Sincer mi se pare un mare bullshit.
Poate intr-adevar autobuzele ar necesita modificari minime (desi ma cam indoiesc ca sunt chiar minime). Soferul tot va trebui sa fie prezent acolo, deoarece vad ca practic sunt doar trasee distincte care intersecteaza alte strazi normale.
in afara, in marile aglomerari urbane, exista benzi dedicate pentru autobuze pe strazile mai largi, si sunt delimitate chiar si cu borduri de beton. acolo se poate aplica sistemul asta, reduce din stresul soferului. un alt avantaj ar fi in centru autobuz, in zonele suburbane tren. nu necesita asfalt complet, ci doar sub roti, si nici nu sunt grele ca sa necesite terasament serios ca la trenuri. dar totusi ca si capacitate de transport nu mi se par prea rentabile :?:.

legat de metrou, daca te uitai mai atent, la capetele boghielor sunt si niste roti mai mici dispuse in plan orizontal, care asigura inscrierea in curbe atunci cand rotile de fier nu o fac. uite aici un filmulet cu linia 6 de metro din Paris: . Intr-adevar au acele roti pentru a reduce vibratiile si a atenua zgomotul - dupa cum se vede in imagine, metroul are zone unde circula la suprafata, si sunt chiar prin zona centrala a Parisului.
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Vin Feb 04, 2011 12:38 am

Am vazut niste filme de prin brazilia parca, dar acolo din cate 3-4 benzi pe bulevard isi permiteau sa aloce una numai pentru autobuze (plus ca era plin de autobuze pe banda respectiva, deci isi justifica alegerea. Ma rog, si la noi ar fi trasee unde s-ar justifica banda separata, dar cand ai 2 benzi, dintre care pe prima mai parcheaza din cand in cand diversi bizoni, si vrei sa aloci una doar pentru transportul in comun, atunci se va lasa clar cu scandal.
Problema principala in Bucuresti este cu intersectiile (sa nu mai vorbim si de ce fac soferii prin intersectiile respective). Inca mai asteptam de vreo doi trei ani semafoarele mega inteligente care sa descongestioneze traficul cica, si tot la fel e treaba. Asa ca cu toata banda separata pentru ratb, cred ca ar fi valabila pana fix in prima intersectie, unde vor ramane autobuzele blocate la fel ca celalalte masini.
Pentru maniacul din tine:
cosmin78
Mesaje: 5798
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Feb 04, 2011 1:54 am

nenea,merge sa pui banda de autobuz unde vrei,numai sa vrei....si pe o strada de 2 benzi,o faci sens unic si ai banda pentru bus si banda pentru automobile...ca se parcheaza la dublu sau triplu,aia e treaba politiei,are de unde incasa amenzi.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Feb 04, 2011 1:57 am

buna,

sistemul a existat la Hamburg din 1978, insa a fost abandonat ulterior; la fel si la Essen.

conceptul de Spurbus se dorea a fi o concurenta "ieftina" la Stadtbahn (ceea-ce la noi s-ar chema "metrou usor" à la linia 41 RATB) si a avut un oarecare succes in Germania in anii 1980 cum spunea Oleco.
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5798
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Feb 04, 2011 2:00 am

Horia_Radulescu scrie:... a avut un oarecare succes in Germania in anii 1980 cum spunea Oleco.
si inca are in aeroportul din Frankfurt :-)
Ultima oară modificat Vin Feb 04, 2011 2:22 am de către cosmin78, modificat 1 dată în total.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Feb 04, 2011 2:19 am

exact!

(da' in ce tara e Frankfurt? (Frankfurt-am-Main, bineinteles) ;)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
OLECO
Mesaje: 1829
Membru din: Vin Iun 25, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti - Titan - Sector 3
Contact:

Mesaj de OLECO » Vin Feb 04, 2011 10:11 am

Germania cumva? :-D :-D :-D
Imagine
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Feb 05, 2011 2:10 am

buna Oleco,

daca imi amintesc bine, in Germania sunt 6 sau 7 Frankfurt (unul pe Main, unul pe Oder, unul pe Tauber, unul in Odenwald s.a.m.d.) in Canada vreo doua, in SUA vreo zece... asa ca amicul Cosmin poate alege :-D
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5798
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Feb 05, 2011 2:55 pm

Horia,

stii bine la care Frankfurt ma refer,mai ales cand am pomenit de aeroport.pe tabelele de sosire/plecare se afiseaza FRANKFURT...scurt si la obiect.celelalte nu mai conteaza.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
OLECO
Mesaje: 1829
Membru din: Vin Iun 25, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti - Titan - Sector 3
Contact:

Mesaj de OLECO » Dum Feb 06, 2011 4:10 pm

Nu te supara Cosmin, Horia este mai acid cateodata, dar nu spune cu rautate. Nu-l intelege gresit. Ca fapt divers, uneori sunt pus pe caterinca, dar sa nu mi-o iei in nume de rau :-?
Imagine
Scrie răspuns


Înapoi la “Autobuze/Troleibuze”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator