Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Autobuze rusesti

Discutii despre autobuze si troleibuze din Romania si nu numai
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4974
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Autobuze rusesti

Mesaj de Gam3 » Lun Aug 24, 2015 1:50 pm

Autobuze rusesti, care au circulat prin Romania.
Autobuzele au circulat in Bucuresti, Ploiesti, Brasov si alte orase.
Iata ca am dat de ele, cel putin in versiunea ruseasca, desi, in Romania aveau aceasi schema de vopsire. Ca sa fim sinceri, erau pe vremea aceea, anii 50, cele mai moderne si cele mai eficace autobuze din tara....

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

In paralel au circulat si autobuze Skoda, ca cel de aici
[Link Removed for Guests]

Si acest tip de autobuz a circulat in Romania, tot de la Skoda:
[Link Removed for Guests]

Unele din autobuzele Skoda au fost livrate cu remorca dar, nu au circulat prea mult asa. Mai tarziu, remorcile rugineau undeva pe maidane, pe langa intreprinderi. Dar autobuzele s-au tinut mai mult.

Daca aveti date, poze, astept completari.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2781
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Aug 24, 2015 5:32 pm

Florin, intreaba punctual ce anume te intereseaza. Despre ZIS/ZIL s-a scris ceva si pe la noi, vezi si subiectul de pe tramclub, mai exista un 155 in Bucuresti, se mai gaseste cate o informatie mica. Si, in general netul e plin de informatii despre cele doua modele dar si despre modelul original american GM "old style" care a stat la baza licentei, acest vehicul fiind una din putinele licente oficiale ajunse in spatiul sovietic de pe continentul american. Vezi Florin, fata de ce existase pana atunci in Romania inclusiv in "micul Paris", adica niste camioane cu scaune, astea erau nave spatiale. Tocmai complicarea lor -sa nu uitam ca 154 era diesel-electric !- a dus la retragerea lor prematura fiind complicat de reparat de mecanici obisnuiti cu ciocane si table indoite pe caroserii de lemn. Din ele au facut primele troleibuze care au circulat prin Bucuresti, conversia fiind simplificata tocmai de existenta motoarelor electrice de tractiune.
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Aug 24, 2015 10:07 pm

Buna,

Skoda Karosa 706 RO nu au rezistat prea mult, insa in schimb urmasele lor 706 RTO au fost autbuzele si autocarele standard ale Romaniei anilor 1960. Au existat in versiune 706 RTO-MEX (versiune urbana si interurbana, in Romania ambele, inclusiv la ITB, cu usi duble cu actionare pneumatica, fata de versiunea urbana ceha cu usi din 4 canaturi) si chiar 706 RTO-LUX (usi de acces cu actionare manuala, luminatoare in acoperis, au existat la ONT Carpati inaintea Kässbohrer Setra S12).

Skoda 706 RTO-MEX bucurestene:
[Link Removed for Guests]

Unul din Constanta:
[Link Removed for Guests]

Model din colectia subsemnatului:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Cum spunea si Catalin, ZIS-urile 154 si 155 au disparut repede, insa au dat nastere primelor troleibuze ITB. Primele troleibuze din Romania au circulat mai demult, in 1942, la Timisoara (Filobus Lancia, de unde si numele folosit pana astazi in Banat de "firobuze").
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 584
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de gid » Lun Aug 24, 2015 10:31 pm

offtopic:
Oare trebuie user pentru forum.spurnull-magazin.de pentru a vizualiza ? Eu primesc mesajul:
You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this page.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4974
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Aug 25, 2015 8:52 am

Catalin, Horia, va multumesc!
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Aug 25, 2015 10:14 am

[Link Removed for Guests]
Oare acestea sa fie?
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2781
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Aug 25, 2015 11:08 am

Florin,

probabil ai informatia ca ZIS -urile 155 au circulat si in Iasi incepand din 1954. Din amintirile domnului Valentin Sava:

"Mi le amintesc foarte bine... la capă’tul din spate erau rotunde, încât cei de pe locurile din spate stă’teau aproape cu capul aplecat... Circulau de la Palat în Copou, pe str Ștefan cel Mare (la Banc㒠era una dintre staţii), Piaţa Unirii, Lă’puşneanu, Fundaţie, calea 23 August. întorceau pe str. Triumf, la Miliţia Regiunii Iaşi. Ulterior, traseul a fost prelungit pân㒠la Parcul Expoziţiei. Mai târziu, unele dintre aceste autobuze au fost decapotate, fiind folosite vara pe traseul de agrement, la Ciric."

Si o imagine care circula pe internet cu un 155 al Iasului:

[Link Removed for Guests]

mai vazusem cel putin o poza cu aceste autobuze in urbea ta, insa acum nu mai stiu pe unde....

Acum, daca cineva vrea sa-l aiba si pe macheta, cei de la Classic Metal Works fac la HO si N autobuzul original General Motors (TDH-3610), adica ZIL 154 pe ruseste. Modelul original sovietic era identic cu cel american , deci, in principiu, multe modificari la macheta nu cred sa fie. Codul de produs este Classic Metal Works HO 32306.
All aboard !
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 579
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Mar Aug 25, 2015 2:05 pm

[Link Removed for Guests] Nu ştiu ce vedeţi voi aici, dar îmi cere ”cont”....şi nu am mde gând să’-mi fac cont şi la adresa asta.....

[Link Removed for Guests] Aici primesc ră’spunsul... ”””” You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this page”””..............................

Ce facem cu adresele astea ??? întreb şi eu la fel ca şi colegul ”gid”...
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Aug 25, 2015 2:43 pm

La imaginea de pe imageshack nu iti cere cont, ai jos o bara neagra cu "download image" si dupa ce o descarci o poti viziona in voie de pe computerul tau. La cealalta, de pe "spur null" intr-adevar, cere cont... :(
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Scrie răspuns

Înapoi la “Autobuze/Troleibuze”