Triajul Bucuresti

MB2023

New Member
2 Martie 2024
3
0
București
Bună seara,


Acum foarte mulți ani am găsit o schema a Complexului Feroviar București pe un alt forum cred că railwayfan.ro. Am o întrebare vă rog. Acolo în schemă apare grupa K în Triaj la ce era folosită vă rog ?


Pe Bing Maps 2008 apare între Str. Lămâiului și Grupa A2 și avea și racord spre Depoul de locomotive de marfă.

 
Ultima editare:
Bună seara,

La mulți ani !

Știu că în afară de Triajul nou cu cocoașă, mai exista și Triajul vechi cu împingere. Mai jos voi expune cum cred eu că se desfășura manevra. Ați putea să îmi spuneți vă rog dacă așa era, sau nu ? Despre zonă am tot citit în Istoricul Tracțiunii Feroviare din România unde sunt poze din anii ’70 cu locomotive cu aburi la manevră și sunt curios. Descrierea am făcut-o cu imagini de satelit pe baza schemei din poza postată anterior de mine, anul trecut aici în topic.


Presupun că manevrele în Triajul vechi (cel fără cocoașă) se desfășurau în modul următor. Trenul pentru triere intra în Grupa A1 puțin în apropiere de Halta Depoul București Triaj. De acolo vagoanele erau manevrate prin împingere în Grupa B1, trecerea dintre grupe fiind pe strada Marmurei.

Locul ar fi cam aici:

https://www.google.com/maps/@44.4780932, ... ntry=ttu

Din Grupa B1 se mergea pe sub podul cu racordul de legătură dintre M800 și M900 spre Halta Carpați până unde wikimapia zice că era capătul liniilor din triaj, cred că pe undeva pe aici pe unde e pâlcul acela de pomi:

https://www.google.com/maps/@44.4659921, ... ntry=ttu

Pe urmă, prin intermediul unor fire și macazuri locomotiva împingea garnitura în sens invers și se întorcea în Triaj tot pe sub podul cu racordul de legătură dintre M800 și M900, în Grupa C1 și de acolo se manevra mai departe în Grupa D1 pe sub un alt pod pe care era un fir care lega Gara Băneasa de Grupa A1. Practic același fir care era mai jos pe ''podul oblic''.

Legătura dintre C1 și D1 era pe undeva pe aici si pare că se vede și ea vag:

https://www.google.com/maps/@44.4774694, ... ntry=ttu

Semnalizată pentru șoferi și ea:

https://www.google.com/maps/@44.4776079, ... ntry=ttu

Tot pe Strada Marmurei ajungea și legătura dintre Gara Băneasa și Grupa A1:

https://www.google.com/maps/@44.4780541, ... ntry=ttu

Linia aceasta avea și avertizare pentru șoferi (poză din sens invers):

https://www.google.com/maps/@44.4779132, ... ntry=ttu

Se vede vag:

https://www.google.com/maps/@44.4779811, ... ntry=ttu


Grupa C1 era mai subțire și era lipită de Grupa B1 (după cum se vede din poza din satelit din 1966). Grupa D1 se vede și ea puțin oblic lângă A1.
Legat de al doilea pod de peste Grupele C1/D1 se observă că firul 301 M avea două ramificații: una spre A1 și a doua spre D1.

Cea spre D1 ar fi fost aici tot pe Str. Marmurei, adică puțin mai la vest de cea spre A1:

https://www.google.com/maps/@44.4772857, ... ntry=ttu

Chestia e că pe schema din postările mele anterioare se vede că în D1 se putea ajunge mai întâi printr-o grupă K, dar prin racordul acesta:

https://www.google.com/maps/@44.4772857, ... ntry=ttu

Oare ce era Grupa K ?

În concluzie pe Str. Marmurei treceau legăturile dintre grupele A1 și B1 și C1 și D1, care erau "sandviș", între două ramificații ale 301 M dinspre Gara Băneasa. Probabil că ideea pentru legătura dintre Gara Băneasa și A1 era de a primi trenurile pentru triere, care veneau dinspre Constanța, iar pe cealaltă parte se intra dinspre Gara Chitila.

Cele două ramificații sunt încă prezente, dar au multă vegetație și locuințe peste ele.

Voi ce părere aveți am descris bine vechiul Triaj ?




Racorduri-Bucuresti-Baneasa-cu-A1-si-D1.jpg
Satelit-1966-Triaj-Vechi-poza-1.png

Satelit-1966-Triaj-Vechi-poza-2.png


Mai pun schema încă o dată:

Complexul-feroviar-Bucuresti.png