Segment Vinga

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.859
220
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Am inceput sa pun in aplicare un proiect de infrastructura pe care il am in vedere de 3 ani: un segment pentru poze dezvoltat pe un raft de la IKEA. Am cautat o zona pentru inspiratie si am gasit aproape de Arad, langa Vinga, un rambleu cu o curba foarte larga ce are si un pod.




Am ales un raft cu lungimea de 190 cm si latime 26cm si am pozitionat aproximativ linia, ca sa imi fac o idee de cum arata pe viu.


Pana acum m-am concentrat sa realizez podul, fiind elementul cel mai dificil din acest segment. Elementele podului sunt complet de la 0, proiectate, printate si copiate in rasina.





Am asamblat tablierul si am facut un mic test de pozitionare pe raft, impreuna cu niste poze de proba. Dupa ce o sa fac si elementele de sprijin din beton o sa ii stabilesc pozitia finala si o sa incep realizarea rambleului.


 
Avand deja tablierul facut, m-am apucat de culeele podului, realizate din carton paspartu, cu grinda de sprijin din print 3d.





Suprafata a fost acoperita cu un mix de apa+aracet+ipsos+glet, pentru a da textura, urmata de smirgheluire. Am completat si podul cu cele 2 console pietonale.







A urmat vopsirea si weatheringul.









Astfel am terminat prima etapa importanta pentru segment: realizarea podului.
A urmat fixarea lui pe modul alaturi de suportul liniei, realizat din polistiren.



Urmeaza realizarea rambleelor.
 
Am continuat cu fixarea liniei pe suport si formarea marginii rambleelor din polistiren.



Dupa care am acoperit toata suprafata cu un amestec de hartie tocata si aracet, formand o suprafata uniforma si solida.




A urmat si realizarea terasamentului, din pietris de acvariu vopsit.


Si am aplicat pamantul. Pentru a da o nota de autenticitate, pamantul aplicat pe segment este luat chiar din zona rambleului real, langa comuna Vinga, judetul Arad.



La finalul acestor lucrari am facut si poza de test cu fundal, cu un utilaj de burat terasamentul al CCCF.


Urmeaza realizarea vegetatiei si aplicarea ultimelor detalii.
 
Sunt 2 contrasine interioare pe lungimea podului + in afara lui cativa metri si 4 contrasine la inceputul portiunii cu traverse din lemn.
Se poate vedea aici configuratia reala, la minutul 7.13:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Si am ajuns la ultima etapa a prezentarii segmentului de poze.

Fata de ultima prezentare, am continuat cu realizarea contrasinelor. Am aplicat rugina, vopsind sinele cu vopsea email si aplicand un amestec de pigmenti de zugravit in jurul sinelor, conform modelului real.


Am realizat drumul de exploatare, prin smirgheluirea pamantului aplicat, rezultand textura si culoarea potrivite si am aplicat o culoare mai inchisa in interiorul canalului de desecare.


Aceasta a fost prima zona pe care am aplicat iarba, necesitand mai multa atentie.


Am aplicat iarba si pe restul suprafetelor, iar dupa uscare am aplicat rasina transparenta pentru a simula apa din canalul de desecare.




A urmat realizarea arbustilor si copaceilor de pe rambleu. Trunchiul a fost realizat din fire subtiri de cupru, dintr-un cablu mai mare, de 25 fire.


Scoarta a fost realizata dintr-un amestec de chit de cutit+aracet diluat+vopsea acrilica. Pentru copaci mai mari, unde se vede trunchiul, recomand sa adaugati si rumegus, pentru textura.


Foliajul e home-made, din servetel de bucatarie, la care am desprins individual cele 3 straturi, le-am vopsit cu vopsea email si dupa uscare le-am rasnit. Astfel rezulta un material destul de pufos ce poate fi aplicat cu usurinta pe copaci, fixat cu spray adeziv si la final cu fixativ, ca sa aiba un usor luciu.


Povestea fundalului incepe acum 3 ani, cand eram la Arad si am prins exact genul potrivit de cer care mi-a placut pentru fundal. Am facut o serie de poze ca sa pot sa alcatuiesc o panorama ca sa o am pentru fundalul pozelor. Anul trecut am pus in aplicare acest mini-proiect, am unit pozele si am printat pe folie de roll-up. Astfel ca si fundalul este relativ autentic zonei. Pentru a-l tine vertical, am realizat niste suporti in forma de L cu o tija filetata deasupra, de care sa agat fundalul. Ideea acestui sistem e de a fi demontabil si cat mai usor de depozitat, dar recomandarea mea e ca un astfel de fundal sa fie lipit pe o suprafata rigida.




La final am pus pe pozitie segmentul si am aplicat arbustii, urmata de sesiunea de poze de test, pentru care o sa fac o prezentare separata.


Ca sa va faceti o idee asupra locului unde sta raftul, aveti o pzoa mai jos. O solutie foarte practica, care nu incurca in casa. Pentru cei care nu au probleme de depozitare sau eventuali factori care sa-l strice, se poate pune si ca un raft obisnuit, la indemana.


Candva acest segment o sa primeasca si catenara, dar pana atunci mai Dureaza, fiind un subiect mai complex. Deocamdata ramane ancorat in epoca 4a, cu tractiune diesel sau cu abur.
 
Ultima editare:
La finalul lucrarilor am facut cateva poze de test cu diverse trenuri din colectie.

Am inceput cu o rama diesel VT137 achizitionata de curand, pentru care am facut si prelucrare ca poza sa para mai veche.


Automotor X4500, similar cu cele care circula pe liniile noastre sub sigla Regiotrans.


Tren de calatori CFR.


Si un tren de calatori MAV, la care am incercat mai multe ipostaze, inclusiv o poza de noapte.


 
Arata bine trenul CFR Calatori, insa fiind la Vinga va trebui sa electrifici linia.:)