La sfârșitul Primului Război Mondial, prin convențiile încheiate, în urma tratatului de la Trianon și St. Germain, C.F.R. a primit după anul 1920 drept despăgubiri de război locomotive cu abur, vagoane de calatori si vagoane de marfă de la diferite administrații feroviare.
Locomotivele intrate în parcul CFR dupa WWI sunt descrise în Istoricul Tractiunii Feroviare.
Vagoane atribuite Romaniei de comisia de repartiție:
Vagoane KKStB
clasă - 366
poștă si bagaje - 256
marfă acoperite - 9105
marfă descoperite - 9122
Total 18,849 vagoane.
Vagoane MAV
vagoane clasa și poștă bagaje - 3870
Vagoane Germane
vagoane clasă - 241
Încep cu cel mai "vechi" tren care se poate face la H0 și anume :
Locomotiva C. F. R. 5801 fostă Bayerische Staatsbahn G 5 / 5.
Caracteristicile constructive indicau o utilizare la trenurile de marfă cu tonaje mai mari.
Ca vagoane se pot folosi foste "Badischer, Bayerischer, Preußischer, Sächsischer, Württemberger".
Unele vagoane se pot folosi cu vopsirea și înmatricularea veche iar alte vagoane pot fi revopsite și înmatriculate CFR. Eu am ales ambele variante.
Trenul e format din modele de la Roco si FLH. Setul Roco KKSTB l-am lasat așa cum este facut de fabrică, cele mai apropiate numere ajunse la CFR ca cele de pe modele (K 381-853 si 383-451) sunt K 381-843 / 381-863 si 383-455.
Nu este greșit dacă după locomotivă se pun multe vagoane cadiță pentru transport cărbuni. Fiind scurte zic ca dau f.bine.
Locomotiva C. F. R. 3830 fostă Bayerische Staatsbahn.
Un numar de 7 locomotive Bavareze de tipul Bay. P 3/5N au fost preluate de C.F.R. în anul 1919 de la administratia feroviară germană Bayerische Staatsbahn. Locomotivele nu au avut o viață lungă la C. F. R.
În parcul locomotivelor din 1936 mai figurau 2 locomotive, 3830 și 3836, fiind casate în timpul elaborării albumului.
Caracteristicile constructive indicau o utilizare la trenurile de călători cu viteza sporită.
Trenul este format din modele de la Roco și FLH.
Va urma.
Locomotivele intrate în parcul CFR dupa WWI sunt descrise în Istoricul Tractiunii Feroviare.
Vagoane atribuite Romaniei de comisia de repartiție:
Vagoane KKStB
clasă - 366
poștă si bagaje - 256
marfă acoperite - 9105
marfă descoperite - 9122
Total 18,849 vagoane.
Vagoane MAV
vagoane clasa și poștă bagaje - 3870
Vagoane Germane
vagoane clasă - 241
Încep cu cel mai "vechi" tren care se poate face la H0 și anume :
Locomotiva C. F. R. 5801 fostă Bayerische Staatsbahn G 5 / 5.
Caracteristicile constructive indicau o utilizare la trenurile de marfă cu tonaje mai mari.
Ca vagoane se pot folosi foste "Badischer, Bayerischer, Preußischer, Sächsischer, Württemberger".
Unele vagoane se pot folosi cu vopsirea și înmatricularea veche iar alte vagoane pot fi revopsite și înmatriculate CFR. Eu am ales ambele variante.
Trenul e format din modele de la Roco si FLH. Setul Roco KKSTB l-am lasat așa cum este facut de fabrică, cele mai apropiate numere ajunse la CFR ca cele de pe modele (K 381-853 si 383-451) sunt K 381-843 / 381-863 si 383-455.
Nu este greșit dacă după locomotivă se pun multe vagoane cadiță pentru transport cărbuni. Fiind scurte zic ca dau f.bine.
Locomotiva C. F. R. 3830 fostă Bayerische Staatsbahn.
Un numar de 7 locomotive Bavareze de tipul Bay. P 3/5N au fost preluate de C.F.R. în anul 1919 de la administratia feroviară germană Bayerische Staatsbahn. Locomotivele nu au avut o viață lungă la C. F. R.
În parcul locomotivelor din 1936 mai figurau 2 locomotive, 3830 și 3836, fiind casate în timpul elaborării albumului.
Caracteristicile constructive indicau o utilizare la trenurile de călători cu viteza sporită.
Trenul este format din modele de la Roco și FLH.
Va urma.