Buna,
Intrucat citind in seara asta materialul scris de Irish_railways, la sectiunea tramvaie, m-am gandit sa prezint si eu aici mandria orasului meu si anume "telecabina din Deva", impropriu spus, zic eu, telecabina pentru ca toata masinaria e un funicular pe plan inclinat, modern, dar la baza asemanator cu cel de la Comandau.
Poate unii l-ati vazut altii nu...eu m-am gandit sa-l prezint aici.
Funicularul(telecabina) este singurul ascensor inclinat din Romania, iar din punct de vedere al lungimii traseului &8211; 278 metri si a diferentei de nivel &8211; 158 metri este primul din Europa.
Utilajul a fost achizitionat de la firma austriaca Doppelmayr, firma care mai are o telegondola instalata in tara noastra, in statiunea Mamaia.
Lucrarile au inceput in luna septembrie 2003 si au fost finalizate in luna iunie 2005.
Proiectul a fost intocmit de arhitectul Eugen Ilisiu, iar lucrarile de constructii si montajul au fost realizate de firma deveana Metal Expres.
Instalatia asigura legatura mecanica de la statia de plecare, situata la cota 180,0 metri pana la platforma intermediara a Cetatii Deva situata la cota 342,65 metri, respectiv o diferenta de nivel de circa 160,00 metri.
Cele doua statii sunt legate prin calea de rulare pe care se deplaseaza telecabina, avand lungimea de 277 de metri, sina fiind rezemata pe 24 stalpi metalici, cu fundatii izolate din beton, cu talpa din beton simplu, bloc din beton armat si piese metalice de prindere prin bulonare, iar capacitatea telecabinei este de 16 persoane.
Statia de plecare consta din platforma de plecare, deschisa si acoperita, cu suprafata de 121,77 mp si avand sina de glisare de asemenea deschisa si acoperita.
Statia de sosire se amplaseaza la cota 361,20 metri pe platforma a doua a cetatii, intre al doilea si al treilea zid.
Statia consta dintr-o incapere cu troliu si dispozitivele anexa, cu suprafata de 10,80 mp, si platforma sosire, deschisa si acoperita, cu o suprafata de 15,50 mp .
Comanda telecabinei se face prin statie, dar poate fi efectuata si prin radio si telefon, aceasta putandu-se realiza chiar de la sediul firmei din Austria. Ascensorul beneficiaza de trei sisteme de franare, ceea ce face sa ofere siguranta maxima celor care au placerea de a face o plimbare cu telecabina.
O sa incerc sa pun si niste poze cu el dar o sa dureze ceva mai mult pana le uploadez in photobuket...pana atunci fac o legatura cu forumul acesta http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2616&sid=d1c3c00f66421746fc62b1db545c7bc0
Intrucat citind in seara asta materialul scris de Irish_railways, la sectiunea tramvaie, m-am gandit sa prezint si eu aici mandria orasului meu si anume "telecabina din Deva", impropriu spus, zic eu, telecabina pentru ca toata masinaria e un funicular pe plan inclinat, modern, dar la baza asemanator cu cel de la Comandau.
Poate unii l-ati vazut altii nu...eu m-am gandit sa-l prezint aici.
Funicularul(telecabina) este singurul ascensor inclinat din Romania, iar din punct de vedere al lungimii traseului &8211; 278 metri si a diferentei de nivel &8211; 158 metri este primul din Europa.
Utilajul a fost achizitionat de la firma austriaca Doppelmayr, firma care mai are o telegondola instalata in tara noastra, in statiunea Mamaia.
Lucrarile au inceput in luna septembrie 2003 si au fost finalizate in luna iunie 2005.
Proiectul a fost intocmit de arhitectul Eugen Ilisiu, iar lucrarile de constructii si montajul au fost realizate de firma deveana Metal Expres.
Instalatia asigura legatura mecanica de la statia de plecare, situata la cota 180,0 metri pana la platforma intermediara a Cetatii Deva situata la cota 342,65 metri, respectiv o diferenta de nivel de circa 160,00 metri.
Cele doua statii sunt legate prin calea de rulare pe care se deplaseaza telecabina, avand lungimea de 277 de metri, sina fiind rezemata pe 24 stalpi metalici, cu fundatii izolate din beton, cu talpa din beton simplu, bloc din beton armat si piese metalice de prindere prin bulonare, iar capacitatea telecabinei este de 16 persoane.
Statia de plecare consta din platforma de plecare, deschisa si acoperita, cu suprafata de 121,77 mp si avand sina de glisare de asemenea deschisa si acoperita.
Statia de sosire se amplaseaza la cota 361,20 metri pe platforma a doua a cetatii, intre al doilea si al treilea zid.
Statia consta dintr-o incapere cu troliu si dispozitivele anexa, cu suprafata de 10,80 mp, si platforma sosire, deschisa si acoperita, cu o suprafata de 15,50 mp .
Comanda telecabinei se face prin statie, dar poate fi efectuata si prin radio si telefon, aceasta putandu-se realiza chiar de la sediul firmei din Austria. Ascensorul beneficiaza de trei sisteme de franare, ceea ce face sa ofere siguranta maxima celor care au placerea de a face o plimbare cu telecabina.
O sa incerc sa pun si niste poze cu el dar o sa dureze ceva mai mult pana le uploadez in photobuket...pana atunci fac o legatura cu forumul acesta http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2616&sid=d1c3c00f66421746fc62b1db545c7bc0