Vagon de marfa acoperit pe 2 osii seria GVSDFWH / Ggs.
Vagonul corespunde prescriptiilor UIC si RIV. Construit in varianta cu frana de mana plarforma si ghereta si vagon fara frana de mana.
Uzine Constructoare:
Astra Arad livrare incepand cu anul 1954, Uzinele 23 August livrare incepand 1955 si Uzina Mecanica T Severin livrare incepand cu 1969.
Variante constructive:
Vagon GVSDFWH de 25 tone, fara ghereta
Gh. Dimitrov si 23 August - lungime 10940 mm si ampatament 5700 mm
Vagon GVSDFWH de 28 tone, cu ghereta
Gh. Dimitrov, 23 August si Mecanica T. Severin - lungime 11080 mm si ampatament 5700 mm
Vagon GVSDFWH de 28 tone, fara ghereta
Gh. Dimitrov si Mecanica T. Severin - lungime 10580 mm si ampatament 5700 mm
Este destinat transportului de cereale varsate in vrac, marfuri si animale care trebuiesc protejate impotriva intemperiilor. Fiecare perete lateral are patru rasuflatori prevazute cu gratare sau jaluzele metalice si o usa rulanta. Rasuflatorile sint acoperite de asemenea cu capace confectionate din tabla presata, care se manevreaza din exterior. Vagonul este prevazut cu porti mobile pentru transportarea cerealelor varsate.
Frana automata HiK-Pl cu schimbator marfa-persoane, cilindru 10'' la constructii pana in 1963 si 12'' la constructii dupa 1963 si KE.
Sasiul si scheletul cutiei metalice sunt realizate in constructie sudata, din profile laminate, platbenzi si table material OL38. Pereti frontali si laterali din scandura sau tegotex. Acoperisul din tabla captusita cu scandura sau PFL.
Sasiul este realizat din lonjeroane laterale U24, lonjeroane intermediare U30, traverse si diagonale si permite montarea cuplei automate.
Initial acoperisul era cu nervuri in sensul transversal al vagonului.
Seria GVSDFWH 158000-159999 cu nervuri transversale
Seria GVSDFWH 161000-167999 cu nervuri longitudinale

Modelele Brawa 50128 si 50129

CFR GVSDFWH 163184 epoca 3b.
Data revizie 8.8.1963
Arcuirea acoperisului nu e cea mai potrivita, cele romanesti aveau acoperisul mai turtit. Dupa pozele cu alte vagoane GVSDFWH din perioada, vagoanele din serie aveau plarforma si ghereta.
Vagoanele CFR din seria 163000-163500 aveau nervuri longitudinale nu ca modelul Brawa.
Dispozitivul de inchidere a obloanelor mobile metalice are alta forma la brate.
Inscriptiile de pe sasiu:
scrisul CFR din partea stanga este prea mic. ordinea osiilor nu este cea corecta, numere pare (2-4) pe o parte / impare (1-3) pe o parte. si lipseste triunghiul de langa cifre. Modelul Brawa are numerele prea mari si in ordine, 1-2 si 4-3.
Lipseste scara de ungere cu cele 12 luni. Casuta cu revizia din 1963 chiar daca este conform presciptiilor UIC nu este cea care era pe majoritatea vagoanelor CFR din epoca. Imi asum greseala daca pe vagonul real cu numarul facut de Brawa casuta este ca pe model.
Inscriptii lipsa:
pe peretele frontal nu este pictograma pentru carligul de tractiune si inscriptia 1963 BUN PENTRU CEREALE REVIZIA VAGOANE ... , pe sasiu nu este simbolul pentru osii orientabile, pictograma pentru piese interschimbabile, piese unificate.
Vagon CFR GVSDFWH cu nervuri transversale, 158493

Data de revizie de pe un vagon GVSDFWH

numarul osiei si triunghiul plin




Inscriptie perete frontal

CFR si numar osie

3 vagoane de pe pagina facebook - Studiourile Buftea
161099

163447, cel mai apropiat numar de modelul Brawa

164121



21 RIV MC 53 CFR 1486 456-6 Ggs.
Data revizie 13.6.1969
Un model mai potrivit.
Pe acoperis cred ca mergeau facute niste nervuri longitudinale prin tampografie ca sa imite nervurile CFR.
Neavand poza cu numarul facut de Brawa nu ma pot pronunta asupra clapetelor. La vagoanele Tego din epoca au fost ambele tipuri de dispozitive de inchidere a obloanelor mobile metalice.
Pe sasiu cifrele de la osii prea mari si in ordine nu pare si impare.
Inscriptii lipsa: pe peretele frontal nu este pictograma pentru carligul de tractiune, pe sasiu nu este simbolul pentru osii orientabile, pictograma pentru piete interschimbalile, piese unificate.
Revizie vagon anul 1968

Marcajului unificat



Detalii



Interzis incarcarea cimentului in vrac. Pe sac trebuia scris "CIMENT"
Interzis incarcarea animalelor.

Vagonul corespunde prescriptiilor UIC si RIV. Construit in varianta cu frana de mana plarforma si ghereta si vagon fara frana de mana.
Uzine Constructoare:
Astra Arad livrare incepand cu anul 1954, Uzinele 23 August livrare incepand 1955 si Uzina Mecanica T Severin livrare incepand cu 1969.
Variante constructive:
Vagon GVSDFWH de 25 tone, fara ghereta
Gh. Dimitrov si 23 August - lungime 10940 mm si ampatament 5700 mm
Vagon GVSDFWH de 28 tone, cu ghereta
Gh. Dimitrov, 23 August si Mecanica T. Severin - lungime 11080 mm si ampatament 5700 mm
Vagon GVSDFWH de 28 tone, fara ghereta
Gh. Dimitrov si Mecanica T. Severin - lungime 10580 mm si ampatament 5700 mm
Este destinat transportului de cereale varsate in vrac, marfuri si animale care trebuiesc protejate impotriva intemperiilor. Fiecare perete lateral are patru rasuflatori prevazute cu gratare sau jaluzele metalice si o usa rulanta. Rasuflatorile sint acoperite de asemenea cu capace confectionate din tabla presata, care se manevreaza din exterior. Vagonul este prevazut cu porti mobile pentru transportarea cerealelor varsate.
Frana automata HiK-Pl cu schimbator marfa-persoane, cilindru 10'' la constructii pana in 1963 si 12'' la constructii dupa 1963 si KE.
Sasiul si scheletul cutiei metalice sunt realizate in constructie sudata, din profile laminate, platbenzi si table material OL38. Pereti frontali si laterali din scandura sau tegotex. Acoperisul din tabla captusita cu scandura sau PFL.
Sasiul este realizat din lonjeroane laterale U24, lonjeroane intermediare U30, traverse si diagonale si permite montarea cuplei automate.
Initial acoperisul era cu nervuri in sensul transversal al vagonului.
Seria GVSDFWH 158000-159999 cu nervuri transversale
Seria GVSDFWH 161000-167999 cu nervuri longitudinale

Modelele Brawa 50128 si 50129

CFR GVSDFWH 163184 epoca 3b.
Data revizie 8.8.1963
Arcuirea acoperisului nu e cea mai potrivita, cele romanesti aveau acoperisul mai turtit. Dupa pozele cu alte vagoane GVSDFWH din perioada, vagoanele din serie aveau plarforma si ghereta.
Vagoanele CFR din seria 163000-163500 aveau nervuri longitudinale nu ca modelul Brawa.
Dispozitivul de inchidere a obloanelor mobile metalice are alta forma la brate.
Inscriptiile de pe sasiu:
scrisul CFR din partea stanga este prea mic. ordinea osiilor nu este cea corecta, numere pare (2-4) pe o parte / impare (1-3) pe o parte. si lipseste triunghiul de langa cifre. Modelul Brawa are numerele prea mari si in ordine, 1-2 si 4-3.
Lipseste scara de ungere cu cele 12 luni. Casuta cu revizia din 1963 chiar daca este conform presciptiilor UIC nu este cea care era pe majoritatea vagoanelor CFR din epoca. Imi asum greseala daca pe vagonul real cu numarul facut de Brawa casuta este ca pe model.
Inscriptii lipsa:
pe peretele frontal nu este pictograma pentru carligul de tractiune si inscriptia 1963 BUN PENTRU CEREALE REVIZIA VAGOANE ... , pe sasiu nu este simbolul pentru osii orientabile, pictograma pentru piese interschimbabile, piese unificate.
Vagon CFR GVSDFWH cu nervuri transversale, 158493

Data de revizie de pe un vagon GVSDFWH

numarul osiei si triunghiul plin




Inscriptie perete frontal

CFR si numar osie

3 vagoane de pe pagina facebook - Studiourile Buftea
161099

163447, cel mai apropiat numar de modelul Brawa

164121



21 RIV MC 53 CFR 1486 456-6 Ggs.
Data revizie 13.6.1969
Un model mai potrivit.
Pe acoperis cred ca mergeau facute niste nervuri longitudinale prin tampografie ca sa imite nervurile CFR.
Neavand poza cu numarul facut de Brawa nu ma pot pronunta asupra clapetelor. La vagoanele Tego din epoca au fost ambele tipuri de dispozitive de inchidere a obloanelor mobile metalice.
Pe sasiu cifrele de la osii prea mari si in ordine nu pare si impare.
Inscriptii lipsa: pe peretele frontal nu este pictograma pentru carligul de tractiune, pe sasiu nu este simbolul pentru osii orientabile, pictograma pentru piete interschimbalile, piese unificate.
Revizie vagon anul 1968

Marcajului unificat



Detalii



Interzis incarcarea cimentului in vrac. Pe sac trebuia scris "CIMENT"
Interzis incarcarea animalelor.
