Andre Chapelon cu LA LOCOMOTIVE A VAPEUR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Am facut rost de o carte frantuzeasca din 1952, cu titlul si autorul de mai sus, despre locomotivele cu abur, carte pe care am si donat-o unui prieten pasionat, eu fiind un "fan" am masinariilor diesel.
Daca este cineva interesat voi scana imagini din aceasta carte, in masura timpului disponibil, existand o gramada de fotografii si desene specifice.

Edit by user: ForumAdmin
rectificat greseala de scriere in titlu
 
Pentru mine, care sunt un fan declarat al tractiunii cu aburi, aceasta carte este mai mult decat interesanta!

Exista cumva planuri de locomotive romanesti in aceasta carte? Merci!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Dorin,
Chapelon nu a proiectat nici o locomotiva pentru CFR. De fapt el a dat o tusa apasata designului francez de locomotive si scolii de design industrial francez, design pe care poti sa-l urasti sau poti sa-l iubesti. Nu exista cale de mijloc...
Noi am construit pe baza de licente aproape exclusiv masini germane si austriece.
 
Merci de lamuriri Catalin!

Eu intelesesem altceva despre carte, ca e doar un soi de "colectie" de planuri, nu neaparat proiectate de domnul Chapelon. De altfel planul aratat este al unei locomotive britanice.

Cat despre masinile frantuzesti, ai dreptate, au niste particularitati aparte, iar eu personal raman mai degraba iubitor al celor englezesti, germane si austriece!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
O sa analizez un pic mai in detaliu cuprinsul acestei carti, pentru a vedea despre ce este vorba. Sunt vreo 650 pagini cred, pe hartie semilucioasa, o gramada de desene, scheme, fotografii dar nu am studiat in detaliu, pentru ca asa cum am precizat nu sunt un fan al tractiunii cu abur, desi recunosc, sunt unele dintre cele mai impresionante masinarii.
 
De asemenea mi-a mai promis cineva o lucrare editata sub egida CFR, format mare, dedicata exclusiv din cate am inteles tractiunii cu abur din Romania. Voi posta mai multe amanunte cand voi avea acces la ea.
 
Cartea trebuie sa fie interesanta, sunt convins.
Citeva informatii despre Chapleon aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon si aici: http://de.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
Se vorbeste de prototipul 242A1 de 6000cp la cirligul de tractiune, remarcabil pentru o locomotiva cu abur in Europa!
 
Iata si cateva detalii despre acea carte:
Evolutia tipurilor in America de Nord si Europa intre 1907 si 1947
Modul de utilizare a vaporilor
- presiunea de mars
- distribuitoare
- condensatoare
- turbine
- productia de vapori
- tendere
- boostere
- franarea
- mecanismul motor
- performante 240.700, 231.700, 240 P, 141 P, 242 A1
Locomotive de mare viteza
- doua cuple (220, 221, 222)
- trei cuple (230, 231, 131, 132, 232)
- patru cuple (240, 241, 242, 142, 141)
Locomotive mixte
Locomotive cu 3, 4, 5 cuple
Locomotive articulate (Mallet, Garratt, Golwe, Franco, Leader)
Locomotive tender

Cartea contine peste 400 de imagini cu fotografii, schite, desene sectiuni ale elementelor componente si intregii structuri.