• Forumul este in proces de upgrade!

Noile Y-uri la TT si razele de curba aferente

kltrainlover

Well-Known Member
#1
Salutare tuturor!
Cei care ma cunosc stiu ca sunt pasionat de vagoanele de calatori de tip Y. Tillig a inceput de o vreme sa scoata pe piata noile vagoane de tip Y, scara TT, corecte si ca lungime (204 mm) si ca realizare ( nu se compara cu grosolaniile fabricate de BTTB, Zeuke si chiar Tillig pana recent - acele vagoane de tip Y cu decupaturi in zona scarilor, scarile fiind atasate de boghiuri si rotindu-se impreuna cu boghiurile; lungimea incorecta de 195 mm). Toate pozele postate de mine aici indica Y-uri noi, corecte.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Uploaded with
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Uploaded with
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Vreau sa ii intreb pe cei care se pricep la scara TT ce raze de curba de sine Tillig sunt necesare pentru ca astfel de Y-uri sa ruleze bine in curbe ( ma refer la raza minima pe care sa ruleze bine aceste Y-uri). As dori daca puteti sa imi recomandati si unul sau mai multe coduri de sine curbe (Tillig ) care sa fie potrivite celor discutate mai sus.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Uploaded with
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Uploaded with
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

cftt

Well-Known Member
#2
Tillig produce sine curbe (profil I) cu raza de :267, 310, 353 si 395 mm, ca regula generala in catalogul Tillig oricare produs la care nu este specificat o raza minima pe care poate merge atunci sigur respectivul produs merge pe raza minima produsa (267mm), de exemplu sunt cateva locomotive gen BR50, 52, unde in catalog este specificat Rmin = 310mm, codurile diverselor sine le gasesti in orice catalog Tillig, personal te-as sfatui sa folosesti totusi raze de la 310mm in sus in functie de spatiu, pe 267mm capetele vagoanelor lungi pe boghiuri gen Y ies mult in afara sinei dand o imagine neplacuta.
 

kltrainlover

Well-Known Member
#3
Vreau sa ii intreb pe cei care se pricep la scara TT daca codurile de sine curbe Tillig 83109, 83111 si 83116 se preteaza la Y-urile noi scoase de Tillig, Kuehn , mai precis daca acestea sunt cele cu raze de 310mm. Multumesc celor care imi vor raspunde
 

cftt

Well-Known Member
#4
conform catalog Kuehn raza minima pe care poate circula Y este 286, deci pe 310 sigur merg, la fel si cele de la Tillig
 

kltrainlover

Well-Known Member
#5
kltrainlover a spus:
Vreau sa ii intreb pe cei care se pricep la scara TT daca codurile de sine curbe Tillig 83109, 83111 si 83116 se preteaza la Y-urile noi scoase de Tillig, Kuehn , mai precis daca acestea sunt cele cu raze de 310mm. Multumesc celor care imi vor raspunde
Vreau sa ii rog pe colegii care sunt axati pe TT sa ma lamureasca la problema concreta de mai sus (ma intereseaza concret cele trei coduri enumerate mai sus ). Multumesc
 

cftt

Well-Known Member
#6
Tillig produce urmatoare tipuri de sine curbe pentru TT:
- cod 83116 - raza 267mm
- cod 83109 - raza 310mm
- cod 83106 - raza 353mm
- cod 83111 - raza 396mm
toate aceste sine sunt tronsoane la 30 grade, pentru fiecare tip de raza se produc tronsoane si pentru 15 grade si 7,5 grade cu alte coduri
Kuehn produce urmatoare tipuri de sine curbe pentru TT:
- R130 - raza 321mm
- R230 - raza 365mm
deasemenea si acestea sunt la 30 grade, exista si tronsoane de 15 grade
- sinele Tillig au inaltimea de 2,07mm iar cele Kuehn au inaltimea de 1,8mm
- pe oricare dintre aceste tipuri de sine pot circula vagoane tip Y ( vagoane lungi pe boghiuri), personal recomand sine cu raza de la 310mm in sus din motive de aspect in mers ( pe raza de 267mm capetele vagonului ies mult afara din curba sinei)
 

Horia_Radulescu

Well-Known Member
#9
Buna,

@kltrainlover, vagoanele din fotografiile tale nu sunt tip Y ci OSShD B, adica cele originale din 1962.

Pentru lamurire:

OSShD B: incepand cu 1962, cutie cu capete drepte (usile de acces in plan cu peretele lateral) si ferestre in usi cu rame metalice, grila de aerare la unul din capetele acoperisului, rezervoare de apa vizibile pe acoperis.

UIC Y: incepand cu 1965 la WL si 1968 la vagoane clasa, cutie cu capete subtiate (usile de acces oblice fata de peretele lateral) si ferestre in usi cu rame de cauciuc, grila de aerare la unul din capetele acoperisului, rezervoare de apa vizibile pe acoperis.

Vagon standard Y/B (Y/B-70, etc): incepand cu 1970, cutie cu capete subtiate (usile de acces oblice fata de peretele lateral) si ferestre in usi cu rame de cauciuc, fara grila de aerare la unul din capetele acoperisului si fara rezervoare de apa vizibile pe acoperis.
 

kltrainlover

Well-Known Member
#10
Multumesc tuturor de raspunsuri.
Horia, multumesc de precizarile facute; intr-adevar poze postate de mine arata nu Y-uri (daca este sa fim foarte exacti) ci OSShD B -uri dar in afara de cativa cunoscatori nimeni nu sesizeaza diferentele. Daca imi este permis, in limbaj "popular" (usual) aceste vagoane toate ( OSShD B, Y, Y/B --Y/B-70, etc) sunt toate denumite "in popor" ca Y-uri chiar daca dpdv tehnic acesta este un lucru incorect. Ideea acestui topic este o constituie razele de curbe pt o buna rulare a acestor vagoane asa ca din acest punct de vedere cele trei tipuri de vagoane se comporta identic ( toate sunt pe 24,50 m in realitate / 204 mm la scara TT).
 

Horia_Radulescu

Well-Known Member
#11
Buna,
Daca imi este permis, in limbaj "popular" (usual) aceste vagoane toate ( OSShD B, Y, Y/B --Y/B-70, etc) sunt toate denumite "in popor" ca Y-uri chiar daca dpdv tehnic acesta este un lucru incorect
Depinde de care popor vorbim. :D

Diferentele la cutia vagonului sunt evidente si vagoanele OSShD B nu sunt tipuri compatibile RIC, deci nu e chiar aceeasi treaba...
 

kltrainlover

Well-Known Member
#12
cftt a spus:
sinele cod 83109 fiind tronsoane la 30 grade pentru un cerc sunt necesare 12 bucati
Vreau sa ii mai rog pe colegii axati pe TT sa ma mai lamuresca cu un lucru.
Care ar fi diametrul unui astfel de cerc format din 12 sine de cod 83109
( diametrul masurat din partea exterioara a curbei adica axa diametrala sa cuprinda sinele in integralitate la cele doua extreme ale sale)?
 

cftt

Well-Known Member
#13
conform catalog Tillig raza R este data la jumatatea distantei dintre cele doua sine adica raza cercului sinei interioare este R - 6mm iar raza cercului sinei exterioare este R + 6mm, in cazul tau R exterior este 316mm
 
Sus Jos