Reparatie tender

LDH

Well-Known Member
Trenulist
DORIN

am o locomotiva pe care am mai prezentat-o eu. am primit-o de la cineva ca un morman de piese si asamblind-o am descoperit ca are aproape toate piesele (spre marea mirare a mea, deoarece in forma initiala nu promitea nimic...). arata foarte bine si e si o piesa rara din cite am inteles. vreau sa o revitlizez. problemele principale sunt:
1. nu are osia fata alergatoare cu tot cu caruciorul ei - pentru asta am nevoie doar de o osie ca de restul cred ca ma pot ocupa eu....
2. tenderul este aproape bun dar nu are motorul si nici un element de la angrenaj...
3. lipsesc bielele secundare (biela manivela principala e in stare destul de buna) - dar asta pentru mine e ultima problema de rezolvat, acum vreau sa rezolv motorizarea si osia alergatoare.

aici am postat eu fotografii cu aceasta locomotiva:
http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=314&postdays=0&postorder=asc&start=15
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Da, mi-am adus aminte. Chiar o admiram. Este grozava. Locomotiva cu condensator pentru reutilizarea aburului construita pentru drumurile lungi si fara pompe de apa din Rusia.

Sa cumperi un tender motorizat este cam mare investitia.
Mai simplu este sa te "chinuiesti" cu piesele rezultate din demontarea unei locomotive cu abur hobby BR80 sau BR89.
Gasesti in ea angrenajele de care ai nevoie (roti dintate, melcul) si motorasul.
Alta solutie ... momentan nu stiu.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
DORIN

ma gindisem si la varianta asta dar ar mai fi citeva probleme de rezolvat cum ar fi cuplarea unor osii noi de un alt diametru pe angrenajul folosit de la cealalta locomotiva. eu am un alt angrenaj destul de bun cu un motor de 4,5 V pe care as putea sa il adaptez dar poate apare o solutie mai simpla. ma gindesc la toate variantele. ar fi o solutie , poate nu cea mai buna sa schimb tot tenderul. mai astept, nu ma grabesc. intre timp ma mai antrenez cu tunarea vagoanelor de la Mehano
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Daca-l scimbi cu unul la fel este ok altfel mare pacat
ma gindisem si la varianta asta dar ar mai fi citeva probleme de rezolvat cum ar fi cuplarea unor osii noi de un alt diametru pe angrenajul folosit de la cealalta locomotiva
Nu inteleg ce vrei sa spui
Eu am zis sa iei numai ce crezi ca merge la tenderul existent si sa adaptezi si nu sa schimbi rotile tenderului
Cred ca in acest caz (schimbat roti) ar arata cam ciudat :D

Toate cele bune
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
DORIN

am inteles foarte bine ideea dar poate nu m-am facut eu inteles. e vorba de montarea osiilor tenderului la angrenajul unei locomotibe BR 89. LA ASTA M-AM REFERIT. dar am inteles ca propunerea era de a lua piese din acest angrenaj, lucru mult mai dificil in realizarea transmisiei.
o alta problema ar fi curatarea vaselinei de pe manivele si osii. asa am facut rost de locomotiva cu vaselina in aceste angrenaje !!! si osiile se invirt greu. manivelele de asemenea. nu e multa vaselina dar trebuie curatata. aproape ca nu se observa dar stiu ca vaselina a foosit persoana de la care am facut rost de loco. cu ce sa o curat??? ce diluant ar fi bun astfel incit sa nu atace plasticul, culoarea, si nici metalul osiilor?
 

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2016
896
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Va referiti la BR 52 cu Kondenstender, cea din fundal.



Pe baza ei am realizat un 52 cu Wannentender, in plan apropiat. Am folosit boghiurile initiale, putin modificate si cu o transmisie "Handarbeit", ca in imagine.



Sper sa fie o buna inspiratie pentru remotorizare, utilizarea unui tender oarecare fiind neavenita, BR 52 avand tendere specifice.



PDI
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
sunt de acord ca ar fi bine sa folosesc tenderul original. ar arata realist. asta si vreau sa fac. dar sunt o seama de piese pe care nu le am. ma refer la rotile melc care sunt foarte importante. motor as avea si chiar si niste roti dintate dar roti melc, nu.... oricum ideea de motorizare e buna si destul de simpla. din pacate nu sunt un meseriasi al transmisiilor. ma voi gindi la o solutie. daca nu reusesc, probabil ca o voi asambla asa cum e, ii dau o forma finala cit mai intreaga si o pun intr-o gara pe o linie moarta. asa cum sunt multe locomotive prin garile de pe la noi. e totusi o locomotiva frumoasa.
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
nu mai are decit rotile dintate de pe osii, asa ca oricum merge daca o impingi..... :razz: oricum deocamdata nu am timp sa ma ocup de ea.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.341
22
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Deci rotile merg liber daca locomotiva este trasa / impinsa :). Eventual lasa culegatoarele de tensiune montate la roti, fiindca farurile locomotivei vor lumina chiar daca ea nu se poate deplasa de una singura, ceea ce iarasi arata bine la un tren cu dubla tractiune (aka double-heading).
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
faruri nu mai are si nimic din instalatia electrica, dar asta se poate rezolva. in primul rind ar trebui aranjata problema caruciorului din fata pentru ca nu mai am nici osia si nici o alta piesa a lui. apoi daca treaba merge incerc sa fac ceva si cu tenderul....
 

Puiu_Tabara

Member
Trenulist
10 Iun 2008
24
0
Oradea
LOCATION
Oradea
Aduc din nou in actualitate aceasta masina. Si eu posed una si datorita lipsei de fonduri pentru alte investitii, ma gandesc s-o imbunatatesc. M-ar interesa daca in noua conjunctura (tinand cont c-au trecut 2 ani de la ultimul mesaj la aceasta masina) a reusit cineva sa-i schimbe motorasul, sau daca se potriveste cu al altei masini.
Urmatoarea etapa la masina asta daca reusim sa-i schimbam motorul ar fi digitalizarea ei si bineinteles schimbarea blocurilor "optice" moment in care daca depoul "Ursu" o primeste... va fi o cinste pentru mine.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.341
22
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Puiu_Tabara a spus:
...Urmatoarea etapa la masina asta daca reusim sa-i schimbam motorul ar fi digitalizarea ei si bineinteles schimbarea blocurilor "optice" moment in care daca depoul "Ursu" o primeste... va fi o cinste pentru mine.
Putem incerca 8)
Cand vii la Oradea, te asteptam in vizita la Clubul Feroviar Crisana.
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
eu nu o mai am. cu toate ca la un moment dat aveam ginduri mari legate de viitorul locomotivei in cauza, am stat si m-am gindit bine si am realizat ca problema ma cam depasa. piesele de care aveam nevoie erau greu de procurat, angrenajele lipseau aproape complet si era foarte dificil pentru mine sa o motorizez si peste toate mai era si lipsa timpului disponibil, necesar unei atit de laborioase lucrari.
sper ca a ajuns pe miini bune si pricepute care o pot valorifica mai bine si care ii pot asigura un viitor pe sine si nu intr-o cutie cu piese de schimb.