Intaiul prototip de locomotiva diesel din Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ultima stire despre locomotiva DA-001: peste cateva zile, aceasta "bijuterie feroviara" se va trezi din nou la viata. De cateva luni, locomotiva este la Electroputere Craiova, unde a beneficiat de o restaurare completa. Chiar daca unele subansamble au fost inlocuite, locomotiva va putea circula iar.

Doresc sa felicit pe acesta cale conducerea companiei CFR Marfa, cei care, cu ocazia aniversarii a 10 ani de la infiintarea SNTFM, au avut minunata idee de a restaura locomotiva. De asemenea, vreau sa-i felicit pe toti cei care lucreaza in depoul Dej, oameni fara a caror dorinta de a pastra si ingriji putin unele piese ale istoriei feroviare, aceasta locomotiva probabil nu ar mai fi existat astazi.
 
romrail a spus:
Ultima stire despre locomotiva DA-001: peste cateva zile, aceasta "bijuterie feroviara" se va trezi din nou la viata. De cateva luni, locomotiva este la Electroputere Craiova, unde a beneficiat de o restaurare completa. Chiar daca unele subansamble au fost inlocuite, locomotiva va putea circula iar.

Doresc sa felicit pe acesta cale conducerea companiei CFR Marfa, cei care, cu ocazia aniversarii a 10 ani de la infiintarea SNTFM, au avut minunata idee de a restaura locomotiva. De asemenea, vreau sa-i felicit pe toti cei care lucreaza in depoul Dej, oameni fara a caror dorinta de a pastra si ingriji putin unele piese ale istoriei feroviare, aceasta locomotiva probabil nu ar mai fi existat astazi.

Uite ca mai sunt si vesti bune :aplauze:

Felicitari si din partea mea celor care readuc la viata DA-ul si sa-i uram cati mai multi kilometri fara RK
 
O imagine istorica a aceleiasi CFR 060-DA-001, 14 mai 1959, Elvetia : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/3/30/Diesellok_060_DA_14-5-1959.jpg
 
Un articol in revista Club Feroviar, pagina 66.

http://revista.clubferoviar.ro/revista.html
 
Va salut,
Saptamana care urmeaza, vreau sa fac o calatorie pana la Dej sa pozez locomotiva Diesel prototip si ce se mai afla pe acolo. Cum calatoria dureaza destul, as dori sa stiu, daca ma poate informa cineva, cum se procedeaza pentru accesul la locomotiva.
Adica, se plateste ceva, exista un anumit orar in care se poate vizita si fotografia muzeul sau ce este acolo ? Nu stiu nimic despre zona si mi-ar fi de mare ajutor daca mi-ati putea raspunde, pentru ca nu vreau sa fac acest drum in zadar. Bine-nteles ca ar fi mai mult decat placut daca mai doreste cineva sa vina in aceasta calatorie. Este un Accelerat de noapte cu plecare la 21.33 din Bucuresti si sosire 07.29 in Dej Calatori...pretul 53 lei la clasa 2-a si 82 lei la clasa 1 a. Pentru intoarcere Accelerat cu plecare din Dej Calatori la 19.23 si sosire in Bucuresti la 5.26 conform orarului mersului trenurilor 2009.

Multumesc anticipat,
Bogdan
 
Problema e putin mai complicata deoarece locomtiva DA-001 nu stiu daca mai este tinuta in aer liber si nu cumva nu este incuiata intr-una din halele depoului Dej.

Colectia de locomotive se gaseste in curtea interioara a depoului Dej, asa ca ideal ar fi sa il cauti pe seful depoului, sau sa intrebi la poarta daca exista cineva care se ocupa de insotirea eventualilor vizitatori. Personal, n-am avut prea multe probleme, dar nu pot garanta asupra situatiei actuale.

La depou poti ajunge destul de usor cu autobuzul (exista un autobuz, dar nu-mi aduc aminte numarul liniei :|) care pleaca din apropierea garii si are capatul exact la poarta depoului CFR. O alta varianta ar fi sa gasesti vreo locomotiva care se retrage in depou si sa apelezi la mecanicul ei, poate te ia cu el pana acolo (cel putin asa am facut eu, acum vreo 3 ani, cand am fost ultima oara la Dej).
 
ce s-a intamplat cu pozele DE-ului prototip?
Horia,zicei ceva de planuri....ca se pot cere.tare ar prinde bine pentru o eventuala incercare :fluierat:
 
buna cosmin,

am sapat la Sulzer, am sapat la SLM, nu am gasit mare lucru... :(

exista o arhiva cu microfilme disponibila contra cost, acum am gasit pe cineva care poate sa ma ajute si acolo...

daca va puteti imagina, oameni buni, la Sulzer s-a facut ca la Electroputere... cand s-a spart firma, a disparut si arhiva cu 150 de ani de documentatie... de parca ar fi fost romani, nu elvetieni! :evil:
 
"Tehnici" europene( de est) de a combate... viitorul, ce va sa vina mai prost ca un trecut glorios :p
 
@ Horia_Radulescu

As dori si eu niste planuri cu aceasta magnifica locomotiva daca puteti face rost; cat costa o copie cu aceasta arhiva de microfilme ?

Numai bine,
Bogdan
 
buna Bogdan,

hai mai intai sa vedem daca exista... nici asta nu este sigur :(

oricum, ca de obicei, cand aflu ceva aflati si voi!
 
Salut,

se intampla si lucruri bune in tara asta. Prin eforturi numai de ei stiute cei de la Depoul Dej au restaurat locomotiva prezentata pe prima pagina a acestui topic.

241.001-002 DE:





Multumim Florin Nan pentru poze.

Respectul meu pentru cei de la Dej.

Am sa revin cu o poza cu locomotiva in starea jalnica de anul trecut.
 
Insfarsit o veste cu adevarat buna.

Dl. Florin Nan e cunoscut in "breasla" pasionatilor feroviari, ca un mare iubitor al locomotivelor vechi, asa ca nu pot decat sa ii apreciez efortul (stiu destul de bine situatia grea in care s-a constituit si se intretine colectia de locomotive de la Dej).
 
Va fi oare mutata si ea dupa vopsire, asa cum s-a intamplat cu 764.414 ? Sau ar fi doar o coincidenta ...
 
Nu vreau sa intru intr-o polemica si nici sa fiu acuzat de poluarea acestui subiect cu mesaje off-topic, dar nu rezist sa lansez o intrebare.

Lasand deoparte motivele mutarii locomotivei 764.414 (nu are rost sa incepem o discutie sterila, care n-ar avea nicio finalitate), nu pot sa nu ma intreb de ce in loc sa se planga de acest lucru, cei de la depoul Tecuci (impreuna cu restul pasionatilor feroviari care pot da o mana de ajutor) nu incearca s-o aranjeze pe 230.528, sa-i completeze lipsurile (cat e posibil), sa o vopseasca si s-o puna in locul lui 764.414.
 
romrail a spus:
Nu vreau sa intru intr-o polemica si nici sa fiu acuzat de poluarea acestui subiect cu mesaje off-topic, dar nu rezist sa lansez o intrebare.

Imi pare rau daca am deranjat cu remarca, insa nici eu nu rezist sa ma intreb de ce o locomotiva proaspat vopsita, pastrata intr-o stare buna de ani buni si pazita intr-un depou CFR, este transportata sute de kilometri intr-un parc din Bucuresti, unde era indiferent daca se expunea o locomotiva din Congo sau una de pe fosta linie CFR Odobesti - Burca.
Referitor la 230.528, care este diferenta fata de locomotivele de la Iasi, Sibiu, Lugoj, Subcetate, etc. ???