Legat strict de Timis 2:
Tramvaiele respective au fost dotate cu aeroterme iar la Cluj, acestea chiar au functionat o perioada scurta, dupa care au fost scoase iar locul ventilatoarelor a fost substituit cu capace circulare. De cativa ani, Timisurilor clujene li s-a remontat aeroterma. A existat o serie restransa care nu prezenta niciun indiciu de sistem de incalzire la remorca, ci doar la vagonul motor. La Cluj, acestea avusesera numere de parc (sistem vechi, adica folosit pana in 1991) de la 63 la 78 (numarul impar = vagon motor, numarul par = remorca). In prezent, RATUC a facut ce a facut si a dotat si vagoanele respective cu aeroterme. Deci, incalzire se putea face si la Arad, daca s-ar fi dorit. Cu aerul conditionat lucrurile sunt mai complicate. E o sursa de boala. De ce credeti ca apar boli specific sezonului rece in sezonul cald? In parte,si din cauza acestor aparate. Deseori, acestea se seteaza pe 22-24 grade cand afara sunt 35, daca nu 37. 35 de grade nu e ceva neobisnuit pentru Banat. Asta in conditiile in care diferenta interior-exterior nu ar avea voie sa depaseasca 7 grade. Si, cum lumea are oboceiul prost de a inspira pe gura atunci cand vorbeste, aerul rece isi face efectul imediat. Personal, as fi fost de acord pentru dotarea Timisurilor cu ferestre care se pot deschide (si inchide) ca lumea decat sa fie dotate cu climatizare. Evident, portiunea mobila a ferestrei sa aiba dimensiuni mari. Eventual, inlocuirea tuturor ferestrelor de pe partea stanga cu ferestre cu parte mobila mare.
Multe tramvaie Timis aradene aveau ferestre cu parte mobila mica; acel tip de fereastra care caracteriza Timisurile cu caseta pentru afisarea numarului de linie. In prezent, pentru cine nu e aradean sau nu cunoaste bine Timisurile aradene este imposibil sa deduca daca, initial a existat caseta sau gemulet oval pentru numarul de linie. Asta datorita modificarii radicale a fetei tramvaiului, modificare care individualizeaza Timisurile aradene. Ma intreb un lucru. La Arad cat de utila era acea caseta au acea fereastra ovala? Ca in Oradea, de exemplu, caseta respectiva demult nu mai era folosita, numarul de traseu fiind asezat in spatele parbrizului din fata. La Cluj, doar 60-ul isi pune numarul de linie si in spatele ferestrei ovale (Timisuri cu caseta nu au existat la Cluj), dar si in maniera in care se pune la restul tramvaielor; in spatele parbrizului din fata.