Intrebari diverse

rares_p

Active Member
Trenulist
6 Noi 2010
60
0
brasov
LOCATION
brasov
Salutare!
Am si eu o intrebare referitor la L45H. Anume, exista in Romania asemenea loco pe ecartament de 1000 mm ?
am gasit informatii ca ar fi fabricata pe ecartamente de 750, 785 si 1000 mm dar nu am fost in stare sa identific nici macar una pe ecartament de 1000 mm.
Doresc sa fac una handmade si am un sasiu de locomotiva ( chinezarie ) corespunzatoare ecartamentului de 1000, dar nu am gasit planuri decat pt cele de 750 mm
 

Radu161

Well-Known Member
Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.733
5
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Stiu ca au fost exportate unele pentru CFuri cu ecartament de 1000mm.
Nu stiu daca dintre liniile de 1000mm ce au fost pe la noi, a scapat nenormalizata (sau desfiintata) pana la aparitia L45H.
Dar, singura diferenta dintre ele era boghiul mai lat, pentru a primii osiile de 1000mm. In rest erau la fel ca si carcasa.
 

Radutana

Member
Trenulist
11 Noi 2011
18
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Multumesc mult!
Deci atunci spre exemplu, cand vorbim de BR 01 sau 03 REKO, sunt loco reconstruite pentru trenuri istorice?
La fel si pentru vagoane?
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.827
4
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Nu, in mare, locomotivele sunt reconstruite pentru imbunatatirea performantelor, dictata de vremea respectiva, inlocuindu-se subansamble depasite, defecte, etc.

Pentru trenuri istorice sau expunere in museu, materialul rulant sufera un proces , numit restaurare sau reconditiionare, ceva diferit de reconstructie. La restaurare se pastreaza piesele si componentele originale, pe cat de mult posibil.
 

Pantiru

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2011
396
0
Braila
LOCATION
Braila
Un link, cu si despre locomotive americane diesel de la inceputurile lor si pana in prezent,exista pe undeva?Am doua luate de pe un site de vanzari scara 1/87, dar nu le cunosc identitatea,am probleme cu una si cui i-am cerut sfaturi,prima intrebare,a fost, ce locomotiva este,daca nu am stiut nu am mai continuat discutia si bineinteles de la sine nu s-a rezolvat problema.
 

KAA

Active Member
Trenulist
11 Apr 2008
58
0
Cluj
LOCATION
Cluj
Având în vedere titlul topicului, aş dori s㒠pun dou㒠întrebă’ri:

1. în limba german㒠exist㒠un termen: Gesellschaftwagen. Care este echivalentul românesc corect al termenului respectiv? Precizez c㒠în aceast㒠categorie sunt prezente vagoane care par diferite din punct de vedere constructiv. Sursa pozelor: Railfaneurope. încep cu un vagon 89-90 care, dac㒠e s㒠dau crezare regimului (51), e neclimatizat. Nu înţeleg cum poate fi un vagon apt pentru 200 km/h fă’r㒠climatizare? Cred c㒠e o greşeală’; Autorul fotografiei : Michael Taylor; sursa: Railfaneurope:


Un 89-90 cu regim 61; autorul pozei: Daniel Oderbolz, sursa: Railfaneurope:


Un vagon că’ruia nu i se precizeaz㒠codul UIC; pare un 09-40; autorul pozei; A. Senn; sursa: Railfaneurope:


Åži un vagon-discotecă’, cu regin 51, seria 09-40. Autorul pozei: Sven Manias; sursa: Railfaneurope:



2. Termenul de Reko-Wagen la ce se referă’? De exemplu, aici am întâlnit vagoane seria 23-15 (Bage) altele, încadrate la seria 24, au doi de "a" (Baage), dar şi vagoane 21-45 aparţinând DR.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

Rekowagen sunt vagoane reconstruite. In general termenul s-a incetatenit pentru famillie Baag(e), Bag(e), Daag(e)/Dag(e), Bghw(e) si BDghw(e) ale fostei DR (Ost)., vagoanele echivalente in vest se chemau Umbauwagen (vagoane modificate).

Din cele peste 3000 de Rekowagen Bghw(e) si BDghw(e) ale DR (Ost) marea majoritate au fost insa constructii complet noi, pentru ca dupa ce s-au reconstruit cam 800 de vagoane vechi s-a ajuns la concluzia ca e mai ieftin sa la faca cu totul de la 0.

Vagoanele Reko pe 2 si 3 osii erau poreclite si "Genickschüsswagen" (vagon cu impuscatura in ceafa) din cauza suspensiei mizerabile. Acestea au fost reconstructii "pe bune".

"Gesellschaftwagen" s-ar traduce in romana prin "vagon club" sau "vagon de societate".

In cele patru poze ale tale se vad:

1. Un WGm construit de nou ca vagon-club al DB in anii 1970.
2. Un vagon-club al trenului TEE Rheingold, obtinut prin modificarea unui Apmh/z 121. Vagoanele (au fost 2) exista si azi, au circulat ulterior pe diferite AZ, in principal pe "Christophorus" insa si pe AZ Berlin > Dortmund cand inca nu exista autostrada in anii 1990.
3 si 4. Ambele poze arata acelasi WGm privat, in doua momente diferite ale vietii sale. Daca imi amintesc bine, a fost construit ca vagon-salon al armatei de ocupatie americane in anii 1960 si a ajuns mai tarziu la beraria Bitburger. Am fost si eu in el, e amenajat cu bar, cu salon de dans, etc.

Te rog sa precizezi la fiecare imagine sursa fotografiei si autorul acesteia, altfel voi fi obligat sa le sterg. Dreptul de autor nu este o joaca pentru copii.
 

KAA

Active Member
Trenulist
11 Apr 2008
58
0
Cluj
LOCATION
Cluj
Am fă’cut-o. Fiecare poz㒠are precizată’:
-autorul
-sursa (care e aceeaşi pentru toate: Railfaneurope)
Preciză’ri:

Michael Taylor are precizat site-ul:
www.michaelTaylor.ca (cu "T mare")

A. Senn are ca site specificat www.senn.ch

La Sven Manias se precizeaz㒠doar adresa de mail: sven.manias@gmx.de

Repet. Pozele le-am preluat de pe Railfaneurope, aşa cum am spus şi în mesajul în care acestea se gă’sesc. Nu sunt omul care s㒠preia pozele fă’r㒠s㒠indice sursa. Åžtiu c㒠orice poz㒠înseamn㒠munc㒠(ba chiar risc în sensul că’, la noi, dac㒠pozezi vagoane, poţi fi luat la rost). E drept c㒠nu am fost destul de clar în sensul că’, în mesajul iniţial am spus doar o dat㒠c㒠sursa pozelor e Railfaneurope. în plus, dac㒠nu aveam problemele cu linkurile (în sensul c㒠nu se vedeau), postam linkul, nu imaginea ca atare.
 

KAA

Active Member
Trenulist
11 Apr 2008
58
0
Cluj
LOCATION
Cluj
Pe Că’ile Ferate Est-Germane a circulat un tip de vagon care:
-ară’ta ca o închisoare
-avea o serie neobişnuită’: 57 50 09-15 yyy-z; ce putea s㒠însemne, la vremea aceea, regimul 57?
-codul literal era, de asemenea, neobişnuit pentru un vagon destinat transportului de persoane: Zm.

Tipul acesta era cunoscut, în fosta RDG, ca Zellenwagen?
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Este vorba de un vagon privat apartinand administratiei de stat a inchisorilor, un vagon cu celule.

Vagoane penintenciar au existat si in Romania sub vechiul regim, in numar de 6, construite din vagoane suburbane.
 

KAA

Active Member
Trenulist
11 Apr 2008
58
0
Cluj
LOCATION
Cluj
Bun㒠Horia,

Vehiculul din stânga este remorca iar cel din dreapta automotorul? Diorama red㒠gara localită’ţii Radeburg.

http://i3.ytimg.com/vi/FFjYDxZ-ihM/maxresdefault.jpg
 

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2016
896
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
VT 135.534 Art. 30703 pmt (probabil, desi inscriptiile sunt pozitionate ca la Ep.II)
http://www.pmt-modelle.de/2011/seiten/30703.html

VB 140.511 Art. 30723 pmt
http://www.pmt-modelle.de/2011/seiten/30723.html
 

Pantiru

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2011
396
0
Braila
LOCATION
Braila
Ma scuzati ca intru la acest subiect, dar nu am mai vazut un alt topic despre reviste.
Am o intrebare, cum se intitula revista de modelism sovietica de prin anii 70-80 care circula si pe la noi?