Va salut
Am intrat in posesia unei locomotive cu aburi Roco BR42 - cod 43244 (am niste dubii ca e acesta e codul, deoarece numarul de inmatriculare al locomotivei este 042 052-1, care a fost scoasa de catre Roco cu alt cod, din ce am citit). Are cam toate accesoriile, din ce am vazut eu, nu are zgarieturi sau lovituri.
Cazanul cel putin e in stare de nou, depre tender am scris mai jos. Este un model vechi, fara mufa pentru decodor, dar dotat din fabrica cu generator de fum. Scopul este trecerea in digital, dupa aducerea ei in stare de functionare.
Din punct de vedere tehnic, locomotiva era/inca este intr-o stare de plans, e incredibil cum inteleg unii conceptul de a imbunatati lucrurile.
Pe scurt:
-cand am pus mana pe ea, m-am umplut de ulei, era efectiv naclaita.
-carcasa tender-ului a suferit un "atac chimic" deoarece vopseaua este distrusa (aici am luat deja masuri, o carcasa noua e pe drum, sper sa ajunga in curand)
-luminile functioneaza partial (becul din spate nu mai exista, cel din fata e ok)
-colectorul de curent din tender are 1 din 4 lamele de contact cu rotile rupta - nu am gasit piesa de cumparat, dar colectoarele de curent din cazan sunt in stare foarte buna, deci mai am timp sa caut)
-gumele de aderenta nu mai existau (rezolvat usor, mai aveam cateva bucati noi in "stoc")
-cireasa de pe tort: locomotiva nu mai are motorul original din fabrica, ci un motor Faulhaber care a fost initial fixat de sasiu cu un soi de adeziv/plastic lichid, habar nu am ce, incredibil de greu de dat jos si de curatat. De vreo 2 ori am vrut sa renunt, dar m-am adunat si am reusit sa duc treaba la capat.
Din pacate nu am imagini cu starea initiala, dar era ceva care te face sa-ti pui mainile in cap.
Dupa cateva ore bune de munca, am reusit sa ajung la starea din poze.
Va solicit parerea/ajutorul pentru a reinvia aceasta locomotiva, care este o piesa frumoasa, desi model mai vechi.
Prima si cea mai mare problema este prinderea motorului de sasiu. Pentru a trece locomotiva la digital, era clar ca trebuie sa verific/izolez motorul electric de sasiu, iar pentru asta in nici un caz nu puteam sa il las in starea in care era, mai ales ca nu aveam acces nici la transmisie. Am uitat sa mentionez, pe langa ulei mai era si o vaselina care probabil si-a facut treaba acum vreo 2 secole. Desfacut toata transmisia, curatat si gresat cu vaselina Roco, dar am o problema in a fixa motorul astfel incat sa nu plece "la plimbare". Tot legat de motor, acesta are o volanta care a iesit fara prea mare efort de pe ax - este normal ? (eu as zice ca nu)
Din ce m-am documentat, motorul original are un cadru care il inconjoara si care il fixeaza de sasiu. (am reusit sa gasesc motorul ca piesa de schimb, dar nici Faulhaber-ul asta nu pare a fi de aruncat, desi are un usor joc in ax, evident pe latura unde e volanta). Ce as putea sa folosesc pentru a-l fixa de sasiu?
A doua problema e legata de lumini, pe care cel mai probabil le voi trece pe led alb cald sau galben. M-am gandit la led de 2 mm cu rezistenta de 1,2k
Din ce am observat in anumite decodoare am posibilitatea de a regla intensitatea luminii. La lumina din cazan, becul e fixat de o placuta cu 2 lamele de contact care ajung astfel una direct pe carcasa si una pe... cos? Ma gandesc sa renunt complet la ea sau sa o folosesc doar pe post de suport, dar nu prea
stiu ce traseu sa aleg pentru cabluri.
De asemenea, e claconsider ca nu pot lasa generatorul de fum pe direct, as vrea sa il mut pe firul verde din decodor (8 pini), dar nu am reusit sa ma prind de unde sa trag masa.Pot folosi vreun fir din decodor? (nu am mai avut de a face cu generatoare de fum pana acum). Cum ati procedat?
Planul actual este de a ascunde o mica mufa in cabina prin care sa vin de la tender cu firele pentru luminile frontale si pentru generatorul de fum.
Data fiind problema cu colectoarele de curent din tender, m-am mai gandit la varianta de a monta decodorul undeva in cazan (desi nu l-as pune in cabina,
nu au mecanicii loc de el ).Si in acest caz, voi avea nevoie de o mufa, chiar daca nu o sa desfac locomotiva foarte des (in afara de curatare/gresare periodica, nu prea vad alte motive)
Va rog sa nu dati cu parul, e prima locomotiva in stare crunta (jalnic e un cuvant delicat) pe care chiar vreau sa o aduc in stare de functionare, de aceea vreau
sa fac lucrurile asa cum trebuie, chiar daca va dura mai mult. Chiar daca trec printr-o perioada in care timpul este prea putin pentru ce am nevoie si nu ma pot ocupa decat printre picaturi de trenuri, m-am gandit bine si nu vreau sa renunt. (probabil ca orice proiect de care ma voi apuca va dura mai mult, din pacate )
Multumesc anticipat pentru orice ajutor, critica, piatra, dupa caz.
Am intrat in posesia unei locomotive cu aburi Roco BR42 - cod 43244 (am niste dubii ca e acesta e codul, deoarece numarul de inmatriculare al locomotivei este 042 052-1, care a fost scoasa de catre Roco cu alt cod, din ce am citit). Are cam toate accesoriile, din ce am vazut eu, nu are zgarieturi sau lovituri.
Cazanul cel putin e in stare de nou, depre tender am scris mai jos. Este un model vechi, fara mufa pentru decodor, dar dotat din fabrica cu generator de fum. Scopul este trecerea in digital, dupa aducerea ei in stare de functionare.
Din punct de vedere tehnic, locomotiva era/inca este intr-o stare de plans, e incredibil cum inteleg unii conceptul de a imbunatati lucrurile.
Pe scurt:
-cand am pus mana pe ea, m-am umplut de ulei, era efectiv naclaita.
-carcasa tender-ului a suferit un "atac chimic" deoarece vopseaua este distrusa (aici am luat deja masuri, o carcasa noua e pe drum, sper sa ajunga in curand)
-luminile functioneaza partial (becul din spate nu mai exista, cel din fata e ok)
-colectorul de curent din tender are 1 din 4 lamele de contact cu rotile rupta - nu am gasit piesa de cumparat, dar colectoarele de curent din cazan sunt in stare foarte buna, deci mai am timp sa caut)
-gumele de aderenta nu mai existau (rezolvat usor, mai aveam cateva bucati noi in "stoc")
-cireasa de pe tort: locomotiva nu mai are motorul original din fabrica, ci un motor Faulhaber care a fost initial fixat de sasiu cu un soi de adeziv/plastic lichid, habar nu am ce, incredibil de greu de dat jos si de curatat. De vreo 2 ori am vrut sa renunt, dar m-am adunat si am reusit sa duc treaba la capat.
Din pacate nu am imagini cu starea initiala, dar era ceva care te face sa-ti pui mainile in cap.
Dupa cateva ore bune de munca, am reusit sa ajung la starea din poze.
Va solicit parerea/ajutorul pentru a reinvia aceasta locomotiva, care este o piesa frumoasa, desi model mai vechi.
Prima si cea mai mare problema este prinderea motorului de sasiu. Pentru a trece locomotiva la digital, era clar ca trebuie sa verific/izolez motorul electric de sasiu, iar pentru asta in nici un caz nu puteam sa il las in starea in care era, mai ales ca nu aveam acces nici la transmisie. Am uitat sa mentionez, pe langa ulei mai era si o vaselina care probabil si-a facut treaba acum vreo 2 secole. Desfacut toata transmisia, curatat si gresat cu vaselina Roco, dar am o problema in a fixa motorul astfel incat sa nu plece "la plimbare". Tot legat de motor, acesta are o volanta care a iesit fara prea mare efort de pe ax - este normal ? (eu as zice ca nu)
Din ce m-am documentat, motorul original are un cadru care il inconjoara si care il fixeaza de sasiu. (am reusit sa gasesc motorul ca piesa de schimb, dar nici Faulhaber-ul asta nu pare a fi de aruncat, desi are un usor joc in ax, evident pe latura unde e volanta). Ce as putea sa folosesc pentru a-l fixa de sasiu?
A doua problema e legata de lumini, pe care cel mai probabil le voi trece pe led alb cald sau galben. M-am gandit la led de 2 mm cu rezistenta de 1,2k
Din ce am observat in anumite decodoare am posibilitatea de a regla intensitatea luminii. La lumina din cazan, becul e fixat de o placuta cu 2 lamele de contact care ajung astfel una direct pe carcasa si una pe... cos? Ma gandesc sa renunt complet la ea sau sa o folosesc doar pe post de suport, dar nu prea
stiu ce traseu sa aleg pentru cabluri.
De asemenea, e claconsider ca nu pot lasa generatorul de fum pe direct, as vrea sa il mut pe firul verde din decodor (8 pini), dar nu am reusit sa ma prind de unde sa trag masa.Pot folosi vreun fir din decodor? (nu am mai avut de a face cu generatoare de fum pana acum). Cum ati procedat?
Planul actual este de a ascunde o mica mufa in cabina prin care sa vin de la tender cu firele pentru luminile frontale si pentru generatorul de fum.
Data fiind problema cu colectoarele de curent din tender, m-am mai gandit la varianta de a monta decodorul undeva in cazan (desi nu l-as pune in cabina,
nu au mecanicii loc de el ).Si in acest caz, voi avea nevoie de o mufa, chiar daca nu o sa desfac locomotiva foarte des (in afara de curatare/gresare periodica, nu prea vad alte motive)
Va rog sa nu dati cu parul, e prima locomotiva in stare crunta (jalnic e un cuvant delicat) pe care chiar vreau sa o aduc in stare de functionare, de aceea vreau
sa fac lucrurile asa cum trebuie, chiar daca va dura mai mult. Chiar daca trec printr-o perioada in care timpul este prea putin pentru ce am nevoie si nu ma pot ocupa decat printre picaturi de trenuri, m-am gandit bine si nu vreau sa renunt. (probabil ca orice proiect de care ma voi apuca va dura mai mult, din pacate )
Multumesc anticipat pentru orice ajutor, critica, piatra, dupa caz.
Ultima editare: