V200 in sfarsit reparat si inapoi pe linie

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

V200 in sfarsit reparat si inapoi pe linie

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 02, 2007 5:46 pm

V200 in sfarsit reparat si inapoi pe linie

Cel mai tare m-a suparat V200!
[Link Removed for Guests]
Desi arata foarte bine, motorul era distrus...
Am incercat intai repararea lui. L-am desfacut bucatele, am strunjit frumos colectorul, am schimbat carbunii si i-am pus volanta. Pe standul de proba, mergea perfect, la turatia nominala inscriptionata pe motor! Insa, pus pe linie, cu cardanele conectate, chiar si fara sarcina tractata, turatia scadea sub jumatate iar puterea ramanea ceva formal...
Incalzirea era un factor de secunde... Aproape ca lua foc dupa 5 min de rulare...
testare pe banc...

[Link Removed for Guests]
motorul dupa ce i-am pus volanta...
[Link Removed for Guests]
si fara o contragreutate...
[Link Removed for Guests]
Apoi m-am decis sa inlocuiesc motorul cu unul provenind de la o jucarie ruseasca. Am zis eu ca e ceva zdarovaia, sanatos.
[Link Removed for Guests]
Adica ziceam ca o sa fac treaba cu el...
[Link Removed for Guests]
Se incadra perfect, iar la teste masina zbura pe sine...
[Link Removed for Guests]
Veneau bine si contragreutatile...
[Link Removed for Guests]
Din pacate insa, dupa numai 15 minute de rulaj in sarcina, colectoarele motorului sau dus pe copca nefiind cu carbuni...
Am renuntat atunci. Am pus masina in vitrina, am injurat zdravan pe ruseste motorul si m-am apucat de electrica si mai apoi de nohabul pe care le-am prezentat in Atelier.
Astazi insa, cautand neste chestii, neste treburi prin cutioantzele mele, am dat peste niste motoare de casetofon, de 12V, micute si tocmai bune.
Beculetzul s-a aprins imediat si am trecut la treaba...
Cate un motor pe fiecare cardan (boghiu) si ...
[Link Removed for Guests]
...separate intre ele cu un buretel pentru a prelua socul cardanic in viraje...
[Link Removed for Guests]
...plus un beculet in sala masini care e de 18V deci se apinde palid asa de pamplesir...
Apoi iluminatul cu leduri bipolare-bicolor (cu care nu va mai stresez) ... rosu-galben, fixate direct in locasurile prismelor originale caci se potrivesc de minune la diametru...
[Link Removed for Guests]
Carcasa pe interior am vopsit-o cu negru caci era total transparenta...
[Link Removed for Guests]
...iluminat pe un sens...
[Link Removed for Guests]
...si pe celalat sens....
[Link Removed for Guests]
...mai am sa refac liniile argintii care sunt sterse si gata si V200 a fost reconditionat dupa 25 de ani vechime!
Am testat-o doua ore in sarcina (cu numai 5 vagoane de calatori dupa ea) si s-a comportat bine. Sper ca dupa doua zile sa nu arunc si motoarele astea, desi, fiind motorase de casetofon, presupun ca au fost proiectate sa mearga non-stop grupa mare, asa cum cade bine unui casetofon auto (de unde provin).
Din pacate, masina e foarte zgomotoasa. Locomotiva este din generatia anilor '80 si grupul reductor este foarte zgomotos. Desi l-am desfacut bucatele si l-am curatat si uns cum se cuvine, zgomotul este infernal. Asa ca acestui V200 ai prevad un viitor stralucit in ... depoul viitoarei mele diorame!
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Joi Dec 06, 2007 6:57 pm de către Prognosis, modificat de 3 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Sep 02, 2007 7:27 pm

Inca o data, felicitari! :aplauze:
Locomotiva aceasta este cumva produsa de Gutzold? Intreb fiindca motorul original seamana FOARTE bine cu cel din dotarea venerabilei BR64 Gutzold de la Caile Ferate "La Ursu" :).
In alta ordine de idei, ce alimentator folosesti? Pentru a-ti poza locomotivele cu farurile aprinse, as recomanda sa imprumuti un alimentator Piko nr.art.55003 ( [Link Removed for Guests] ); acesta functioneaza in impulsuri de amplitudine constanta si latime variabila, care sunt in stare sa aprinda LED-urile din faruri aproape la intensitatea maxima in timp ce motoarele locomotivelor inca nu se rotesc.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 02, 2007 8:46 pm

@mpursu

Sincer? Habar nu am! Nu are nicio inscriptionare a firmei producatoare. Redresor la atelier am un Ibertren de 500 mAh iar la circuit folosesc un Piko batran de vreo 25 de ani!
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 02, 2007 8:54 pm

FZ 1 8O

Tare de tot. Nu se mai face asa ceva. Tine de el ca merita.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Sep 02, 2007 9:19 pm

FZ1 ofera tot impulsuri de latime variabila, dar obtinute prin "felierea" semialternantelor tensiunii redresate bialternanta, probabil prin decalarea momentului deschiderii unui tiristor fata de trecerea prin zero a acestei tensiuni. Astfel, daca tiristorul se deschide aproape de sfarsitul semialternantei, atunci impulsul obtinut are latime mica, dar si amplitudine mica (eventual voi incerca sa fac o diagrama), deci motoarele nu prea se vor roti, dar nici LED-urile nu prea se vor aprinde. Pe masura ce momentul deschiderii tiristorului se apropie de inceputul semialternantei, latimea si amplitudinea impulsului cresc, deci viteza motoarelor si intensitatea luminii farurilor LED vor creste deasemenea.
Alimentatorul despre care vorbeam mai sus ofera impulsuri de amplitudine constanta, independenta de latimea lor, ceea ce le convine de minune farurilor LED fiindca ele se aprind imediat chiar si la cele mai inguste impulsuri, deci lumina lor nu prea va mai depinde de viteza trenului. Totusi, aceste alimentatoare au un dezavantaj, si anume bâzâitul perfect audibil al motoarelor care sunt pe punctul de a incepe sa se roteasca :grin:, ceea ce NU se manifesta la FZ1 ;).
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 02, 2007 9:25 pm

FZ1 nu are niciun tiristor sa stii. Lucreaza cu cursor direct de pe bobinajul de forta al trafului! E de 25 ani si nu se faceau atunci cu tiristoare! Singurele electronice din el dunt diodele redresoare... :grin:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Sep 02, 2007 9:47 pm

Aha, deci FZ1 lucreaza prin simpla variatie a tensiunii din secundarul transformatorului 8O. Asta n-am stiut fiindca n-am demontat niciodata unul :grin:. La aceasta solutie efectiv nu m-am gandit. Faza cu amplitudinea tensiunii de la sine am dedus-o urmarind comportarea locomotivelor dotate de mine cu faruri LED. Electrica mea ES4990 Piko are acum doua grupuri de cate trei LED-uri albe inseriate, conectate in antiparalel cu doua LED-uri rosii tot inseriate, deci are nevoie de impulsuri de amplitudine relativ mare pentru ca ele sa se aprinda. In afara de alimentatoarele mele PWM si de alimentatorul Piko de mai sus, niciun alt alimentator nu a reusit sa-i aprinda farurile albe decat la viteze medii/mari.
Revenind la subiect, realizarile tale in ceea ce priveste revitalizarea si optimizarea locomotivelor mai varstnice (ca sa-l citez pe un alt coleg de forum ;)) sunt grozave :aplauze:. Astept cu nerabdare sa vad cum ai lucrat cu E69 - o alta locomotiva draga mie :).
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 02, 2007 9:59 pm

Hai ca daca tot sunteti doi cu ledurile, asta pana reapare Coobra, aduc si eu in discutie doua probleme:

1.Am un BR80 Fleischmann care in momentul in care este linia alimentata cu 2 V, de un banal trafo de startset PIKO sau Mehano, aprinde luminile, motorul nu bazaie. Atentie este un BR80 ce are la activ cel putin 15-20 de ani daca nu mai bine. Biele metalice, becuri bla, bla, bla.
Puteti explica fenomenul dar vorbind romaneste?

2.Cineva, undeva, pe un forum, nu mai retin, a dat ideea ca sa punem in serie cu ledurile, cred ca am retinut bine, pe post de balast un bec de 12-16 V si, in aceasta situatie, ledurile se aprind la tensiunea de 2V.

3.O alta solutie pentru analog ar fi Luxcontrolul dar nu merita mai ales daca ai locomotive cu lumini albe si rosii in functie de sens. Stau aprinse toate :-D
Pentru aburoase este OK desi in momentul in care il folosesti se cam aude un bazait pe la motor.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 02, 2007 10:52 pm

Aici e vorba de consumuri!
Cu cat ai un consumator mai puternic in preajma ledului, cu atat tensiunea care se descarca pe polii ei este mai mare. La BR 80, cred ca fiind din generatia cu motoare SLM, acestea au nevoie de o tensiune de amorsare, fapt care nu corespunde unui banal 2volti. Cat despre inserierea cu becul nu am incercat-o dar e acelasi principiu pe care batranii soferi al faceau la camioanele si autobuzele lor cand se defecta releul de incarcare al bateriei. Reglau consumul pritr-un alt consumator. Solutii romanesti ad-hoc. La fel ca ciorapul de dama pe post de curea de transmisie! Daca ar sti nemtii ce facem noi cu locomotivele lor... :-?
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 02, 2007 11:53 pm

Pai dezvolta "subectul" nenea lok ca merita
Ai loc la "Atelier"
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Dum Oct 14, 2007 12:24 am

da, ar fi bine sa stim mai multe despre treaba asta.
pare interesant si simplu si eficient. dar ar fi binevenite citeva explicatii.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Joi Sep 03, 2009 6:37 pm

Noua locatie [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori