DRG 1920 - 1936

Colectii personale de trenulete
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Noi 13, 2007 1:51 pm

Iata cateva fotografii "de epoca" cu Depoul DRG in constructie.
Ete o macheta de anvergura pe o suprafata de 3,5 x 1,2 m si este in intregime dedicata locomotivelor si vagoanelor ce vor avea toate facilitatile asigurate.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Orice completare adusa la tema aleasa, cum au procedat Gam3 aici si FloS la Ep.I, este bine venita si o asteptam cu placere.
De asemenea asteptam corecturi. Desi ne-am batut doi insi capul este posibil sa mai si gresim.

Urmeaza, cat de curand, povestea si imagini cu Orient Expresul.

Pana atunci sa auzim numai de bine!
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Noi 13, 2007 2:29 pm

Toate aburoasele de mai sus sunt niste bijuterii realizate cu multa finetze si chiar si simpla lor prezenta pe o diorama este o adevarata incantare :aplauze: - ce sa mai spun daca ele au aburi si sunet si sunt in miscare 8)...
BR18 Roco are bielele corecte pe ambele parti Imagine
BR18 Liliput si BR01 Roco au mici greseli pe partea stanga :grin:. Anume, ca sa fie si ele perfecte ;), contramanivela lui BR18 Liliput trebuie intoarsa spre inapoi, iar cea de la BR01 Roco spre inainte. La locomotiva Liliput se rezolva slabind usor surubul de pe osia motoare principala, intorcand contramanivela in pozitia corecta si strangandu-l la loc. Cred ca manetonul de pe osia motoare principala a locomotivei Roco este profilat, pe care contramanivela se poate aseza numai intr-o singura pozitie (din pacate gresita); situatia se poate remedia prin largirea usoara a orificiului profilat, astfel incat contramanivela sa poata fi asezata in pozitia corecta, dupa care sa fie fixata prin strangerea surubului. Versiunile actuale ale BR01 Roco sunt deja realizate corect de la bun inceput :aplauze:
Locomotivele BR38 realizate de Fleischmann si de Trix au si ele aceeasi greseala si tot pe partea stanga; anume, contramanivela respectiva trebuie intoarsa spre inainte, ceea ce (cred ca) este relativ usor de executat la versiunea Trix (suruburi ;)) si mai dificil la Fleischmann (piesa din plastic care intra intr-un orificiu de sectiune patrata din roata motoare principala :mrgreen:).
Off-topic (sau nu ;)) - am scris doua ample articole despre functionarea si bielele locomotivelor cu aburi [Link Removed for Guests] si [Link Removed for Guests].
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Noi 13, 2007 5:28 pm

Hello all,

Ca pasionat de aceeasi epoca II-a (pe N si Bavaria), este foarte interesant ce faceti voi aici, asa ca va multumesc mult pentru "lectii"! Pe masura ce mai avansez si eu cu "sapatul" o sa va mai povestesc si eu ce-am mai inteles :fluierat:

Salutari din Constanta,
Dorin
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 15, 2007 11:57 am

Urmeaza, cat de curand, probabil saptamana viitoare un nou episod al DRG de data asta este vorba despre

Imagine

Cum v-am obisnuit mai intai o sa fie povestea care o sa aiba inglobata si partea care priveste CFR-ul. Pacat ca pentru parcursul romanesc nu avem decat fotografii cu masinile care au tractat acest tren de legenda.
Cine site, poate candva, modelistii romani vor face si locomotive celebre CFR.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5788
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Noi 17, 2007 1:36 am

grozava ideea de a prezenta locomotivele cu abur in alb-negru....calatorie in timp
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mie Noi 21, 2007 4:45 am

Pina sa vorbim de Orient Express sa mai adaugam doua note despre Rheingold; in afara de cele trei locomotive mentionate mai sus (Br 18.3 Br18.4 si Br01) garnitura a mai fost trasa si de Br38 -preus.P8 cred eu ocazional. [Link Removed for Guests]
Anul trecut P8 prusac a implinit 100 de ani de la productia primei locomotive.Informatii exceptionale legate de P8 si 230 000 nostru gasiti in Nr.32 al TCR Magazin.
Si 2 imagini in incheiere cu garnitura complecta a Rheingold tractata de un Br18.4 (S3/6 Bay) si un Br18.5(aceeasi locomotiva dar cu alt an de fabricatie) [Link Removed for Guests]
[[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Feb 14, 2008 5:18 pm

salut,

Reiau aici un subiect mai vechi al meu si anume clasificarile vagoanelor dupa sistemul DRG din 1925 care a stat la baza tuturor sistemelor de clasificare europeene moderne si a supravietuit partial pana astazi… care intereseaza pesemne pe multi, inclusiv lok si LDH :)

Este relativ greu de facut o clasificare completa, caci sistemul german al DRG si mai apoi al DB este deosebit de complex, insa iata aici cateva indicii:

- cifra (3, 4 sau 6) indica numarul de osii; daca nu e nici una, este vorba de un vagon pe 2 osii
- A,B,C sunt clasele; mai exista, pana in 1928 si clasa a-IV-a (D); D este incepand cu 1965-66 un vagon de bagaje (fost Pw mai inainte) si DD un vagon pentru transport auto ; un d (mic) inseamna ca vagonul a fost obtinut din conversia unui fost vagon de clasa a IV-a.
- S este un vagon salon (vezi Rheingold)
- Pw este, cum spuneam, vagon de bagaje, Post este cel de posta; WR restaurant, WL de dormit
- i inseamna treceri deschise, Ăź inseamna treceri protejate (cu burduf); daca nu e nimic, inseamna ca nu exista treceri spre vagoanele vecine.
- m este un vagon modern, construit dupa cel de-al doilea razboi mondial cu o lungime de peste 25 de metri (la DB de la grupa 52 incoace, viitoarele UIC X, la DR(Ost) si vagoanele OsshdY)
- c este un vagon cuseta (Ac sau Bc)
- t defineste un vagon de dormit sau cuseta cu compartimente destinat turismului (nu de lux)
- s defineste dupa caz un vagon de dormit cu compartimente « single » (exemplu, WLAs T2) sau un vagon cu cabluri pentru vagon-pilot (ex : B4yse-36)
- e defineste un vagon cu incalzire electrica
- f este un vagon cu post de conducere (vagon-pilot)
- n este un vagon usor (Silberling) de trafic regional din Inox (Nirosta)
- "tr" inseamna compartiment pentru calatori cu obiecte grele (Traglasten); intre 1943 si 1953 se semnala cu o banda alba de-a lungul vagonului
s.a.m.d.

Mai sunt si litere care definesc originea (Pr, Bay, Sä, Bad, Wß, etc. pentru vagoane respectiv din Prusia, Bavaria, Saxonia, Baden si Wuerttenberg); daca nu exista aceste litere sunt e vorba de vagon recent (dupa 1920)

Ultimele doua cifre definesc "grupa"; este vorba de primul an al producerii tipului de vagon ; daca sunt 2 grupe de 2 cifre (de exemplu 36-51) prima defineste primul an de fabricatie si cea de-a doua anul primei conversii pentru vagoane modificate ; la DB (dupa 1949) existau si Verwendunggruppe I si II (grupa de folosire) ; toate vagoanele sudate (de la Gruppe 35 incoace) erau VG I, cele mai vechi, de lemn sau nituite, VG II

Iata cateva exemple:

BC3itr Pr.12 - vagon de calatori 3 osii clasele II si III cu treceri deschise si compartiment pt. bagaje de mari dimensiuni prusac din 1912

C4 Sä.02 - vagon de calatori cu compartimente izolate si fara treceri de clasa a IIIa pe 2 boghiuri cu 2 osii sasesc din 1902

Bi-28 este un vagon Donnerbuechse standard (metalic) de clasa a IIa pe 2 osii cu treceri deschise

Cid-21 este un vagon standard (de lemn) de clasa a IIIa pe 2 osii cu treceri deschise, fost initial de clasa a IVa.

PwPosti Pr.13 este un vagon prusac pe 2 osii, combinat posta si bagaje, cu treceri deschise din 1913

BctĂźm-61 este un vagon modern construit pentru prima data in 1961 de DB, vagon cuseta pentru turism cu treceri inchise, lungime de peste 25m (UIC-X)… pentru romani este o «veche-noua» cunostinta, actualul AcBcmee de la CFR :)

s.a.m.d...

Sistemul e valabil pentru epocile II si III, pana in 1968. apoi, de exemplu un BĂźm-61 devine in epoca IV un Bm234 sau Bm235, un WLABĂźm-61 un WLABmh174 si sistemul se pastreaza pana astazi la DB AG, cu mici adaptari pe masura evolutiei tehnologice
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat