DRG 1920 - 1936

Colectii personale de trenulete
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mie Sep 05, 2007 1:33 pm

Am sa ma coretez singur: nu toata epIIc e DRB ci doar incepind din 1938 cind odata cu' Anschluss'(alipirea Austriei) a fost preluat tot parcul rulant austriac:si iar un exemplu:
[Link Removed for Guests]

O locomotiva austiaca inscrisa in circulatie ca Br.13-4

[Link Removed for Guests]

si o alta dar model Micro Metakit
Ultima oară modificat Lun Noi 26, 2007 1:32 am de către drg, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Vin Sep 07, 2007 1:13 am

sa revenim totusi la povestioarea colectiiei mele.Dupa cum spuneam la inceput (ani 90-91) am vrut sa merg pe Ep.I si am vazut dupa o febrila stiudiere a cit mai multe cataloage ca oferta pt Ep.I este subtire(de unde sa stiu ce o sa urmeze)Rivaross cu cea mai larga oferta abia avea 5 modele.Asa ca am, schimbat macazul si am trecut la Ep.II.M-am pus pe informare si am ajuns la concluzia ca Ep.IIb ar fi ideala pt. mine:sint si lok-surile preluate de la Laenderbahn cit si cele NOI(einheits),au schema de vopsire draga mie si sint un pic mai ieftine decit versiunile de landbahn pt ca sa stiti ,parte financiara a contat mai tot timpul.
NU poti sa le ai pe toate in viata,deaceea trebuie sa facem mereu alegeri.Si formarea unei colectii tematice e o astfel de alegere.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Vin Sep 07, 2007 2:35 am

Pe masura trcerii timpului oferta de pe piata se imbogatea; toate firmele au inceput sa lucreze pe epoci ,unele fieme au revenit in forta (Brawa sau Piko) ,altele au 'reinviat' dupa colaps financiar si preluare de catre altii mai tari(Vezi Liliput , Rivarossi,Lima,Jouef,Arnold chiar de curind si Roco).
Ne mai facind fata avalansei de modele am hotarit sa mai restring inca o data aria temei si am renuntat sa mai achizitionez vreun model ce reproduce o locomotiva sau vagon Einheit(poti sa te lamuresti ce e cu acest termen la 'Discutii pe tema epocilor") = Unificare.Acum incerc sa achizitionez numai modele care reproduc materialul rulant preluat de DRG de la landuri.Cit despre Einheit-urli sint in stand-by pentru vremea cind m-or da banii afara din casa.
Iar acum cu nebunia asta de digital care m-a prins cu totul si pe mine nu mai fac fata nici la ce mi-am propus. Apropo de digital: stiti anul lui de nastere ? 1986!! va vine a crede ca exista de 21 de ani. Meritul introducerii pe piata ii revine firmei Maerklin.
Orice tema e buna am mai spus-o dar orcit de bogata, de bine informata,de pretioasa ar fi, atita timp cit tinem modelele in cutii sau cel mult in vitriune(cazul meu)vom fi niste modelisti frustrati daca nu construim si o diorama pe care sa vedem modelele dragi la lucru.Iar daca diorama pastreaza si tema aleasa atunci poti sa te consideri fericit. Dragii mei ,la lucru! :!:si pe miine.
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Lun Sep 10, 2007 10:17 pm

Ca orice modelist feroviar de cind ma stiu am visat la o diorama cu tot ce trebuie.Cel mai dureros impediment in realizarea visului e lipsa spatiului.Si asa te restringi, mai tai pe aici ,mai tai pe dincolo si te trezesti doar cu o mica bucatica din ce ti-ai dorit.Asa am patit si eu ,m-am hotarit sa fac numai o zona de depou pt locomotivele cu aburi, bine inteles pastrind epoca mea IIb.
Nu o sa va dau acum detalii de constructie ,ce pot sa va spun e ca munca inainteaza foarte greu.Tot felul de obstacole.lipsa de materiale mai la inceput, lipsa de scule care sa-ti usureze munca .sau chiar sanatatea au aminat progresul dioramei.Orcite obstacole a-ti avea nu dati rabat la detalii,fiti perfectionisti si veti
fi rasplatiti in cele din urma.Nu va lasati guvernati de zicala"lasa ca merge si asa"
In modelism nu exista aceasta vorba.Poate o sa va povestesc odata si despre constructia dioramei daca intereseaza pe cineva.Cam atat si pe curind
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Sep 10, 2007 10:39 pm

drg scrie:Ca orice modelist feroviar de cind ma stiu am visat la o diorama cu tot ce trebuie.Cel mai dureros impediment in realizarea visului e lipsa spatiului.Si asa te restringi, mai tai pe aici ,mai tai pe dincolo si te trezesti doar cu o mica bucatica din ce ti-ai dorit.Asa am patit si eu ,m-am hotarit sa fac numai o zona de depou pt locomotivele cu aburi, bine inteles pastrind epoca mea IIb.
Nu o sa va dau acum detalii de constructie ,ce pot sa va spun e ca munca inainteaza foarte greu.Tot felul de obstacole.lipsa de materiale mai la inceput, lipsa de scule care sa-ti usureze munca .sau chiar sanatatea au aminat progresul dioramei.Orcite obstacole a-ti avea nu dati rabat la detalii,fiti perfectionisti si veti
fi rasplatiti in cele din urma.Nu va lasati guvernati de zicala"lasa ca merge si asa"
In modelism nu exista aceasta vorba.Poate o sa va povestesc odata si despre constructia dioramei daca intereseaza pe cineva.Cam atat si pe curind
Ne intereseaza tot.
Aici trebuie sa spui ca la doctor :grin:

Nu uita drg ca Ep.II este o epoca "curtata" de multi modelisti dar inteleasa si redata foarte putin asa ca te asteptam.

Cu macheta reprezentand un depou chiar m-ai facut curios deoarece noi ceilalti facem o macheta pe care depoul daca este reprezentat este reprezentat mai modest.

Asa ca esti invitatul nostru sa ne spui prin ce ai trecut :lol:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Mie Sep 12, 2007 4:43 am

Sigur,va voi vorbi de diorama mea la alta rubrica dar aici sa continuam inca putin cu colectiile tematice si prin extindere cu diorame tematice.
Cine a avut ocazia prin anii 90 sa citeasca reviste de specialitate si mai ales cele din Germania ,a descoperit numar de numar(Eisenbahn Journal) o tema interesanta:se preznta o fofografie cu un tren (evident) din o anumita epoca si apoi incercarea de a reproduce cit mai exact fotografia in totalitatea ei.Si ce rezultate minunate.Si cita munca,cred. Sa identifici corect materialul rulant real,sa gasesti eventualul echivalent ca model,sa modifici modele existente sau sa construiesti altele de la 0.Dealtfel revista profita de ocazie si prezenta modelele modificate sau construite de la A la Z.Ce lectie de modelism !
Deaceea ramin adeptul desenului,imaginii,schitei tiparite, a revistelor in general.
Ideea acestei teme este mai veche dar intr-o forma mai simplista.Atit Roco cit si Fleischmann,Liliput,Rivarossi,au inceput de pe la mijlocul aniilor '80 sa produca seturi tematice in serie scurta (asa numitele einmalige serie).
De acord acum avem internetul ,dar mie tot imi mai place din cind in cind(cit mai des ar trebui) sa rasfoiesc o revista.Totdeauna invat cite ceva nou.
Si ca veni vorba de net,tema cu epocile se poate radicaliza pina a ajunge spre ex. la un singur an.Iata exemplu [Link Removed for Guests]
Diorama este SUPER la fel si modelele iar totul o mica opera de arta. La chestia asta ca modelismul e o arta voi reveni cit de curind.
Un alt site extrem de interesant care pastreaza aceiasi tema :un an .
[Link Removed for Guests]
Si un site bestial [Link Removed for Guests] extrem de bine informat, sint multe de invatat. 8)
Va las sa va delectati, pe curind. :bye:
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Oct 04, 2007 12:30 am

Imagine




RHEINGOLD

Un nume cu rezonanta istorica, un tren la fel de celebru ca multe altele
cu o istorie scurta, dupa unii, lunga dupa altii.

Inainte de a incepe povestea doresc sa spun ca acest material apartine prietenului meu drg,
material, la care mi-am adus si eu o mica contributie.iar contributia mea este minora.

Privind macheta trenului aflata pe unul din rafturile vitrinei unde
asteapta ca dioarama sa fie functionala pentru asi mai dezlipi, la propriu,
sabotii de frana de pe roti poate nu te impresioneaza prea mult.
Vazuta de aproape te impresioneaza acuratetea detaliilor, faptul ca vagoanele stau burduf in burduf, interiorul amenajat al acestora si
nu in ultimul rand faptul ca reprezinta macheta unui tren real ce a circulat cu multi ani in urma.

RHEINGOLD (Rinul de aur) are numele preluat, zice legenda,
de la opera “Das Rheingold” scrisa de Richard Wagner in 1869.

Creat de catre Germania ca o contrapartida la trenurile Orient Expres
acesta va lega Olanda de Elvetia cu traversarea Germaniei,
pe valea Rinului, pe o ruta ce insumeaza 662 Km.
Pasagerii veneau cu vaporul de la Harvich la Hoek van Holland, o localitate situata in apropierea Roterdamului,
unde se imbarcau in elegantul si luxosul tren.
Plecat din Olanda parcursul trecea prin Duisburg-Dusseldorf-Koln-Mainz-Mannheim-Karlsrue-Baden Baden-Freiburg,
pe teritoriul Germaniei, dupa care trecea in Elvetia si ajungea in statia terminus Basel.

Tractat in Olanda de locomotivele cu abur 3700, 3800 si 3900,
in Germania de BR18-3, BR18-4, BR38 si din 1930 de BR01,
in Elvetia de locomotiva electrica Ae 4/7 parcurge intregul traseu in 11 ore.
Prima aparitie in lume a Rheingoldului a avut loc la data de 15 mai 1928
cand doua garnituri complete pleaca simultan din Hoek van Holland si Basel trenurile purtand numerele FFD101 si FFD102.

A fost in serviciu intre anii 1928 si 1938.


O garnitura completa este compusa din cinci vagoane:
un vagon de bagaje, doua vagoane de cl. I si doua vagoane de cl. a II-a.

Vagoanele de clasa Pullman vopsite in albastru si crem aveau toate inscrisurile cu litere aurii.
Erau vagoane de o constructie speciala de 23,5 m, asezate pe doua boghiuri si au fost produse de catre firmele germane:
Wegmann, Credee, Westwaggon si Gorlitz.
Copiind, poate, moda vremii interiorul acestora a fost imaginat de catre designeri celebri fiind unele dintre cele mai luxoase vagoane.
Am scris mai sus ca vagoanele erau de o constructie cu totul si cu totul speciala.
Mai mult chiar garnitura era compusa din cinci vagoane toatal diferite din punct de vedere al functionalitatii.

Astfel:

SA4uk28
vagon de cl.I
56,6 to
20 de locuri, dotat cu bucatarie
4 bucati construite

SA4u28
vagon de cl.I
51,9 to
28 de locuri, fara bucatarie
4 bucati construite

SB4uk28
vagon de cl. a II-a
55,5 to
29 de locuri, cu bucatarie
6 bucati construite

SB4u28
vagon de cl. a II-a
52,8 to
41 de locuri, fara bucatarie
6 bucati construite

Vagoanel erau de tip salon avand si cate un compartiment
iar deservirea era facuta de catre personalul de la Mitropa.

Un desen reprezentand garnitura si celebra BR18-3

[Link Removed for Guests]

Un "stop cadru", imagine TV al programului SWR, reprezentand un interior de vagon in 1938

[Link Removed for Guests]

si doua imagini de data recenta

Interior vagon, cl. a II-a, autor fotografie Michael Frommel

[Link Removed for Guests]

Interior vagon cl. I, autor fotografie Y.Nischino

[Link Removed for Guests]



(va urma)


Pana atunci o semnatura mai deosebita si orice comentariu este bine venit aici
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
drg
Mesaje: 153
Membru din: Dum Mar 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de drg » Vin Oct 26, 2007 3:10 am

LDH e prea modest ,aportul meu la Rheingold sunt doar citeva informatii si modelele HO ce trebuiau prezentate.Majoritate informatiilor cit si ideea ii apartine lui LDH. De atunci tot incercam sa refacem sedinta foto si nu gasim timp,batu-l-ar focu' :mad: Dar prieteni nu pierdeti speranta,se intrevad zile bune pentru subiectul nostru. :bye:
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Oct 26, 2007 9:04 am

drg,

Continuam, asta este sigur, sa vedem cand
Vorbim la telefon
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4924
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Sâm Oct 27, 2007 7:04 pm

Salutare,
Daca tot am facut sedinta foto astazi pentru a face niste poze pentru expozitie, am facut si pentru acest subiect. Asa ca va prezint si vagoanele mele Rheingold,din pacate locomotiva BR 18.3 e putin defecta.
Asa ca prezentarea nu e completa :-( :-(

vagon de bagaje SPw4u-105 001
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

vagon de cl.I SA4uK-10 501
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
vagon de cl.I SA4u-10 508
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
vagon de cl. a II-a SB4u--10 714
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
vagon de cl. a II-a SB4uK-10 705
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
vagon de bagaje SPw4u-105 003
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Garnitura aproape completa
[Link Removed for Guests]

O mica corectura,trenul a mers pana in 1939,nu 1938
Si daca nu stiti acest site sigur va va place.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 08, 2007 2:42 pm

Revenind la garnitura RHEINGOLD a lui drg vom trece in revista atat vagoanele cat si locomotivele care au tractat pe teritoriul Germaniei acest tren.
Din punct de vedere al alcatuirii garniturii aceasta este corecta si, precum garnitura lui Gam3, este formata din cinci vagoane: un vagon de bagaje, doua vagoane de Cl.I si doua vagoane de Cl. a II-a.
Fotografiile sunt facute pe macheta in lucru a lui drg. Este o lucrare de anvergura ce, in final, o sa fie reprezentarea la scara 1:87 a unui depou cu toate facilitatile pentru intretinerea si repararea materialului rulant.

Inapoi la garnitura. :grin:

Garnitura a circulat in formatia prezentata mai jos: vagonul de bagaje, vagoanele de Cl.I si vagoanele de Cl. a II-a spre deosebire de Orient Expres care avea la capete cate un vagon de bagaje.

[Link Removed for Guests]

Si acuma sa le luam putin in ordine:

Vagon de bagaje SPW4u

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

SA4uk28, vagon de cl.I
20 de locuri, dotat cu bucatarie

si

SA4u28, vagon de cl.I
28 de locuri, fara bucatarie

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

SB4uk28, vagon de cl. a II-a
29 de locuri, cu bucatarie

si

SB4u28, vagon de cl. a II-a
41 de locuri, fara bucatarie

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vagoanele, dupa cum bine se observa, sunt luminate si ruleaza impecabil.
Am avut ocazia sa le vad ruland pe intuneric "trase" de BR15 care nu avea ce cauta acolo dar fiind una din febletile mele drg a zis: "hai fie si asa" :grin:
Vreau sa va spun ca lumina, la tensiune maxima, este impecabila, placuta si uniform distribuita parca ar fi fost facuta cu lampi clasice cu filament.

Gradul de detaliere al acestora este ridicat. Nu stiu ce ar mai trebui adaugat. Chiar elemnte care nu se vad cand vagonul este pe linii, fiind plasate sub sasiu, sunt reprezentate.
Cuplele scurte permit acel "burduf in burduf" care confera un plus de realism modelelor.

(va urma)
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 08, 2007 4:19 pm

Asa cum am scris mai sus garnitura " RHEINGOLD" a fost tractata pe teritoriul Germaniei de BR18-3, BR18-4, BR38 si din 1930 de BR01.

BR18.3

[Link Removed for Guests]

Imagine


Formula constructica 2'C1'h4v.
Cu o putere de 1950 CP dezvooltati de cei patru cilindri de forta la o presiune maxima de 15 bar, o masa totala in ordine de mers de 97 to si rotile motoare cu un diametru de 2100 mm era capabila sa tracteze la viteza de 100 Km/h trenuri cu o masa totala de 525 to.
Datorita performantelor sale dintre care viteza maxima nu este de neglijat pentru o locomotiva in serviciu, 140 km/h, a fost utilizata la tractiunea trenurilor de rang expres.
Adusa la DRG a circulat sub numerele: 18.301, 303, de la 311 la 319 si de la 321 la 328.
Statii de domiciliu: Offenburg, Hamburg-Altona si Bremen.

Dupa razboi la DB au ajuns trei masini: 18.316, 319 si 323.

Modelul este o realizare impecabila. Foarte multe detalii, raspuns la tensiuni mici si un rulaj foarte bun.
Producator Liliput

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Vin Noi 09, 2007 8:40 pm de către LDH, modificat de 3 ori în total.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Noi 09, 2007 12:41 pm

O alta locomotiva folosita pentru tractiunea garniturii "RHEINGOLD" este BR18.4 sau S3/6 Bay.

S3/6 = Schnellzuglokomotive 3/6
Daca primul termen nu mai trebuie tradus, 3/6 este corespondenta pentru trei osii motoare si un total de 6 osii ale locomotivei.

[Link Removed for Guests]

Un desen foarte frumos al masinii

Imagine

[Link Removed for Guests]

Un plan cu S3/6:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

O carte:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Este o locomotiva cu abur cu patru cilindrii de forta.
Prima S3/6 a fost livrata liniilor bavareze de catre uzinele Maffei in anul 1908.
Demn de remarcat este perioada lunga de serviciu care se intinde pe 25 de ani ceeace denota ca masina era foarte robusta si bine echilibrata in functionare.

Pentru comentarii va astept [Link Removed for Guests]

(revenim cu completarile)
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Noi 13, 2007 12:36 pm

Legat de modelul real mai multe date, inclusiv cele tehnice [Link Removed for Guests]

Revenind la BR18.3, modelul prezentat este produs de Liliput..

Modelul BR 18.4, model scos pe piata de catre Roco.
este o locomotiva foarte bine detaliata. Foarte multe accesorii aplicate. Ruleaza impecabil si foarte silentios. Are transmisie prin cardan, din tender, la rotile motoare.

Cateva imagini cu modelul:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Se observa efortul depus de Roco pentru o realizare de exceptie numai daca urmarim detaliile: finetea spitelor si a contragreutatilor de la rotile motoare, culoarea rosu mai inchis care estompeaza in totalitate plasticul dand senzatia de metal, osiile rotilor vopsite.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si acum "cireasa de pe tort" [Link Removed for Guests] iar cu impresii si pareri va astept la [Link Removed for Guests]

Urmeaza BR 01
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Noi 13, 2007 1:24 pm

Cum am mentionat mai sus incepand din 1930 la tractiunea RHEINGOLD-ului a fost adusa BR01.

Aceasta masina a fost construita intre 1926 - 1938,in mai multe variante, de catre uzinele germane AEG, BMAG, HENSCHELL, HOHENZOLLERN si KRUPP.

Formula constructiva 2'C1'h2 specifica locomotivelor de tip Pacific.
Diametrul rotilor motoare de 2000 mm si puterea de 1648 Kw imprimau locomotivei o viteza maxima de 120 - 130 km/h

[Link Removed for Guests]

Locomotiva restaurata si pregatita pentru trenurile nostalgice

[Link Removed for Guests]

Interiorul marchizei cu postul de conducere

[Link Removed for Guests]

Mai multe detalii despre original [Link Removed for Guests] si [Link Removed for Guests]

Modelul din colectia lui drg este produs de ROCO.
Cred ca imaginile vorbesc singure despre realizarea la scara

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Deoarece nu am avut timp BR38 ramane pentru data viitoare.

O mentiune.
Am incercat, pe cat posibil, sa fotografiem masinile in pozitia care-i place cel mai mult lui mpursu pentru un eventual studiu.
Din cate am constatat noi nu sunt necesare modificari ale ambielajului.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat