Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Reconditionarea unui Nohab vechi de 25 de ani

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Reconditionarea unui Nohab vechi de 25 de ani

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 01, 2007 3:53 pm

Reconditionarea unui Nohab vechi de 25 de ani

Ultima piesa din darul lui Cominovici, nohabul, arata cel mai nasol. Groaznic pot sa spun. Era spart in doua locuri si cu o tentativa anemica de lipire cu...prenadez, peste care se aplicase un strat de vopsea neagra. Lipitura era nelalocul ei, crapatura se vedea de la 7 metri. Lipseau geamurile sau erau sparte...
Lipseau tampoanele si sistemul de iluminare, voseaua era scorojita in proportie de 70%, prismele de iluminare erau fie pline de vopsea neagra, fie sparte si relipite, fapt care impiedica evident propagarea luminii. Farurile (mastile lor) erau sparte la unul din posturi. Lipseau doua din cele patru scari de acces in cabine! Etc., etc., etc...
Motoarele inecate de mizerie si cu carbunii varza si la limita.
Imagine de cosmar (initiala):
[Link Removed for Guests]
Trec peste faza cu reparatul motoarelor, care acum merg super-luminic si fara zgomot...
[Link Removed for Guests]
Am inceput cu rabdare prin a indeparta vopseaua folosindu-ma de lichid de frana la sfatul lui Silviu!
[Link Removed for Guests]
Am curatat apoi filtrele de aer si adezivul de pe spartura initiala...
[Link Removed for Guests]
Am lipitit la loc, am chituit si am slefuit bine sparturile astfel incat la final nu s-a mai vazut nicio urma a lipiturii. Apoi am decupat mastile sparte ale farurilor caci nu se mai puteau repara.
[Link Removed for Guests]
Am facut alte masti la farurile distruse...
[Link Removed for Guests]
Am inceput revopsirea masinii. Initial am vrut sa o fac in doua culor, resp. rosu si negru, dar m-a nemultumit vopseaua rosie si am renuntat la ideea bicolora...
[Link Removed for Guests]
Am preferat asa...
[Link Removed for Guests]
Din fir dreptunghiular de alpaca, am facut scarile lipsa...
[Link Removed for Guests]
... pe care le-am montat in locul lor prin niste gauri de 0.5 mm si le-am fixat cu picatura. Apoi am facut montajul ledurilor bicolore pentru farurile de jos. Galben-pal inainte si rosu pe mers inapoi.
[Link Removed for Guests]
Am facut apoi sablon pentru geamuri si le-am taiat din folie de acetofan. Le-am lipt cu picatura!
[Link Removed for Guests]
Acelasi lucru cu ledurile si pentru postul 2 iar in farul central am bagat led alb. Cele doua bipolare prin rezistor de 850 ohmi iar cel alb prin rezistor de 1100 ohmi si dioda de compensatie in invers-polaritate (pentru protectie).
[Link Removed for Guests]
Iluminare pe mers inainte...
[Link Removed for Guests]
...si pe mers inapoi!
[Link Removed for Guests]
Produs final...
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

va urma (inscriptionarea) dar...nu se stie cand!
Ultima oară modificat Lun Apr 07, 2008 2:40 pm de către Prognosis, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
gaby7291

Mesaj de gaby7291 » Sâm Sep 01, 2007 4:15 pm

8O 8O 8O BRAVO NOTA 10 ! pacat ca n-avem mai multi colectionari de acest nivel.ai multa rabdare vad,sa faci asemenea reparatii.as incerca si eu ,dar nu gasesc locomotive din acestea foarte vechi.nohabul acesta este epoca III sau IV,dar si loco este tot din vremea aceea.aceste loco . vechi reconditionate ar trebui sa fie mai scumpe decit unele noi.( asa ca la timbre cu cit e mai vechi cu atit e mai scump)
nu ai aratat cum ai vopsit-o. ce ai folosit?
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 01, 2007 6:44 pm

Dupa ce m-am jucat un pic cu ea si am rulat-o, mi-am dat seama ca nu cade bine deloc lumina alba (tip xenon) la o masina din epoca III, asa ca am schimbat ledul alb cu unul galben, care e si mai putin pretentios. Astfel am renuntat la conectarea separata (ledul alb nu lucreaza in paralel cu alt tip de led), am ajuns astfel sa cuplez intreg grupul de trei leduri intr-o singura conectare prin rezistor de 850 ohmi. Nici nu mai este nevoie de dioda de compensare intrucat fiind alimentat farul central in paralel cu alte doua diode bipolare, compensarea la suprasarcina negativa se face prin jonctiunea a doua a bipolarei! :grin:
[Link Removed for Guests]
Grupul de iluminat montat in masca frontala:
[Link Removed for Guests]
Parca e mai real asa nu?
[Link Removed for Guests]
Si iat-o la treaba...
[Link Removed for Guests]
Trebuie sa va spun ca satisfactia este enorma! Nu face nimic, cat face sa vezi munca ta cum da roade!
Pe de alta parte, am testat-o si pot sa va spun ca nicio masina noua a mea nu trage cat asta! Am bagat dupa ea toate cele 55 de vagoane ale mele si le duce. In micul meu circuit, ultimul vagon din cele 55, venea aproape la 60 cmm de fata locomotivei! Adica mai ara putin si inchideam cercul. Si le-a dus pe toate. Sunt incantat. Cum fac rost de letraset galben, o inscriptionez caci nu avea prea multe scrise in varianta originala. Era doar o stea galbena pe bot si inscriptia "MAV" !


va urma ( cel mai probabil voi reconditiona V200 dar am probleme cu motorul)
Ultima oară modificat Lun Apr 07, 2008 2:50 pm de către Prognosis, modificat de 3 ori în total.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Sep 01, 2007 11:46 pm

Prognosis scrie:... Si le-a dus pe toate. Sunt incantat. Cum fac rost de letraset galben, o inscriptionez caci nu avea prea multe scrise in varianta originala...
Letraset de unde? Nu am mai vazut prin librarii de prin 1985.
Daca ai vreo sursa sunt si eu interesat.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Dum Sep 02, 2007 10:34 am

Letraset?Ce este letrasetul?Mersi
a.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Sep 02, 2007 10:48 am

Sunt litere (un set de diferite marimi) pe o folie de plastic care se transfera pe suport prin apasare ("smangalire" cu un creion).
Le "lipesc" foarte bine de suport.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Sep 02, 2007 11:49 am

LDH scrie:Letraset de unde? Nu am mai vazut prin librarii de prin 1985.
Daca ai vreo sursa sunt si eu interesat.
aveam o gramada pe acasa,acum ar fi bune.insa literele nu ramaneau in
intregime pe suport,se lipeau tot timpul stirbite.sa dau sfoara in tara,poate au mai ramas cateva :grin:
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 02, 2007 1:08 pm

@cosmin
mie imi trebuiesc albe sau galbene
daca ai,pls da-mi si mie macar cat sa inscriptionez nohabul :grin:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Sep 02, 2007 5:06 pm

Felicitari, Prognosis! :aplauze:
Imi place cum ai rezolvat iluminarea farurilor 8-).
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Dum Oct 14, 2007 12:41 am

bine lucrat. chiar foarte bine pentru ce a fost la inceput, doar o epava. cei mai multi cred ca am fi renuntat la ea...
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Apr 03, 2008 6:45 pm

Salut Prognosis felicitari pentru reusita.
Vreau sa o reconditionez un V180 pe scara N si am nevoie de cateva sfaturi de la tine.
Lichidul de frana este nou sau ai folosit unul uzat?
Cu ce ai vopsit caroseria ,cu aerograf sau cu pensula?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Apr 03, 2008 6:55 pm

sogard_2003 scrie: Lichidul de frana este nou sau ai folosit unul uzat?
Trebuie sa fie nou
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Apr 03, 2008 7:03 pm

Multumesc LDH :wink:

Mai astept lamuriri despre vopsire...
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Apr 03, 2008 7:06 pm

Prognosis, el trebuie sa dea
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Joi Apr 03, 2008 7:18 pm

@sogard_2003

Am folosit lichid de frana nou, curat! Vopseaua am aplicat-o la pensula, in doua straturi!


Succes!
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”