Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Sentinel-Cammell

Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 578
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Joi Dec 08, 2011 1:43 pm

Si eu apelez la cei ce pot scana pozele.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Dec 15, 2011 8:34 am

Automotorul simplu, lateral si sectiune:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Nu am vazut niciodata o schita cu "fata" acestor automotoare.
Victorian, fotografii sunt mai multe insa nu am originalele ci doar reproducerile din presa vremii si toate sunt de calitatea celei prezentate mai sus.
Imaginile sunt luate in Gara de Nord la drumul inaugural traditional pentru CFR, Bucuresti-Predeal, dar si pe sectiile Bacau-Piatra si Craiova-Calafat acolo unde aceste motoare au desfasurat mare parte din activitatea lor.
Din motive de copy-right nu le pot posta aici.

O sa revin si cu un scan dupa schita automotorului dublu.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Dec 19, 2011 1:06 pm

Un articol foarte interesant despre folosirea generatorul de abur cu ardere catalitica Traian Vuia pe unul din automotoarele CS duble (experiment)

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5026
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Mai 22, 2015 10:25 am

Din inventarul general din august 1936:

vagoane automotoare cu aburi de cl a 2 a si a 3 a, cu 4 osii
BCAMmot 501 - statia de domiciliu Cluj-Dej
BCD 502 - statia de domiciliu Cluj-Dej
BCD 503 - statia de domiciliu Cluj-Dej
BCD 504 - statia de domiciliu Bucuresti
BCD 505 - statia de domiciliu Bucuresti
BCD 506 - statia de domiciliu Bucuresti

vagoane automotoare cu aburi de cl a 2 a si a 3 a, cu 6 osii
BCYMDmot 601 - statia de domiciliu Bucuresti
BCD 602 - statia de domiciliu Iasi
seria corecta conform ord.nr. 82445 RA 1937 - BCIIMDmot
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Oct 16, 2015 1:49 pm

Fotografii de presa:

1932: unitate simpla in drum de proba Bucuresti Nord-Ploiesti.

[Link Removed for Guests]

1933: unitate simpla in gara Bacau, gata de drum spre Piatra Neamt:

[Link Removed for Guests]

1933: unitate simpla legata de un vagon clasa in gara veche din Craiova gata de plecare spre Calafat:

[Link Removed for Guests]

PS: imaginile sunt scanate din presa acelor ani, nu le am la o calitate mai buna.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 578
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Mar Oct 20, 2015 9:04 pm

Un mare multumesc Catalin!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Joi Mar 09, 2017 12:18 pm

Din presa vremii:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

colectia ziarului Adevarul, diverse numere din toamna lui 1932
All aboard !
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 185
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de AlexD » Joi Mar 09, 2017 3:12 pm

Mai era unul din 28 februarie 1930, care cred ca e util.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 578
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de ICRA » Joi Mar 09, 2017 9:34 pm

Povestea continuă, complicată mașinărie.
Oare avem destule date pentru un model?

Când o să am timp o să traduc și puțină istorie despre producător, asta daca nu o face altcineva înaintea mea.
sesamcave
Mesaje: 721
Membru din: Vin Apr 01, 2016 8:06 pm
Localitate: Brexit country.
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de sesamcave » Vin Mar 10, 2017 1:35 am

Va salut,
Ca si model, este produs de firma britanica NU Cast, dar la 1:76, OO.

Mai jos e un link cu un tip ce la si construit.
Kit-ul e din "white metal".
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Totodata, se gasea de cumparat si aici :
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Detalii si aici :
[Link Removed for Guests]

Personal, am vazut kitul de vanzare pe Ebay acum ceva ani, cam tot atunci cand a inceput si subiectul...
Marius.
HO...HO...HO.....si HOe...HOe...HOe...dragii mosului....
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Roco Multimouse.....Am aceasta centrala ...
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Vin Mar 10, 2017 4:25 am

Firma a produs multe variante ale acestor automotoare, exportate prin India, Palestina etc. Plus cele produse pentru retelele din UK, fiecare dupa cerinta beneficiarului.

Modelul de mai sus ....e una din multele variante, dar cam atat.

Da Andrei, cam exista informatia.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 578
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de ICRA » Vin Mar 10, 2017 10:25 pm

Sesamcave mulțumesc.

Cătălin nici măcar boghiurile nu sunt asemenea modelelor englezești?
Mai ai schița automotorului dublu?
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de victorian » Sâm Iun 10, 2017 7:52 pm

Salut,

Ca sa-ti faci o idee despre interiorul automotoarelor romanesti, iata cateva imagini dintr-o brosura a fabricilor Sentinel din 1929, pusa pe un forum de un entuziast britanic in urma cu cativa ani. Iata discutia aici:

[Link Removed for Guests]

Coperta brosurii poate fi vazuta de la postarea domnului Phil Traxson din 10 iunie 2010 iar mai jos, la 11 iunie 2010 o poza color a automotorului LNER postata de ArthurK si in continuare doua imagini ale caldarii verticale iar la pagina urmatoare doua imagini ale postului de comanda, trei detalii ale motorului cu aburi, o imagine a structurii corpului, o imagine a boghiului motor si a celui purtator, toate identice automotoarelor romanesti! Enjoy!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Chode
Mesaje: 116
Membru din: Sâm Dec 06, 2008 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de Chode » Sâm Iun 10, 2017 8:25 pm

Super!
Multumesc pentru detaliile acestea grozave. Sunt foarte importante pentru construirea unei machete.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Sâm Iun 10, 2017 10:00 pm

Dragii mei,

o sa scriu un post mai lung si sper sa aveti rabdare sa-l cititi si, mai important, sa nu trageti concluzii pripite. Plecati de la premisa ca sunt bine intentionat.

1. incercati sa faceti distinctia intre automotoarele CS facute pentru diverse administratii din lume si cele pentru Romania. Au fost multe tipuri, plecand de la o baza comuna. S-au construit pentru UK dar si pentru coloniile britanice din Africa si Orient, dupa cum dorea propitarul. Daca urmariti mai multi iepuri .... nu ajungeti la destinatie. E utila o discutie despre aceste automotoare insa, ma repet, doar baza si conceptul erau comune cu ale CFR. Blueprint-ul din pagina anterioara e folositor in masura in care trebuie inteles conceptul insa in afara de boghiul nemotor si conceptul general trebuie sa fim intelepti, si nu am nicio indoiala ca sunteti, sa realizati ca ce am avut noi era...pe aproape.

2. administratia CFR avea un bun obicei candva. Vedea un model in lume, facea un caiet de sarcini si il trimitea la producator. De aia Pacificul CFR semana cu S3.6 dar nu "rasare". E pe acolo dar cand vrei sa faci o macheta derivand din S-ul teuton vezi ca nu poti sa folosesti mare lucru. Modelele erau construite dupa specificatiile CFR, dupa nevoile noastre, asa cum erau ele atunci. Bune, rele...areau ale noastre. Poate mosul lui nea Marin, plecand cu papornita plina de praz din Calafat la Craiova nu avea nevoie de geamurile cu deschideri mari precum avea nevoie beduinul care folosea automotoare CS la granita Saharei. AC nu exista, deci deschiderea geamurilor era extrem de importanta cand iti bate desertul in traverse, dar pe plaiuri muntenesti nu era mereu nevoie. Automotoarele noastre ..erau ale noastre. Da, toate aveau un compartiment de conducere, un compariment pentru caladarea verticala si evident...unul de pasageri. Ca de asta era nevoie. Cum aratau ele, cat de mari erau....hmmmmm.

Pai avem poze pe internet. Minunata inventie ! Dar ele prezinta diverse produse ale uzinelor CS. Daca eu scriu undeva, seamana cu un automotor Malaxa, la ce va ganditi ?
La seria 77, seria 750, seria 1000, la cele 200 buc provenite din vagoane de calatori si care erau de X feluri ?
Vedeti, cam asa e cu automotoarele astea. O sa gasiti pe internet z variante insa noi avem o brosura faina a lui Zanescu numita "Automotoarele la CFR" tiparita in '37 parca si care era disponibila gratis candva ca pe forumul Transira. Nu mai e acolo, nu-i pacat. Vreo doua exemplare le am in biblioteca. Avem acolo poze alb negru cu interioarele, pe clase, avem poze cu sala masinilor (stiu, e un termen din marina) etc...

Si, pentru ca erau o noutate la CFR, avem ceva poze, postate de mine mai sus, aparute in presa romana. Si, subsemnatul mai are niste poze din presa britanica, o schita a unitatii simple destul de buna sa scoti ceva ok (cu dimensiunile in sistem anglo-saxon, dar nu-i suparare ca avem conversie pe cel mai simplu telefon azi). Nu le-am postat la subiect nu pentru ca nu vreau ci pentru ca mi se cere ajutorul la multe subiecte, public sau in privat, si jur ca nu am timpul fizic sa ma impart desi imi doresc sa ajut pe cat mai multi.

Cineva a pronuntat aici un cuvant magic: "macheta". Daca cineva se incumeta sa scoata un model, nu ma intereseaza de care, printat, holograma, proiectie pe cer (glumesc) eu il ajut cu placere si postez ce am. Cred ca se gasesc doritori. A circulat prin Ardeal prin Moldova si Muntenia. Ii impacam pe toti cei care doresc un subiect inedit de epoca 2....Mai putin pe prietenii dobrogeni ca parca pe acolo nu a fost.

O unitate simpla cred ca merita facuta si la HO si la N. Eu fiind un modelist teoretician nu ma pronunt. Cred insa ca un print mi se pare mai potrivit decat adaptarea a ceva existent pe piata si care necesita atatea modificari ca....iti piere "cheful"....

Luati textul meu asa cum e. Sunt un pasionat de istorie CFR si de aceste automotoare in special de multi ani si care cumva nu vreau sa vad ca va pierdeti resursa de timp, a naibii de importanta azi, cautand automotoare CS prin Palestina, Algeria, etc...Nu e o gluma, variante ale acestor automotoare au circulat si acolo....dar...erau destul de diferite de cele care circulau pe la Segarcea, Piatra Neamt sau Dej.
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Automotoare”