Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Caile Ferate "La Ursu"

Colectii personale de trenulete

Moderator: rrzxxx

Scrie răspuns
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de dac » Mar Noi 15, 2016 9:56 am

Poate trebuie... rodat?
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Mie Noi 16, 2016 10:54 am

S-a încercat și rodajul, respectiv rulare înainte / înapoi cu viteză moderată etc., dar manifestările audio nu au dispărut :-P
Cunoașteți o simpatică lege a lui Murphy, care spune că "un lucru se declară perfect atunci când mai are nevoie de câteva mici corecții, iar efectuarea acestora îl vor compromite total" ? :grin:
Din aproape în aproape, (cred din nou că) am identificat sursa cârâitului, respectiv angrenajele roților tenderului. Astfel am observat că nu erau unse nici lagărele roților tenderului, nici roțile dințate și nici axele acestora, deci... le-am uns EU generos cu o unsoare siliconică pe care o mai folosisem cu succes în cazuri similare. Spre marea mea bucurie, cârâitul a dispărut total :aplauze:
Foarte încântat, am plasat din nou BeRea39 pe ovalul temporar de cale ferată și am lăsat-o în funcțiune cu viteza 14 (din 28). A dat ea niște ture foarte frumos, după care a început să se tot oprească brusc cu farurile stinse, iar după circa o secundă își aprindea farurile și pleca mai departe, iar se oprea etc. Da'asta ce-o mai fi?!
Rapid BeRea39 s-a întors pe rollertester și am căutat CV30. De ce tocmai acesta? Fiindcă locomotiva este înzestrată cu un decodor train-O-matic, iar CV30 ne spune dacă a fost ceva în neregulă în timpul funcționării. Surpriză!!! Am găsit valoarea 1, adică scurtcircuit la motor! De unde așa ceva, din moment ce am avut grijă să lucrez corect și să nu se atingă nimic?! Atunci m-am uitat mai bine la ecranul Tomprogrammerului și am observat un curent consumat de peste 600mA 8O
Asta-i bună!!! De unde și până unde asemenea curenți?!? La mersul în ambele sensuri se absoarbe acest curent foarte consistent, dar protecția la scurtcircuit se declanșează numai la mersul înainte. Prin comparație, BeRea17 Fleischmann consumă doar vreo 120mA, cu luminile aprinse și cu sunetul oprit, la aceeași viteză 14 din 28. Tenderele locomotivelor BR39 și BR17 sunt acum identice, datorită operațiilor descrise anterior.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de dac » Joi Noi 17, 2016 11:01 am

Praf de carbune pe rotor. Se desface motorul, se sterge rotorul cu alcool isopropilic si se rodeaza apoi in aer motorul fara sarcina, conectat la o baterie de 9V. (5min)

Dupa asamblare, rodaj pe sine (curate) 60min (2x30 sau 4x15), la 3/4 din viteza maxima. Motorul se incalzeste nitel, dar nu se incinge.
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Vin Noi 18, 2016 10:49 pm

În momentul de față, ambele locomotive Fleischmann sunt în perfectă stare de funcționare și sunt din nou găzduite în cutiile lor :aplauze:
Practic, eu descrisesem o versiune mult scurtată a operațiunilor, care fuseseră mult mai ample - schimbate motoarele pe șasiuri, inversat șasiurile între cele două locomotive, montări/demontări etc. Printre aceste multe operațiuni, la loc de cinste (daaa, sigur :grin: ) se află ungerea cu unsoarea aceea siliconică :-P , ceea ce a declanșat frânările acelea foarte intense și, deci, creșterea foarte drastică a curenților absorbiți de motoare :oops:
Atât motorul nou, cât și cel identic aflat deja în tenderul BeRii17, sunt OK și, singure, absorb curenți de 150-180mA. Din cauza unsorii respective, angrenajele au devenit foarte greu de mișcat și, deci, curenții au crescut foarte mult. Am pulverizat pe angrenaje spray Kontact cu alcool izopropilic, iar situația a revenit la normal 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Sâm Noi 19, 2016 11:28 pm

Din aceeași cutie cu piese au mai apărut următoarele:
Imagine [Link Removed for Guests]
1) una bucată cazan complet BR50 cu deflectoare Wagner, cu numărul 50.2487;
2) una bucată semi-carcasă tender BR50, cu numărul 50.2487;
3) una bucată set 3rei capace sertare BR50.
Găsiți continuarea [Local Link Removed for Guests] 8)

LATER EDIT: din cauza unor schimbări apărute la Photobucket, se pare că nu mai sunt permise linkurile directe către imaginile stocate acolo în conturi gratuite, ceea ce a dus la "dezactivarea" pozei din stânga, respectiv la "mascarea" ei cu acel dreptunghi gri în care scrie "Please update your account etc". Totuși, am descoperit că linkul-miniatură obținut cu opțiunea "IMG Thumb" (încă) mai este funcțional, așa că... l-am inserat lângă imaginea inițială :grin: . Prima imagine mai poate fi accesată prin right-click pe ea, apoi click pe opțiunea "Deschide imaginea într-o filă nouă".
Ultima oară modificat Dum Iul 02, 2017 1:58 pm de către mpursu, modificat 1 dată în total.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Dum Noi 20, 2016 1:58 pm

Astfel, piesele din pachetul sus-menționat au contribuit la îmbunătățirea următoarelor mijloace fixe din patrimoniul Căilor Ferate "La Ursu":
1) cisternă Piko - mecanisme de cuplare apropiată Fleischmann;
2) locomotivă diesel BR112 Roco - pluguri de zăpadă;
3) locomotivă cu aburi BR39 Fleischmann - motor tender, șasiu și element de prindere, toate noi;
4) locomotivă cu aburi BR50 Roco - cazan cu deflectoare Wagner și carcasă inferioară tender, ambele noi.
Acum poate fi declarată rezolvată această mega-acțiune, deci toate aceste mijloace fixe intră înapoi în cutii și își reiau locurile din dulap, până la următoarea (re)instalare a susnumitelor căi ferate 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”