Caile Ferate "La Ursu"

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Mauritius
Mesaje: 426
Membru din: Lun Feb 18, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de Mauritius » Vin Aug 12, 2016 7:36 am

Iti trebuie un DKW nou si nu mai cotrobai in burta lui . Curata cu grija acele de la macaze fara materiale abrazive si verifica oxidarea acelor sarme de contact periodic . Gasirea sarmei care a sarit din penseta se face cu aspiratorul , poate fi unde te astepti cel mai putin .
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Vin Aug 12, 2016 9:27 am

Între timp mi-am amintit despre un document care povestește în detaliu despre "gândirea" macazurilor Fleischmann și... l-am găsit!

[Link Removed for Guests]

Eeeeei, dar acest docOment (vorba lui Caragiale) m-a luminat zdravăn :grin: , fiindcă îmi arată clar că cele două poziții "gânditoare" nu puteau să-mi facă probleme, chiar și în absența punților amintite anterior. În poziția de traversare a DKW-ului fără schimbarea liniei, micro-contactele interne izolează una de alta cele două linii care se intersectează și permit trecerea curenților între capetele opuse, deci linia mea de programare putea primi tensiune de la linia din exterior. În poziția de traversare cu schimbarea liniei, micro-contactele izolează una de alta cele două jumătăți ale DKW-ului și permit trecerea curenților între capetele alăturate, deci linia mea de programare putea primi tensiune de la linia din interior. Cu toate acestea, cu punțile aflate la locurile lor (!!!), destul de frecvent linia de programare rămânea fără curent atunci când treceam DKW-ul în această poziție, și curentul revenea dacă schimbam de câteva ori poziția DKW-ului. Deci... UNDE era de fapt problema?!
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Vin Aug 12, 2016 9:40 am

Concluzia la care eu am ajuns este că... au fost două probleme, una externă și una internă. Se pare că una dintre punți nu făcea contact perfect între șinele respective (extern), dar și un micro-contact nu-și făcea datoria 100% (intern), iar combinația dintre aceste două disfuncționalități îmi lăsa fără curent linia de programare. Inversarea DKW-ului poate că m-ar fi ajutat, dar... puteam eu să NU cercetez "dedesubturile" acestei chestiuni? :-D
Oricum, acest DKW a lucrat intens la căile mele ferate încă de la schimbarea liniilor RocoLine-cu-terasament cu liniile Fleischmann Profi-Track, deci... poate că e timpul să mă gândesc la altul nou, dar asta dacă-și-numai-dacă nu reușesc să-l repar :fluierat:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Sâm Aug 13, 2016 9:16 pm

Răsfoind eu simpaticul nostru forum... am găsit acest [Local Link Removed for Guests] :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Dum Aug 14, 2016 9:47 pm

Știți vorba care spune că... un anume personaj ;-)... nu-i chiar așa de negru? :grin:
Imagine
Deformările pe care probabil le puteți vedea în jumătatea de sus a DKW-ului nu împiedică trecerea trenurilor, iar faptul că piesa metalică dintre ele este acum ridicată cu o fracțiune mică de milimetru mai sus decât piesa omoloagă de lângă ea nu prezintă probleme de rulare. Și așa traversarea DKW-ului se petrecea totdeauna cu hurducături, așa că aceste mici neuniformități suplimentare nu aduc atingere funcționării normale. Deci... se pare că totul e bine când se termină cu bine 8)
Adică... se va termina cu bine după ce voi face conexiunile respective cu văpsea conductoare și după ce voi asambla DKW-ul :-D
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Lun Aug 15, 2016 3:31 pm

Un pic de cercetare trenulistico-științifică :grin:
Imagine
Astfel, se justifică amplasarea celor două punți interioare 1-2-3 și 4-5-6 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Mie Aug 17, 2016 6:18 pm

Dacă tot am pomenit văpselele conductoare... voi ce mai cunoașteți sau poate chiar utilizați, în afară de Loctite Circuit+ (nr.art.3863), cu posibilitate de achiziție din magazinele noastre? :grin:
Vopselele conductoare pe bază de apă nu-și au locul aici, deoarece nu doresc ca acestea să se dizolve în timp din cauza umidității ambiante.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Joi Aug 18, 2016 10:50 pm

Am plasat două sârme de dimensiuni potrivite peste cele două grupuri de pad-uri, după care le-am acoperit cu straturi foarte generoase de Loctite Circuit+ :grin:
Ohmmetrul meu cu semnalizare acustică salută acum cu beep-uri orice combinație ale șinelor stânga-stânga și dreapta-dreapta, deci se pare că operațiunea de digitalizare permanentă a DKW-ului a reușit :aplauze:
Mai aștept 1-2 zile să se usuce complet vopseaua conductoare, apoi mă apuc de reconstituirea simpaticului & năzdrăvanului component de cale ferată 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Mar Aug 23, 2016 12:43 pm

Vopseaua conductoare s-a solidificat, iar ohmmetrul îmi arată cam 1-2-3 ohmi între oricare șine dreapta-dreapta sau stânga-stânga :aplauze:
Imagine Imagine
Urmează să curăț excesul de vopsea, să reasamblez mecanismul și să plasez la loc capacul de tablă care acoperă tot.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de PDI » Joi Aug 25, 2016 10:28 pm

LA MULTI ANI, Mircea si cat mai multe realizari!
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Vin Aug 26, 2016 2:50 pm

Mulțumesc mult! 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re:

Mesaj de mpursu » Lun Sep 26, 2016 3:41 pm

Ținând cont că am mai fost întrebat care sunt dimensiunile Căilor Ferate "La Ursu", re-afișez aici un mesaj mai vechi pe această temă. Între timp, configurația căilor ferate s-a modificat (linia interioară are acum curbe R2 și linia exterioară are curbe R3), dar dimensiunile mesei extinse au rămas aceleași.
mpursu scrie:Masa respectiv㒠are form㒠de elipsă’, cu diametrul mic de 111cm şi diametrul mare de 141cm. Atunci când m㒠pregă’tesc s㒠montez că’ile ferate, îi adaug dou㒠extensii, una de 60cm şi cealalt㒠25 cm, deci la diametrul mare se adaug㒠60cm + 25cm = 85cm. Astfel, când că’ile mele ferate sunt instalate, masa are lă’ţimea de 111cm şi lungimea de 141cm + 85cm = 226cm.
Linia exterioar㒠are dou㒠semicercuri formate din tronsoane curbe R2 nr.art.6125 cu raza median㒠de 420mm, iar segmentele drepte sunt formate din 5inci tronsoane nr.art.6101 de câte 200mm plus câte un macaz drept tot de 200mm. Deci lungimea segmentelor drepte este de 6 x 200mm = 1200mm, la care se adaug㒠cele dou㒠semicercuri R2, adic㒠2 x 420mm = 840mm. Astfel, lungimea total㒠este de 1200mm + 840mm = 2040mm, iar lă’ţimea total㒠de 2 x 420mm = 840mm. Å¢inând cont c㒠tronsoanele au lă’ţimea lor proprie de circa 20mm, obţinem lungimea total㒠2060mm şi lă’ţimea total㒠de 860mm.
Am reprodus aici toate calculele Imagine deoarece mersul logic al acestora poate fi util şi pentru alte conformaţii ale liniilor.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Lun Noi 14, 2016 9:45 pm

De la Roco și de la Fleischmann mi-au sosit două pachețele cu piese (via HGD, evident :aplauze: ), astfel că atelierele Căilor Ferate "La Ursu" sunt acum în plină activitate.
Pentru început, de la Fleischmann a sosit un set de mecanisme close-coupling nr.art.6574, care a fost montat pe unul din cele două străvechi vagoane-cisternă Piko.
Imagine Imagine Imagine Imagine
În conformitate cu celelalte vagoane, pe aceste mecanisme au fost montate cuple Roco universale. DAAA, știu, avem aici o combinație tare simpatică: cuple Roco pe mecanismele Fleischmann montate pe vagoane Piko :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Lun Noi 14, 2016 10:11 pm

De la Roco a sosit o pereche de pluguri pentru locomotiva diesel BR112. Toate bune și frumoase, dar... n-am observat sub "boturile" locomotivei niciun locaș pentru aceste pluguri! Atunci mi-am amintit de locomotivele similare din frumoasa colecție a colegului nostru GFN :aplauze:, așa că l-am întrebat despre acest aspect și, telefonic, am primit toate indicațiile necesare. Astfel, în doi timpi și trei mișcări, plugurile au fost rapid montate.
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
Fără aceste pluguri, simpatica BeRe112 parcă nu era completă, așa că sunt foarte încântat de această operațiune și, evident, îi mulțumesc lui GFN pentru ajutor 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Lun Noi 14, 2016 10:54 pm

De la Fleischmann am mai primit niște piesuțe mărunțele ;-) pentru tenderul simpaticei locomotive cu aburi BR39...
Imagine
... adică un motor nou cu 5inci poli și piesele aferente acestuia: șasiu, lest metalic și piesă de prindere cu contacte electrice. Spre marea mea surpriză, șasiul a venit echipat complet, cu tampoane, detalii, culegătoare de tensiune, mecanism close-coupling și... ROȚI, toate în exact aceeași nuanță de roșu pe care o au piesele omoloage de pe tenderul existent :aplauze:
Practic, de pe vechiul tender am cules numai carcasa, beculețul și cealaltă piesă de prindere a motorului pe șasiu. După ce am montat noile piese și am adăugat cele două repere deja menționate, am mai avut doar de montat cele două plăcuțe de cablaj imprimat din stânga și din dreapta șasiului, conectate la firele care vin de la locomotivă prin piesa de cuplare, și... gata, am plasat lestul și am putut face primele probe 8)
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
Toate bune și frumoase, dar... după montarea carcasei tenderului s-a făcut auzit un "cârâit" enervant, de natură mecanică, mai ales la mers înainte, deci... au urmat o grămadă mare de demontări / studii / remontări / CRRR / demontări etc :-P
Cred(eam) că una din cauze constă în jocul axial cam mare al motorului, ceea ce duce la "ciocniri" frecvente dintre capătul axului din spate și șasiul metalic negru. Astfel, am pilit ușor capătul respectiv al acestei piese, astfel încât axul motorului să nu-l mai atingă (în spatele beculețului). Fără carcasă, locomotiva a rulat frumos și silențios. Cu carcasa montată, cârâitul a reapărut. Am mers din aproape în aproape, montând numai "corpul" carcasei tenderului, fără piesa care imită cărbunii, situație în care cârâitul este foarte mult redus, dar nu dispare de tot. Volantul motorului nu pare să frece nimic. Oare carcasa joacă un rol de cutie rezonantă pentru zgomotele scoase de jocul axial al motorului? :(
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat