Caile Ferate "La Ursu"

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 361
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de ALX » Dum Mai 08, 2016 10:17 pm

Urmeaza si ceva relief?
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Dum Mai 08, 2016 10:22 pm

Nu, fiindcă binecunoscuta masă din camera mare nu îmi permite așa ceva :)
Vor urma căsuțe, pomi, mașini, alte elemente de decor și, evident, trenurile pe linii :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 361
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de ALX » Lun Mai 09, 2016 12:22 pm

Asteptam o poza cu toata colectia pe linii :)
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Dum Mai 15, 2016 1:10 pm

Poze cu (aproape) toată colecția pe linii 8)
Imagine Imagine Imagine
Vagoanele care nu au încăput în depoul lor se află pe o pereche de linii separate, pe un alt corp de mobilă din cameră :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 361
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de ALX » Dum Mai 15, 2016 6:54 pm

Faina colectia. Mereu locomotivele cu abur vor avea un farmec aparte. Pacat ca nu se gasesc si CFR sa colectionez si eu din ele :(.
Vad ca te apropii si tu de problema mea, mai mult material rulant si nu este loc pe linii de toate :roll:
La cat mai multe in continuare.
Avatar utilizator
Mauritius
Mesaje: 426
Membru din: Lun Feb 18, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de Mauritius » Lun Iun 20, 2016 2:29 pm

mpursu scrie: Vagoanele care nu au încăput în depoul lor se află pe o pereche de linii separate, pe un alt corp de mobilă din cameră :grin:
Si cum ajung pe C F La Ursu ?
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Lun Iun 20, 2016 4:19 pm

Atunci când conducerea decide să schimbe componențele trenurilor, vagoanele sunt deplasate fie pe șine & macazuri, fie pe cale aero-purtată, respectiv... cu macaraua :-D
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Mauritius
Mesaje: 426
Membru din: Lun Feb 18, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de Mauritius » Lun Iun 20, 2016 5:57 pm

WOU exista AERO La Ursu 8) iar macaraua lung brat trebuie sa mai aiba :roll:
Pe noul proiect nu am vazut nimic ruland :lautar:
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Sâm Iun 25, 2016 9:23 pm

Of... Probabil căldura-mare-monșer din zilele acestea mi-a afectat cunoștințele de electronică, altfel nu-mi explic de ce îmi "dă cu virgulă" încercarea de a dota expresul internațional cu [Link Removed for Guests] :fluierat:
În primul rând, manualul de instrucțiuni aflat pe pagina respectivă este... GREȘIT, respectiv cuplele îndreptate spre stânga sunt reprezentate conform realității, dar cele orientate spre dreapta sunt reprezentate în oglindă. OK, am înțeles că sârma din dreapta cuplei pleacă spre colectoarele de pe dreapta ale locomotivei văzută din spate (normal, doar tractează vagonul pe care se montează următoarea cuplă conductoare), iar sârma din stânga spre colectoarele de pe stânga. Mai departe... am identificat prin încercări faptul că trebuie inversate sârmele care pleacă de la cupla din fața vagonului spre cupla din spatele vagonului, astfel încât corespondența sus-menționată să se respecte la cupla din spatele vagonului. BUN, și asta am priceput.
Dar ce mă fac dacă însuși vagonul respectiv are propriile colectoare de tensiune la roți?!? Dacă prima cuplă vine cu sârmele gata inversate la instalația vagonului, atunci totul este OK, vagonul preia tensiune atât de la locomotivă cât și de la colectoarele proprii, dreapta-dreapta și stânga-stânga. Dar dacă eu inversez vagonul pe șine, astfel încât spatele său vine cuplat la locomotivă, atunci cupla conductoare respectivă NE-INVERSATĂ vine cuplată la locomotivă, deci se produce un mare scurtcircuit! Nu-mi convine, fiindcă eu doresc să-mi păstrez libertatea de a muta/inversa vagoanele în cadrul trenului :?
Unde greșesc? :-P
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Iun 26, 2016 1:49 am

Uita de instructiuni si de imagini...abordeaza problema altfel. Inchipuie-ti ca firele alea sunt un bus care alimenteaza o diorama si merg din locomotiva pana la ultimul vagon. Restul legi in paralel...presupunand ca lamelele colectoare de la vagoane culeg curentul in acelasi mod precum la locomotiva (lamele stanga/dreapta).
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Dum Iun 26, 2016 2:16 pm

De la această ipoteză am pornit de la bun început :grin:
La o privire mai atentă cred că mi-am dat seama care este problema acestor cuple conductoare. Anume, acestea au un contact deasupra cuplei și unul dedesubtul ei. La spatele locomotivei (sau... la spatele primului vagon dotat cu culegătoare), contactul de sus merge spre culegătoarele din stânga, iar cel de jos merge la culegătoarele din dreapta. Bun! Dar... dacă voi respecta aceeași regulă pentru următorul vagon dotat cu culegătoare, atunci contactul de jos al cuplei sale va duce spre roțile din stânga și nu spre cele din dreapta, iar contactul de sus va duce spre roțile din dreapta și nu la cele din stânga, deci cuplarea la primul vagon produce instantaneu scurtcircuit! Inversarea conexiunilor primei cuple rezolvă problema pe jumătate, deoarece riscul de scurtcircuit revine dacă vagonul este inversat pe șine. Deci concluzia este clară, aceste cuple conductoare sunt bune NUMAI pentru vagoanele fără culegătoare proprii de tensiune :-P
Eu aș avea nevoie de cuple cu contactele plasate pe orizontală și nu pe verticală. Astfel, toate roțile din dreapta ar veni conectate la contactul din dreapta, iar toate roțile din stânga ar veni conectate la contactul din stânga, regulă valabilă pentru TOATE vagoanele. Astfel, în orice variantă de compunere a trenului, "sincronizarea" dintre toate roțile de pe dreapta/stânga va fi respectată, fără absolut niciun risc de scurtcircuit.
Deocamdată, [Link Removed for Guests] par să fie candidatele ideale. A mai lucrat cineva cu ele? Aceste cuple asigură în continuare cuplarea apropiată?
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Sâm Iul 02, 2016 9:51 pm

Ca urmare a unui schimb de e-mailuri cu firma Krois, m-am edificat: cuplele menționate anterior mi-ar fi FOARTE bune. Mă ajută cineva să le și obțin? :grin:
Între timp, la Căile Ferate "La Ursu" a sosit [Local Link Removed for Guests] :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Joi Aug 11, 2016 7:56 pm

YOUPIE, voi primi cuplele Krois 8)
Între timp, la Căile Ferate "La Ursu" a apărut o problemă :-P
[Link Removed for Guests], piesă de bază a colecției mele, de la bun început a provocat probleme de contact cam tuturor trenurilor mele, deci... l-am luat la puricat :grin:
Imagine
Imagine
Inclusiv linia de programare (ieșirea stânga-sus) avea de suferit din cauza acestui simpatic DKW, în sensul că șinele liniei respective rămâneau destul de des fără curent de la DKW până la papucii izolanți de la care începe tronsonul conectat la ieșirile de programare.
Deci bănuielile mele s-au îndreptat spre "punțile" de sârmă care, demontate, îi conferă DKW-ului proprietatea de a "gândi", respectiv de a trimite curent numai conform poziției în care se află bla-bla etc. Evident, eu am lăsat punțile respective la locurile lor, deoarece lucrez în sistem digital și, deci, am nevoie de curent la TOATE ieșirile acestui DKW.
Primul incident: una dintre aceste "binecuvântate" punți de sârmă mi-a sărit din pensetă, deci adio-și-n-am-cuvinte :roll:
Am încercat să construiesc eu o astfel de punte și, culmea, am și reușit 95%! La verificarea cu ohmmetrul, aproape toate șinele corespunzătoare aveau contact între ele (stânga-stânga și dreapta-dreapta, evident). Totuși, veșnic nemulțumit după cum se știe că sunt, m-am gândit că nu strică să examinez interiorul DKW-ului, fiindcă n-ar fi exclus să pot realiza niște astfel de punți interioare, permanente și cu contacte perfecte.
Imagine
Al doilea incident: odată scos capacul de tablă de pe dosul DKW-ului, piesele din interior au sărit de la locurile lor, inclusiv un FOARTE mic arculeț pe care, culmea, l-am găsit imediat pe masa de lucru. OK, am reușit să reasamblez tot mecanismul, dar respectivul arculeț se încăpățâna să NU stea la locul lui de unul singur, deci NU puteam lua degetele de pe el ca să pot monta la loc tabla sus-menționată :-x
Până să găsesc o idee de a ține pe loc arculețul respectiv... m-am uitat luuuuuung către micro-contactele alunecătoare pe care le-am observat în mecanism...
Imagine
... și mi-a venit ideea să cositoresc câte o sârmă peste fiecare dintre cele două grupuri de pad-uri peste care alunecau micro-contactele respective. OK, am dat cu fluxul meu super-bun pentru piese SMD și am încercat să cositoresc cu letconul sârmele pregătite în prealabil. Ți-ai găsit!!! Cositorul NU a aderat la insulele metalice respective și, astfel, ajungem la...
Al treilea incident: s-au deformat piesele de plastic din jurul tentativei de lipire :-(
Ultima oară modificat Joi Aug 11, 2016 8:23 pm de către mpursu, modificat 1 dată în total.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de mpursu » Joi Aug 11, 2016 8:12 pm

Astfel, una peste alta, DKW-ul respectiv a devenit impropriu traficului feroviar :oops:
Totuși, am salvat situația cu ajutorul unei perechi de macazuri înainte-dreapta pe care le păstrasem de rezervă ;-)
Imagine
Avantaje: am curent peste tot, am putut prelungi linia de programare cu un tronson de 20cm, inimile macazurilor au celebrele fâșii metalice care ating bandajele roților și mențin contactul electric, pot muta mai spre stânga perechea de macazuri peste care se poate schimba linia, aspect mai plăcut, raze de curbură mai mari la macazurile simple decât la DKW etc. 8)
Dezavantaje: pe linia de programare NU se mai poate ajunge direct de pe linia din exterior, fiind acum necesare mai multe manevre :-P
Voi ce părere aveți? :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
scumpi27
Mesaje: 88
Membru din: Dum Dec 07, 2008 12:00 am
Localitate: Baia Mare
Contact:

Re: Caile Ferate

Mesaj de scumpi27 » Joi Aug 11, 2016 10:30 pm

Manevrele într-o garã, deși par incomode, fac parte din viața reală a unei stații CF. Și eu, la început, am vrut sa pot intra de peste tot oriunde. Apoi am început sa vad ca hâța-fâța prin tiraj, are farmecul său. Eu aș lasă-o asa Mircea.
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori