Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Caile Ferate "La Ursu"

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Aug 07, 2012 9:15 pm

De asemenea, iat㒠nişte imagini care confirm㒠faptul c㒠aceast㒠BR39 este o locomotiv㒠foarte reuşit㒠Imagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Aug 07, 2012 9:19 pm

Evident c㒠nu puteam s㒠nu fac şi vreo dou㒠poze în contralumin㒠Imagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1427
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Sâm Aug 25, 2012 8:35 am

Nici o noutate cu ocazia unei anumite aniversari a unui anumit sef de "mini-gara"? Sau sa asteptama pana diseara?
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Dum Aug 26, 2012 2:20 pm

Langa asta trebuie un BR 39 Fotoanstrich, bineinteles ca tot Fleischmann!!!

Sa-ti traiasca !!!
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Vin Aug 31, 2012 2:10 pm

Proaspă’t revenit de pe meleaguri... egiptene Imagine (da, aţi citit bine), pot s㒠v㒠spun c㒠de data aceasta nu s-au fă’cut achiziţii miniferoviare pentru ocazia sus-menţionat㒠Imagine, dar chiar nu este nicio problem㒠fiindc㒠am savurat absolut fiecare clip㒠din aceast㒠minunat㒠că’lă’torie Imagine
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
green_ice
Mesaje: 104
Membru din: Dum Dec 30, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de green_ice » Dum Sep 30, 2012 1:08 am

Frumos! aia da excursie !!! :aplauze:
Dar gandul cred ca tot la depoul de acasa a fost :)
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Ian 21, 2013 10:46 am

Pe o versiune foarte "light" a Că’ilor Ferate "La Ursu" s-au întâlnit dou㒠locomotive simpatice, BR39 Fleischmann şi BR216 Brawa.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Lun Ian 21, 2013 11:28 am

Sal Mircea
Daca tot s-au intalnit, ai facut si probe de tractiune?
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Ian 21, 2013 1:08 pm

Salut Mircea, ma bucur sa te "recitesc" pe aici, numai bine in noul an si tie! Interesanta "intalnirea" aia, desi sper totusi sa nu fi fost cap in cap, pe ACEEASI linie! :))

Vaz din poza ca are si contramanivela inclinata in directia corecta, deci a primit nota de trecere!

Si apropo, cunosti vreo locomotiva despre care sa poti spune cu mana pe inima ca este "antipatica"? ;-)
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Ian 21, 2013 10:33 pm

Nu am fă’cut probe de tracţiune de data aceasta, fiindc㒠toate vagoanele au ră’mas în cutii. Dorisem doar s㒠testez noul sunet al locomotivei BR216 Brawa şi, de ce nu, să’-mi mai bucur privirea cu o locomotiv㒠cu abur monumental㒠care suport㒠raza de curbur㒠R1 8)
Pot s㒠spun c㒠prin anii '70 locomotivele 060-DA îmi erau grozav de antipatice, deoarece observam c㒠acestea încep s㒠dea la o parte marile mele preferate, locomotivele cu abur. Aveam vreo cinci ani pe atunci, dar preferinţele mele feroviare erau deja bine stabilite :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
green_ice
Mesaje: 104
Membru din: Dum Dec 30, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de green_ice » Joi Feb 07, 2013 12:45 am

Eu din contra, Da60 fiind prima loco in care am urcat la bord :), pe o distanta de ~40 km, [bunicu fiind mecanic] este locomotiva pe care o indragesc cel mai tare! :)

As avea o mica rugaminte.. cam ce dimensiuni (cu aprox.) au caile ferate 'La Ursu' ? (lungime x latime)
[Link Removed for Guests]
Si inca o intrebare.. eu detin acum doar sina RocoGeoline.. dar Fleischmann-ul acesta imi cam trage cu ochiul :)
Cam care ar fi principalele argumente pro si contra Fleischmann vs RocoGeoline ?
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Feb 07, 2013 9:36 am

Masa respectiv㒠are form㒠de elipsă’, cu diametrul mic de 111cm şi diametrul mare de 141cm. Atunci când m㒠pregă’tesc s㒠montez că’ile ferate, îi adaug dou㒠extensii, una de 60cm şi cealalt㒠25 cm, deci la diametrul mare se adaug㒠60cm + 25cm = 85cm. Astfel, când că’ile mele ferate sunt instalate, masa are lă’ţimea de 111cm şi lungimea de 141cm + 85cm = 226cm.
Linia exterioar㒠are dou㒠semicercuri formate din tronsoane curbe R2 nr.art.6125 cu raza median㒠de 420mm, iar segmentele drepte sunt formate din 5inci tronsoane nr.art.6101 de câte 200mm plus câte un macaz drept tot de 200mm. Deci lungimea segmentelor drepte este de 6 x 200mm = 1200mm, la care se adaug㒠cele dou㒠semicercuri R2, adic㒠2 x 420mm = 840mm. Astfel, lungimea total㒠este de 1200mm + 840mm = 2040mm, iar lă’ţimea total㒠de 2 x 420mm = 840mm. Å¢inând cont c㒠tronsoanele au lă’ţimea lor proprie de circa 20mm, obţinem lungimea total㒠2060mm şi lă’ţimea total㒠de 860mm.
Am reprodus aici toate calculele Imagine deoarece mersul logic al acestora poate fi util şi pentru alte conformaţii ale liniilor.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
leon-gr
Mesaje: 698
Membru din: Joi Aug 27, 2009 12:00 am
Localitate: athens (braila, timisoara)
Contact:

Mesaj de leon-gr » Joi Feb 07, 2013 10:04 am

cu "blatul" gata... este o adevarata camera de oaspeti...acum vazui si scaunelele din planul indepartat in poza postata de green_ice. (gheata ecologica...adicatelea?)
C.G. LEONARD
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Feb 07, 2013 11:16 am

Ambele tipuri de linii sunt foarte bune. Ca orice alte articole, au avantajele şi dezavantajele lor, deci diferenţele const㒠în... detalii Imagine
Eu unul am ales liniile Fleischmann Profi Track fiindc㒠îmi place foarte mult terasamentul foarte frumos realizat, pe care fiecare pietricic㒠este perfect vizibilă’. Geometria liniilor (lungimi, unghiuri, raze etc) este destul de generoas㒠şi mi-a permis realizarea comod㒠a circuitului meu. Datorit㒠înă’lţimii mici a profilului, am putut cupla la acestea şinele Piko A-Gleis din clă’direa depoului, care aşezat㒠direct pe "pă’mânt". îmi convine şi modul de construcţie a inimilor macazurilor, cu fâşii metalice în "şanţurile" acestora, ceea ce asigur㒠destul de bine contactul electric al roţilor care trec pe acolo, indiferent de linia selectat㒠de macaz, direct㒠sau abă’tută’. înă’lţimea şinelor metalice, de 2.5mm, asigur㒠rularea impecabil㒠chiar şi pentru trenurile mai vechi, ale că’ror roţi au buzele bandajelor mult mai proeminente decât cele ale trenurilor noi.
Aceste linii ferate sunt cam zgomotoase din cauza plasticului tare din care sunt realizate traversele şi terasamentul acestora. în plus, atât contactul electric cât şi prinderea mecanic㒠se realizeaz㒠prin intermediul papucilor din oţel montaţi pe capetele şinelor. Aceşti papuci îşi menţin destul de bine forma şi elasticitatea, iar demontarea acestora este relativ uşoar㒠în vederea re-arcuirii în caz de nevoie. Totuşi, verificarea acestor papuci trebuie fă’cut㒠înaintea montă’rii liniilor, ceea ce devine cam laborios pentru cele peste 100 de tronsoane ale că’ilor mele ferate. Unii ar spune c㒠profilul liniei cu terasament, precum şi înă’lţimea şinelor, parc㒠n-ar prea corespunde realită’ţii, dar asta depinde şi de realitatea avut㒠în vedere Imagine
[Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Feb 07, 2013 11:18 am

Liniile Roco GeoLine au profilul mai înalt decât cel al liniilor Fleischmann Profi Track, ceea este OK, dar mie unul mi-ar cam ridica probleme în cazul clă’dirii depoului. Contactul electric între tronsoane este asigurat de papuci metalici montaţi pe capetele şinelor, dar prinderea mecanic㒠este asigurat㒠de piese de plastic special realizate pe capetele terasamentelor tronsoanelor, ceea ce constituie o idee foarte bun㒠şi contribuie semnificativ la soliditatea liniilor şi a joantelor. Geometria liniilor este de asemenea generoasă’, oferind posibilitatea construirii unor circuite complexe.
Terasamentele liniilor parc㒠nu prea reproduc pietrele componente. Plasticul este de asemenea dur, dar sunt prevă’zute picioruşe din cauciuc moale pentru atenuarea zgomotului. Profilul fiind gol pe dină’untru, eventualele fire pentru conexiuni / comenzi pot fi ascunse acolo, ceea ce nu este posibil în cazul liniilor Fleischmann Profi Track. Inimile macazurilor sunt realizate din metal şi pot fi polarizate, adic㒠pot fi puse în contact electric cu şinele adecvate în funcţie de poziţia macazului. Astfel este asigurat contactul electric neîntrerupt pentru locomotivele care trec peste macaz, DAR talonarea macazului este interzis㒠din cauza scurtcircuitului care s-ar produce în acest caz.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”